انارمگ
۰

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکرد قابلیت های اپل واچ در آن

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

سخت‌افزار اپل واچ طی سالهای متمادی با یک کلیت ثابت مانده و تغییر چشم ‌گیری نداشته است، در مقابل نرم افزار آن با هر بروزرسانی نسخه‌ی WatchOS 7 پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته است. در نسخه‌ی جدید WatchOS 7 شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در سه زمینه‌ی نرم ‌افزاری بودیم: ویژگی‌های جدید واچ فیس‌ها، قابلیت‌های پیشرفته در قسمت تناسب اندام و برنامه‌ی Sleep.

در ادامه‌ این مطلب در انارمگ با ما همراه باشید تا بررسی WatchOS 7 و قابلیت های آن داشته باشیم.

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

بهبود و ارتقا قابلیت‌های واچ فیس‌ها

می‌توان گفت بارزترین پیشرفت‌های WatchOS 7 که در رابطه مستقیم با کاربران است، بهبود و ارتقا واچ فیس‌هاست و ما شاهد تولید تعداد بسیاری واچ فیس‌های جدید و جذاب مانند GMT، CountUP، Cheronograph Pro، Artict، Typograph، Strips هستیم. اما ویژگی بسیار معناداری که همه چیز را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد قابلیت داشتن چندین حالت از یک برنامه‌ است. در نسخه‌های قبلی WatchOS شما تنها می‌توانستید یک حالت واچ فیس از هر برنامه را داشته باشید و این خود کاربر را با محدودیت مواجه می‌کرد. این قابلیت پیشرفت بزرگی در نحوه کارکرد اپل واچ است و به کاربران امکان انتخاب بیشتری در زمینه شکل ظاهری و عملکرد ساعتهایشان را می‌دهد.

یک مرورگر جدید برای واچ فیس‌ها وجود دارد که بر اساس برنامه‌ مرتب شده و پیمایش در میان آنها را آسان می‌کند. در بروزرسانی جدید WatchOS این امکان را دارید تا در اپل واچتان چندین واچ فیس استفاده کنید. این قابلیت برای برنامه‌ای مثل Carrot Weather بسیار جالب می‌شود، چون برای داده‌های مختلف آب و هوا حال‌های مختلفی دارد.

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

در آخر نیز قابلیت به اشتراک گذاری واچ فیس‌ها کمک بزرگی به پیشرفت به سمت شخصی‌سازی اپل واچ برای کاربران دارد. در WatchOS 7 امکان ارسال و دریافت واچ فیس‌ها برای کاربران وجود دارد. این اشتراک‌گذاری‌ها شامل واچ فیس‌های اصلی صفحه، هر گونه تنظیمات رنگ و قلم برای صفحه و همچنین مجموعه‌ی موارد از پیش تنظیم شده می‌باشد. اگر موردی از یک برنامه ارسال شود که گیرنده آن‌را نداشته، از وی خواسته می‌شود تا آن برنامه را دانلود کند.

اشتراک‌گذاری واچ فیس‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد که به سرعت فیس‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به توسعه‌دهندگان نیز این امکان را می‌دهد تا واچ فیس‌های از قبل طراحی‌شده را با برنامه‌های خود ارائه دهند. برنامه‌ی Carrot Weather با این قابلیت بسیار خوب عمل کرده و چهار صفحه مختلف را ارائه داده است.

خرید گیفت کارت ارزان اپل – کلیک کنید
نحوه استفاده از گیفت کارت اپل – کلیک کنید

 

پیشرفت‌هایی که در زمینه‌ی شخصی‌سازی و سفارشی کردن اپل واچ انجام شده از ویژگی‌های قابل توجه WatchOS 7 به حساب می‌آید. البته هنوز نمی‌توان بطور کامل شخصی‌سازی انجام داد اما باز هم همین رویکرد اپل در جهت شخصی‌سازی حرکت درستی‌ است.

Fitness

بدون شک راه‌اندازی سرویس +Apple Fitness یکی از پیشرفت‌های برجسته‌ی برنامه‌ی Fitness در WatchOS 7 به حساب می‌آید. این سرویس همانطور که در مقاله‌ی مربوط آن نیز گفتیم یک برنامه‌ی جذاب و کاربردی برای تناسب اندام است.

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

اپل هیچ سخت‌افزاری برای برنامه‌ی تناسب اندام تولید نکرده است و می‌توانید از Apple Fitness+ با هر دوچرخه، تردمیل، قایق پارویی و یا هر وسیله‌ای که انتخاب کرده‌اید استفاده کنید. در عوض اپل واچ یکی از ملزومات استفاده از این سرویس جدید است و سنسورهای آن به کاربران اجازه می‌دهد تا روند پیشرفت و حفظ تمرینات خود را حفظ کنند. با کمک اپل واچ در حین تمرین می‌توانید میزان ضربان قلب و کالری سوزانده شده و همچنین روند فعالیت‌های شما را در تمرین‌ها ردیابی و به شما نمایش دهد.

علاوه بر اینها کاربران می‌توانند تمامی اهداف تمرینی را در WatchOS 7 سفارشی کنند. هم در تمرینات حرکتی و هم در تمرینات ایستاده امکان سفارشی کردن اهداف ورزشی برایتان فراهم است. حال که Apple Fitness+ راه‌اندازی شده است زمینه‌ای برای پیشرفت نرم ‌افزاری  و سخت‌افزاری آن نیزفراهم شده است. باید منتظر باشیم تا ببینیم اپل چه ویژگی‌های سخت‌افزاری متناسب با برنامه تناسب اندام به اپل واچ اضافه خواهد کرد و چه بهبودهای عملکردی برای تناسب اندام در WatchOS 8 خواهیم دید.

Sleep

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و جدید WatchOS 7 برنامه‌ی Sleep است. برنامه‌ی Sleep از طریق WatchOS 7 به اپل واچ اضافه شده و با یک برنامه‌ی یکپارچه و اختصاصی همراه است.

برنامه‌ی Sleep در WatchOS 7 مانند همان برنامه در ای او اس ۱۴ به طوری طراحی شده تا به شما کمک کند تا بعد از یک روز کاری شلوغ و خسته کننده، نمودار خواب و علائم قابل پیگیری در حین خواب را به شما نشان دهد و در عین حال موجب تولید صدا و یا علائم اضافی نخواهد شد تا خواب اطرافیان را مختل سازد.

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

می‌توانید از این برنامه جهت تعیین ساعت خواب، مدت زمانی که به خواب می‌روید و زمان بیدار شدن استفاده کنید. این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا اهداف تنظیم خواب خود را آسانتر برنامه‌ریزی کنید. این نکته مهم است که بدانید برنامه Sleep چه در WatchOS 7 و چه در IOS 14 صرفا برنامه‌هایی ابزاری هستند و استفاده‌ی مفید از آنها بعهده‌‌ی خود کاربر است. به عبارت دیگر Sleep یک راه حل جادویی برای رفع مشکلات خواب نیست، بلکه می‌تواند به شما انگیزه بدهدتا بتوانید در زمانبندی خواب خود بهتر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی و به آن عمل کنید.

این برنامه به شما کمک می‌کند تا با اطلاعاتی که از میزان ضربان قلب و تنفستان در حین خواب در اپل واچ به شما نشان می‌دهد، بتوانید عادت‌های خواب خود را اصلاح و تعیین کنید در چه ساعتی به رختخواب رفته و چه مدت زمانی خواب مفید داشته و چه زمانی از خواب بیدار شوید.

خرید اشتراک ارزان اپل موزیک – کلیک کنید

شما می‌توانید داده‌های بدست آمده را مستقیما از طریق اپل واچ مشاهده کنید. اگر به داده‌های جامع‌تری نیاز دارید می‌توانید برنامه‌ی Health را در آیفونی که به اپل واچ جفت شده باز کنید و داده‌های کامل‌تری را در قسمت Sleep مشاهده کنید.

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

علاوه‌ بر این‌‌ها این برنامه می‌تواند با بیدار کردن شما به کمک هشدارهای لمسی، از بیدارشدن اطرافیان جلوگیری کند. شاید مهمترین عملکرد آن Do Not Disturb باشد، که از روشن شدن ناخواسته صفحه‌‌ی اپل واچ هنگام بالا آوردن دستتان جلوگیری می‌کند. با فعال کردن این عملکرد هنگامی که روی صفحه ضربه بزنید و یا دیجیتال کرون را فشار دهید، صفحه را در نمای خواب و به صورت کم نور نشان خواهد داد تا برای دیگران ایجاد مزاحمت ایجاد نکند. برای بازگشت به حالت طبیعی باید قفل دیجیتال کرون را بچرخوانید تا قفل اپل واچ باز شود.

هنگامیکه از از طریق هشدارهای اپل واچ بیدار شدید، صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که زمان فعلی، درصد باتری و آب و هوا را به شما نشان خواهد داد. مشاهده‌ی این اطلاعات در اول صبح می‌تواند برای شروع یک روز مفید باشد.

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

بررسی اجمالی WatchOS 7; بهبود عملکردهای اپل واچ

جمع بندی

WatchOS 7 با ارائه‌ی واچ فیس‌های متنوع، می‌تواند داده‌های مفید را در اپل واچ به شما ارائه دهد. سرویس جدید اپل فیتنس پلاس با اینکه برای اشتراک ماهیانه ۹.۹۹ دلار نیاز دارد، اما در عوض برای انجام تمرینات به هیچ وسیله یا سخت‌افزاری احتیاج ندارید و حتی با ارزان‌ترین مدل اپل واچ می‌توانید به تحرک و ورزش روزانه در منزل یا هر مکان دیگر بپردازید.

در کنار تناسب اندام و ورزش، داشتن خواب خوب به کمک برنامه‌ی Sleep می تواند مکمل خوبی برای کمک به حفظ سلامتی شما باشد. برنامه‌ی Sleep نیز مانند Apple Fitness+ برای استفاده و شروع کار نیاز به هیچ سخت‌افزار و وسیله کمکی ندارد.

نمی‌گوییم که تمامی قابلیت‌های WatchOS 7 ارتقا چشمگیری داشته اما قطعا می‌توان گفت که تنها این سه قابلیت در ارتقا کیفیت و آرامش زندگی می‌تواند نقش داشته باشد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *