انارمگ
۰

 با قابلیت‌های جدید بروزرسانی macOS Big Sur 11.1 آشنا شوید

مک او اس بیگ سر 11.1

درحال حاضر بروزرسانی جدید macOS Big Sur 11.1 برای تمام دستگاههای مک با رفتن به بخش Software Update بصورت رایگان قابل بارگذاری است. پس از انتشار نسخه ی بتای آزمایشی macOS Big Sur ۱۱.۱ هیچ ویژگی جدید و قابل توجهی در آن پیدا نشد اما طبق اطلاعات منتشر شده از اپل، پشتیبانی از AirPods Max و اضافه شدن تب Apple TV+ از قابلیتهای جدیدی است که در این بروزرسانی به چشم ‌می‌خورد.

تغییرات قابل توجهی در این بروزرسانی ارائه شده. ازجمله می‌توان به پشتیبانی از AirPods Max، پیشرفت و تغییرات در TV app و ویجت Apple News، اشاره کرد.

در ادامه‌ی این مطلب با انارمگ همراه باشید تا با قابلیت‌های جدید بروزرسانی macOS Big Sur 11.1 آشنا شوید.

قایلیتهای جدید بروزرسانی macOS Big Sur 11.1

قایلیتهای جدید بروزرسانی macOS Big Sur 11.1

پشتیبانی از AirPods Max

بروزرسانی جدید macOS Big Sur از هدفون جذاب و جدید ایرپاد مکس پشتیبانی می‌کند. با این هدفون جدید گوش دادن به صدایی با کیفیت بالا و منحصر به فرد را تجربه خواهید کرد. قابلیت Adaptive EQ در این هدفون صدا را برای گوش شما سازگار و شخصی‌سازی می‌کند. با ویژگی لغو نویز در هنگام گوش دادن به موسیقی مانع رسیدن صداهای محیط به گوش شما می‌شود. نقطه‌ی مقابل آن نیز حالت شفافیت صداست، که زمانی که هدفون در گوشتان است شما را از صداهای اطراف مانند اعلان‌های هنگام رانندگی با خبر کند و یا اگر در حال گوش دادن به موسیقی هستید همزمان می‌توانید بدون برداشتن هدفون‌ها از گوشتان به مکالمه با دیگران بپردازید. با ویژگی صدای فضایی نیز هنگام تماشای فیلم با چرخاندن سر به جهت دیگر، صدا نیز تغییر خواهد کرد و تجربه‌ی حضور در تئاتر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

خرید گیفت کارت آیتیونز اپل – کلیک کنید

تغییرات Apple TV

یک تب کاملا جدید به +Apple TV اضافه شده که امکان تماشای برنامه‌ها و فیلم‌های اصلی Apple را برایتان آسان می‌کند. از طریق جستجوی پیشرفته می‌توانید ژانرهای مختلف فیلم را مرور کنید و هنگام تایپ جستجوها و پیشنهادهای اخیر را مشاهده کنید. نتایج جستجوهای برتر نیز در میان فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، لیست بازیگران، شبکه‌ها و برنامه‌های ورزشی نشان داده میشود.

 قابلیت‌های جدید macOS Big Sur 11.1

قابلیت‌های جدید macOS Big Sur 11.1

Apple News

ویجت‌های Apple News نیز درمرکز اعلانات موجود است و اخبار جدید را از دست نخواهید داد.

تازه‌های App Store

بخش اطلاعات حریم خصوصی جدیدی در صفحه‌ی App Store وجود دارد که شامل خلاصه ای از اقدامات حفظ حریم خصوصی توسط توسعه دهندگان است. در قسمت داشبورد بازیهای داخلی، بازی‌های (Arcade games) واقعیت افزوده پیشنهاد می‌شود.

به لطف تراشه ی M1 در مک بوک‌های جدید، نصب و اجرای برنامه‌های آیفون و آیپد در مک امکان پذیر شده است. پنجره‌های جدید برای آیفون و آیپد به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل پنجره را به صورت افقی یا عمودی بچرخانید و یا آن را به حالت تمام صفحه در بیاورید.

برنامه ی Photos

برنامه‌ی Photos ازعکس‌های با فرمت  ProRAW پشتیبانی میکند، که بیشتر برای عکسهای آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده می‌شود . قابلیت ویرایش عکسهای با این فرمت نیز در مک فراهم شده است.

Safari

در این بروزرسانی می‌توانید موتور جستجوی Ecosia را بعنوان برنامه‌ی جستجوی پیش‌فرض انتخاب کنبد.

برنامه‌‌ی آب و هوا – Air Quality

کاربران برخی کشورها با توجه به پیش‌بینی‌های آب و هوا می‌توانند توصیه‌های سلامت را دریافت کنند.

قایلیتهای جدید بروزرسانی macOS Big Sur 11.1

قایلیتهای جدید بروزرسانی macOS Big Sur 11.1

این بروزرسانی بسیاری ازعملکردها را بهبود بخشیده و اشکالات قبلی را که کاربران مک بوک با آن روبه‌رو بودند را رفع کرده، بنابراین قطعا ارزش به روزرسانی را دارد. اگر اکنون Big Sur را در مک بوک خود اجرا می‌کنید می‌توانید با رفتن به قسمت Settings و کلیک بروی Software Update از امکانات جدید بروزرسانی macOS Big Sur 11.1 استفاده کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *