اپل در حال طراحی چندین کاور و قاب های مختلف برای آیفون و آیپد است که این قاب ها دارای قابلیتی ویژه برای شارژ کردن ایرپاد اپل هستند.

از سال ۲۰۱۸ تا به حال ما قادر بوده ایم که قلم اپل را برای شارژ شدن به صورت آهن ربایی به آیپد پرو متصل کنیم.حال این طور به نظر می رسد که اپل در تلاش است که این ایده را گسترش دهد تا قاب ها و کاور هایی با همین مکانیزم یا روشی مشابه برای شارژ ایرپاد تولید کند.

قلم ایپد اپل
قلم هوشمند اپل و آیپد پرو

این قاب ها و کاور ها در حق ثبت انحصاری که به تازگی صادر شده است, توصیف شده اند.این محصولات به صورت گسترده عرضه خواهند شد .این قاب ها هم به منظور محافظت از دستگاه هوشمند و همچنین کاربرد های دیگر استفاده خواهند شد.ولی هیچ برنامه ای برای اضافه شدن مکانیزمی شبیه به آیپد پرو به دستگاه ها نیست و این نوآوری فقط در قاب و کاور ها به کار برده خواهد شد.

«قاب ها و کاور هایی که برای حمل و شارژ کردن لوازم جانبی به کار خواهند رفت».این عبارت عنوان جدیدترین ثبت اختراع مهم اپل است که بزرگ ترین گستره محصولات را شامل می شود. طبق گفته اپل این موضوع به این معنی است که هر محصول و قابی که یک دستگاه الکترونیکی یا لوازم جانبی را در خود جای دهد مشمول این حق ثبت و اختراع است.

کارایی و اشکال این قاب ها برای شارز ایرپاد

قاب ها شامل یک فضای خالی هستند که می تواند دستگاه را در خود جای دهد و همچنین می تواند برق را انتقال دهد.اپل بر این موضوع تاکید دارد که قاب ها و کاور های مورد بحث می توانند هر چیزی از هندفری بی سیم گرفته تا دوربین یا پهپاد را شارژ کند.همچنین این قاب ها و جعبه ها می توانند یک صفحه, کیف پول, زبانه, کاور, غلاف, خشاب,استین,مج بند یا هر شکل مرتبط دیگری باشند.

در این حق اختراع آمده:بسیاری از اوقات بعضی از کاربران وقتی که می خواند از دستگاه الکترونیکی استفاده کنند آن را بدون شارژ می یابند ممکن است با خود شارژری نداشته باشند.اپل قبلا قاب هایی برای آیفون تولید کرده بود که دارای یک باتری بودند تا کاربران بتوانند گوشی را شارژ کنند.این حق ثبت هم شامل این قابلیت می شود و هم چگونگی این که آیفون می تواند به این قاب های لوازم جانبی انرژی را منتقل کند, توضیح داده.

خرید و قیمت روز ایرپاد مکس اپل – کلیک کنید

ساختار احتمالی این قاب ها

اپل اضافه می کند: این قاب ها می توانند دارای یک پایه اولیه, یک پایه ثانویه و یک باتری باشند.پایه اولیه می تواند انرژی الکتریسیته را از دستکاه الکترونیک دریافت کند و آن انرژی را در باتری ذخیره کند و سپس این انرژی ذخیره شده در باتری در صورت لازم می تواند از طریق پایه ثانویه به وسیله جانبی انتقال یابد.

در حقیقت هدف این است که قاب یا جعبه پس از این اتفاق دیگر تک کاربردی نباشد و فقط برای محافظت به کار نرود و این محصول وسیله ای باشد که دارای حفره و فضایی باشد که برای شارژ لوازمی مثل ایرپاد به کار رود.

به عنوان مثال یکی از این حفره ها می توند دارای دو سر در دو طرف برای متصل شدن وسیله جانبی باشد.همچنین دارای یک پایه شارژ ۱۲۲ در میان آن برای انتقال قدرت از حفره به ایرپاد باشد.تصاویر این حق اختراع نشان می دهد که طراحی های فعلی بر پایه قرارگیری ایرپاد ها در این حفره می باشد.ولی این موضوع احتمال استفاده از مکانیزمی شبیه اتصال بی سیم مداد اپل را از بین نمی برد.اپل می گوید:ایرپاد می تواند از طریق اتصال مستقیم به حفره , اتصال آهن ربایی و یا هر دوی این روش ها صورت گیرد.

شارژر ایرپاد

از دیگر ایده ها برای تولید این قاب ها و جعبه ها شامل به کارگیری از یک صفحه نمایش کوچک به عنوان مثال نشان دادن میزان باتری است.و قاب می توند دارای یک محفظه تعبیه شده برای گذاشتن پول و یا کارت های اعتباری باشد.

ایرپاد

این حق اختراع حاصل فعالیت های هشت مخترع است که یکی از آن ها یونهو جو(yoonhoo jo)است.جو قبلا بر روی لوازم تشخیص اثر انگشت و چهره برای واقعیت مجازی اپل(apple VR) کار کرده است.

ارتقاء کاور هوشمند اپل

به صورت جداگانه یک حق اختراع دیگر با  عنوان «کاور برای وسایل الکترونیکی» به جان ایلیاس (john g. elias) تعلق گرفت.این حق ثبت به طور کلی در مورد یک ارتقا برای اسمارت کاور های قدیمی اپل است.

در واقع کاور های محافظتی برای تبلت و کامپیوتر های اپل فقط قسمت سطحی تاچ اسکرین را می پوشاند.اما بسیاری از کاربران نگران این بودند که قسمت محافظت نشده فوقانی دستگاه مورد اسیب خش , ضربه , سوراخ شدن یا هر نوع آسیب دیگری که بتواند بر ظاهر آن  اثر گذارد, بودند.در نتیجه این کاور های کل دستگاه را می پوشانند.ولی اپل این ایده را دارد که این کاور ها هم کاربرد های بیشتری به غیر از محافظت سطوح یک آیپد را داشته باشند. به عنوان مثال طراحی ها نشان می دهند که این کاور ها می توانند به حالت ایستاده در بیایند.

خرید گیفت کارت ارزان اپل – کلیک کنید

طراحی ها و توضیحات دیگر به این موضوع اشاره می کنند که احتمال این وجود دارد که قاب ها شامل یک صفحه کلید باشند.البته اپل و سازندگان متعدد دیگری از قبل قاب های کی بورد صفحه ای را تولید کرده اند.ولی اینک اپل میگوید که کلید های معمولی را حذف خواهد کرد.

اپل اعلام کرد:این صفحه کلید ها ممکن است دارای صفحه های کلید با قابلیت چندین لمس همزمان باشند که قابلیت دریافت دستور هم از طریق زدن کلید و هم لمس کردن را دارند. برای این طراحی , این صفحه کلید شامل یک پنل شفاف یا نیمه شفاف حساس به لمس به همراه یک مجموعه از کلید ها است که با تنظیمات صفحه کلید در کنار هم قرار گرفته اند. در نتیجه این طور به نظر می رسد که این محصول فقط یک صفحه کلید عادی است اما در حقیقت بیشتر شبیه به یک صفحه کلید مجازی می باشد که به همراه یک آیپد عرضه می شود. یک کاربر می توند از طریق ضربه زدن به سطح صاف بالای یک کلید مشخص و یا لمس و کشیدن انگشت یا حرکات دیگر انگشت در کنار آن سطح صاف , تایپ کند    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *