کمپانی اپل به عینک اپل و دیگر اکسسوری‌هایی از این قبیل اجازه دسترسی به امنیت دستگاه‌های دیگر را خواهد داد. این دسترسی مثل این است که کاربر با همراه داشتن اپل واچ بتواند قفل مک‌ بوک ‌اش را باز نماید.

«اعتبارسنجی تسهیل شده برای امنیت دستگاه کاربران» که اولین بار در سال ۲۰۱۸ از آن صحبت شد، اجازه دسترسی‌ اکسسوری را به وسایل اعتبارسنجی شده مجاور می‌دهد. کاربر به جای این‌ که هردفعه مجبور باشد قفل آیفون، آیپد، مک بوک و دیگر وسایل خود با روش های قدیمی باز کند، می‌تواند با استفاده از عینک اپل اعتبارسنجی تمام دستگاه‌ها را انجام دهد.

دانلود اپ تیک تاک برای آیفون – کلیک کنید

بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی به واسطه اعتبارسنجی طولانی و تشخیص کاربر، دسترسی را به دستگاه‌هایش محدود می‌کنند. وقتی کاربر از چند دستگاه به طور همزمان استفاده می‌کند، پروسه‌های مختلف اعتبارسنجی باعث می‌شود دسترسی او محدود شده و کاربر تجربه ناخوشایندی از استفاده از این دستگاه‌ها داشته باشد.

راه حل اپل این بود که «کاربران با استفاده از دستگاهی که برروی صورت گذاشته می‌شود، بتوانند قفل دستگاه‌های مجاور را باز کنند.» دستگاه نزدیک می‌تواند آیفون، آی پد پرو، مک و … باشد.

در ادامه آمده:« دستگاه اعتبار سنجی شده (عینک اپل) قادر به شناسایی دستگاه‌های مجاور بوده و می‌تواند به کاربر دسترسی اعتبارسنجی دستگاه‌های قفل شده مجاور را بدهد و از پروسه داده‌های امنیتی آن دستگاه گذر کند.»

اپل در ادامه اینگونه می گوید که :« بر اساس داده‌های امنیتی، دستگاه مجاور کاربر را شناسایی کرده و قفل صفحه از حالت locked به unlocked تغییر می‌کند و به کاربر اجازه دسترسی به دستگاه داده خواهد شد.»

پس لزوما نیازی نیست تا با عینک اپل به صفحه گوشی نگاه کنید بلکه تنها با همراه داشتن آن می‌توانید بدون اعتبارسنجی توسط رمز یا فیس آیدی به گوشی دسترسی داشته باشید.

اگرچه اپل توصیه می‌کند که سطوح مختلفی از میزان دسترسی اعمال شود. اگر هنگامی که عینک اپل را فقط با خود همراه دارید آیفون یا آیپد خود را بردارید، دسترسی محدودی به آن‌ها خواهید داشت. دقیقا مانند دسترسی محدود به نوتیفیکشن‌ها یا کنترل سنتر قبل از باز کردن قفل گوشی.

خرید و قیمت روز هدفون ایرپاد مکس اپل – کلیک کنید

اگر کاربر با عینک اپل مستقیما به صفحه گوشی نگاه کند، کد اعتبارسنجی‌ای برای گوشی ارسال می‌شود که دسترسی کامل را به او می‌دهد. این مانند وقتی است که کاربر با داشتن هدست با نگاه کردن به طرف دیگر، آیپد را به طور خودکار قفل می‌کند.

هم استفاده از این تکنولوژی امنیتی راحت است و هم از دسترسی یک شخص به دستگاه آن هم صرفا بخاطر نزدیک بودنش به آن جلوگیری می‌کند.

حق استفاده از این امتیاز جدید به چهار شرکت نوآور از جمله Fletcher R داده شده است. همچنین حق اختراع اخیر Rothkopf به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از عینک اپل، در نور کم دید بهتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *