انارمگ
۰

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای گوشی‌های آیفون

اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای گوشی‌های آیفون

اگر به تازگی گوشی آیفون خریداری کرده‌اید کارهای زیادی هست که می توانید انجام دهید تا از دوربین محبوب گوشی آیفونتان بهترین استفاده را بکنید. در ادامه این مطلب با انارمگ همراه باشید تا لیستی از بهترین اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای گوشی‌های آیفون را به شما معرفی کنیم تا بتوانید عکس‌های بهتر و بیشتری با گوشی آیفونتان بگیرید.

Halide

اپلیکیشن Halide احتمالا محبوب‌ترین برنامه برای کسانی است که عکاسی با تلفن همراه را بطور جدی دنبال می‌کنند بویژه کسانی که گوشی آیفون دارند. قابلیت های این برنامه شامل تمامی کنترل‌های پیشرفته‌ای است که از یک دوربین حرفه‌ای می‌توان انتظار داشت. تنظیماتی از قبیل سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید در تصاویر.

می‌توان گفت Halide چیزی فراتر از یک برنامه‌ برای کنترل دستی دوربین است. این برنامه دارای برخی ویژگی‌های منحصر به فرد است که با استفاده از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها، کیفیت عکس‌ها را به طور قابل توجهی بالا می‌برد. بعنوان مثال کاربران آیفون XR و آیفون SE ( نسل دوم ) بدون داشتن دو لنز دوربین عقب، با این برنامه می‌توانند عکس پرتره بگیرند.

 بهترین اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای آیفون

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای گوشی‌های آیفون

همچنین می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالای RAW بگیرید، هیستوگرام‌ها و اطلاعات متادیتا را بررسی کنید، با بیشترین تنظیمات و تمرکز فوکوس کنید، نقشه‌ی عمق تصاویر را صادر کنید، میانبرهای siri را تنظیم کنید و مواردی از این قبیل.

دانلود برنامه PicsArt برای آیفون – کلیک کنید

برنامه‌ی Halide را می‌توانید در free on the App Store امتحان کنید. بعد از اتمام دوره آزمایشی ۷ روزه برای اشتراک سالیانه به پرداخت ۱۱.۹۹ دلار و یا اشتراک مادام العمر ۳۹.۹۹ دلار نیاز دارید.

Darkroom

گاهی بعد از گرفتن عکس‌های با کیفیت بالا با گوشی آیفون نیاز به برنامه‌های پیشرفته برای ادیت عکس‌ها دارید. شاید فکر کنید برای این کار احتیاج به انتقال آنها به کامپیوتر و اجرای آنها در برنامه‌های خاص دارید. اپلیکیشن Darkroom کار شما را آسان می‌کند زیرا که این برنامه نه تنها در آیفون بلکه در آیپد و مک نیز قابل اجراست.

یکی از نکات خوب و قابل توجه Darkroom این است که یک برنامه‌ی کاملا بصریست و کار با آن بسیار ساده است، حتی اگر عکاس حرفه‌ای نباشید. این برنامه با iCloud Photo Library سازگاری دارد برای همین لازم نیست که وقتتان را برای انتخاب و وارد کردن عکسایی که می‌خواهید ویرایش کنید هدر بدهید.

اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای آیفون

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای گوشی‌های آیفون

با Darkroom می‌توانید روشنایی، کنتراست، سایه روشن‌ها، درجه رنگ‌ها و سایر جزئیات عکس‌هایی را که قبلا گرفته‌اید تنظیم کنید. همچنین با این برنامه‌ می‌توانید ویدئوها و Live Photos را ویرایش کنید. علاوه بر اینها امکان گزینه‌ی Watermark کردن، پشتیبانی از عکس‌های پیشرفته‌ی RAW و ادغام با برنامه‌ی Halide وجود دارد.

بهترین قسمت این است که می‌توانید از اکثر ویژگی‌هایی که در  free on the App Store وجود دارد، بصورت رایگان استفاده کنید. برای باز کردن قفل دیگر ویژگی‌ها نیز می‌توانید اشتراک سالیانه‌ آن را با پرداخت ۱۹.۹۹ دلار دریافت کنید. 

دانلود برنامه ProCam7 برای آیفون – کلیک کنید

Focus

 اپلیکیشن Focus یک برنامه ی ضروری برای کسانی است که عاشق گرفتن عکس‌های پرتره با آیفون هستند. در حالی که مدت زمان طولانی گذشت تا اپل امکان تغییر سطح تاری در پس زمینه‌ی عکس‌های پرتره را برای کاربرانش فراهم کند، برنامه‌ی Focus همزمان با انتشارش از سال ۲۰۱۷ این گزینه ‌را ارائه می‌داد.

در اصل Focus چیزی فراتر از تنظیم تاری پس زمینه‌ی عکس‌های پرتره را انجام می‌دهد، بلکه با استفاده از دیافراگم‌های مختلف حس عکس‌هایی را که با لنزهای حرفه‌ای گرفته شده‌اند را شبیه‌سازی می‌کند. حتی گزینه‌هایی برای افزودن نور ۳D و اصلاح تاری زمینه‌ی عکس وجود دارد.

 اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای آیفون

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای گوشی‌های آیفون

جالب‌تر اینکه  Focus از AL برای ایجاد عمق مصنوعی در عکس‌هایی که بصورت پرتره با آیفون گرفته نشده‌اند، استفاده می‌کند. کارهایی که می‌توانید با این برنامه روی عکس‌ها انجام دهید و نتیجه‌ای که می‌بینید بسیار جالب است.

از برنامه‌ی Focus می‌توانید بصورت رایگان در free on the App Store استفاده کنید. اما برخی ازویژگیهای آن نیاز به اشتراک سالیانه‌ی ۷.۹۹ دلار و یا استفاده مادام العمر با پرداخت ۱۲.۹۹ دلار دارند.

دانلود برنامه Prisma برای آیفون – کلیک کنید

Lightroom

اپلیکیشن Lightroom یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده ترین برنامه‌های ویرایش عکس است که در سراسر جهان توسط عکاسان حرفه‌ای استفاده می‌شود. اگرچه نسخه‌ی دسکتاپ این برنامه معروف است اما نسخه‌ی موبایل Lightroom نیز در دسترس کاربران IOS است.

ویرایش عکس‌ها با برنامه‌ی Lightroom در IOS بسیار آسان و ساده است. این برنامه شامل گزینه‌هایی برای تنظیم روشنایی، رنگ، ایجاد افکت‌ها و جزئیات و مواردی دیگر در عکس‌هاست. حتی می‌توانید عکسها را از حالت طبیعی خارج کنید و یا از حالت تنظیم خودکار برای بهترین تنظیمات برای عکس استفاده کنید. همچنین از تنظیمات رنگی از پیش تعیین شده برای عکس‌ها برخوردار است.

 اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای آیفون

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای گوشی‌های آیفون

اگر در Adobe Creative Cloud اشتراک دارید می‌توانید همه موارد ویرایش شده را در بین گوشی و نسخه‌ی دکستاپ برنامه همگام‌سازی و به اشتراک بگذارید. به این صورت می‌توانید ویرایش یک عکس را در آیفونتان شروع و سپس آن‌را در Mac یا iPad خود ادامه و به پایان برسانید.

نسخه‌ی موبایل Lightroom در free on the App Store قابل استفاده است. اما با اشتراک در Adobe Creative Cloud می‌توانید بیشترین بهره را از قابلیت‌های این برنامه ببرید.

DoubleTake

از آنجایی که با دوربین یک گوشی تنها عکس گرفته نمی‌شود، بدون معرفی برنامه‌ای که روی ویدئوها کار کند این لیست کامل نخواهد شد. DoubleTake برنامه‌ای است که توسط کمپانی FiLMiC Pro تولید شده و روشی جدید برای ضبط ویدئو با گوشی‌های آیفون را برای کاربران فراهم می‌کند.

گاهی برای ضبط یک فیلم تنها یک دوربین کافی نیست و برای ضبط یک محتوای حرفه‌ای‌تر به دو زاویه متفاوت احتیاج دارید. برنامه‌ی DoubleTake به شما این امکان را می‌دهد تا دو دوربین آیفون را برای ضبط همزمان همه‌چیز انتخاب کنید.

اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای آیفون

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دوربین و ویرایش عکس برای گوشی‌های آیفون

برای شروع ضبط یک ویدئوی چند دوربینی می‌توانید از لنزهای ultra-wide ،wide ،telephoto و سلفی استفاده کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهد حین فیلمبرداری بین سرعت ۲۴ و ۲۵ و ۳۰ فریم در ثانیه جا به جا شوید. در اینجا هیچ تنظیمات پیچیده‌اید مشاهده نمی‌شود و تنها کار این است که برنامه را باز کرده، دوربین‌های مورد نظرتان را انتخاب و شروع به ضبط کنید.

این برنامه در free on the App Store قابل استفاده برای کاربران آیفون است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *