انارمگ
۰

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال 2021

به دنبال برگزاری سه رویداد خاص اپل در ماههای گذشته و معرفی ایرپاد مکس در هفته‌ی اخیر، می‌توان گفت اپل سال را با محصولات سخت افزاری تمام کرده‌ است. اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد همچنان محصولات دیگری در راه است. در این مطلب از انارمگ با ما همراه باشید تا با محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید.

تصمیم بی‌سابقه‌ی اپل برای برگزاری ۳ رویداد مهم در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ به اینجا ختم نشد. در کنار عرضه سری آیفون‌های ۱۲، آیپدهای جدید، HomePod mini، Apple Watch SE، Apple Watch6، سه مدل مک، در آخر نیز شاهد عرضه ی AirPods Max بودیم و این را بدانید که موارد دیگری نیز در راه است. با اتمام رویدادها و هچنین پایان دوره فروش و شروع تعطیلات، مسلما ارائه‌ی محصولات جدید به نیمه‌ی اول سال جدید ۲۰۲۱ موکول خواهد شد.

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال 2021

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱

تاریخ عرضه ی محصولات جدید اپل چه زمانی خواهد بود؟

 اپل در سال ۲۰۲۰ و با شیوع ویروس کرونا محصولات خود را با سبک جدیدی و تقریبا همان زمان‌بندیهای پیشین ارائه و عرضه کرد. با توجه به جدول زمانی عرضه محصولات اپل در سال‌های گذشته می‌توانیم پیش بینی برای سال ۲۰۲۱ داشته باشیم.

طی ۱۰ سال گذشته اپل هیچ وقت محصولی را در ژانویه عرضه نکرد، تنها مورد مربوط به بروز رسانی نسل سوم Apple TV’s “Rev A” در سال ۲۰۱۳ بود که حتی بصورت علنی اعلام نشد.

طی ده سال اخیر اکثرا عرضه‌ی اولیه‌ی محصولات اپل در ماه مارس انجام شده است. از سال ۲۰۱۶ تا کنون نیز بیشترین عرضه مربوط به محصولات خانواده آیپد می‌باشد. باقی محصولات هم به همین صورت در ماه مارس عرضه شدند. مثل MacBook Air در سال ۲۰۲۰، Retina 4K iMac و Retina 5K iMac در سال ۲۰۱۹، نسل دوم ایرپادها  و نسل اول iPhone SE و چند مدل مک بود نیز همگی در سال ۲۰۱۵ در ماه مارس ارائه شدند.

در سال ۲۰۱۵ نیز HomePod ماهها بعد از معرفی در کنفرانس WWDC، در ماه فوریه عرضه شد. علاوه بر این نیز تنها یک بروزرسانی MacBook Pro در فوریه ۲۰۱۳ را تا کنون شاهد بودیم. با این تفاسیر امکان عرضه‌ی عمده‌ی محصولی در ماههای فوریه و ژانویه غیر ممکن است و در دو ماه اول سال ۲۰۲۱ نباید انتظار محصول جدید را از اپل داشته باشیم.

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال 2021

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱

در سال جدید باید در انتظار چه محصولاتی از اپل باشیم؟

اپل هیچ وقت تا محصولی را آماده نکرده و زمان مناسب آن نیز فراهم نباشد آن‌را روانه بازار نمی‌کند. بعنوان مثال همیشه ماه مارس با توجه به شروع سال تحصیلی بهترین زمان برای عرضه محصولات آیپد است. آیفون‌های جدید نیز همیشه در پایان سال و نزدیک‌شدن به سال نو عرضه می‌شوند زیرا که امکان خرید آنها برای هدیه سال نو بیشتر است. حتی اگر این دلیل موجهی نباشد اپل همیشه همین برنامه را داشته است.

همچنین همیشه شاهد برنامه‌ی عرضه ترکیبی محصولات بودیم. برای مثال سال‌هاست که اپل واچ درکنار معرفی آیفون‌های سری جدید عرضه می‌شود. صرف نظر از تمام این دلایل، در سال جدید باید در انتظار مجموعه‌ی بزرگی از محصولات اپل بنشینیم. فقط اینکه زمان دقیقش را نمی‌دانیم.

AirTags

AirTags یک ردیاب هوشمند اپل است که بوسیله‌ی آن می‌توانید اشیا و وسایلتان مانند کیف، کلید، لپ تاپ و یا ماشین و هر چیزی که همزمان همراه آن است را، در صورت گم کردن ردیابی کنید. طبق اخبار درز کرده، این محصول اپل (ردیاب هوشمند) مانند یک دایره کوچک سرامیکی است که با کمک برنامه‌ی Find My می‌توان از امکانات آن استفاده کرد.

AirTags به جای تعیین موقعیت خود از طریق GPS و خالی کردن باتری‌اش، صدای مکرری ازخود تولید می‌کند تا در صورت نزدیک‌ بودن با پیگیری صدا آن را پیدا کنید. درصورت دور بودن مکان این صدای تولید شده از طریق گوشی‌های آیفون دیگر افراد عبور کرده و مکان ضبط شده را بصورت کدگذاری و ایمن به صاحبش گزارش می‌دهد.

معرفی ایر تگ در سال 2021

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱ – airtags

این ایر تگ‌ها به شکل دایره و سکه مانند جایی برای اتصال به جا کلیدی و یا اشیایی که می‌خواهیم آنها را ردیابی کنیم دارد. اطمینان داریم که ایرتگها تا پایان سال ۲۰۲۰ ارائه نخواهند شد. اما شایعات حاکی از آن است که در ماه مارس معرفی خواهند شد. میانگین قیمتی که می‌توان برای آن تخمین زد چیزی بین ۲۵ تا ۳۵ دلار بدون وسایل جانبی است. اطلاعات دقیق‌تری از قابلیت‌های AirTags در دست نداریم و تا بدست آوردن اطلاعات بیشتر باید صبر کنیم.

iMac 24 inch

با توجه به مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی و همچنین تغییراتی که اپل از تراشه‌ی اینتل به طراحی جدید خودش  طی این دو سال داشته ، باید انتظار مدل‌های بیشتری از مک باشیم.

پیش بینی می‌شود که آی مک ۲۴ اینچی از یک صفحه نمایش ۲۴ اینچی بهره می‌برد و به جای پردازنده‌های اینتل تراشه‌ اپل سیلیکون را همراه دارد و اما اینکه آیا از همان تراشه‌ی M1 استفاده می‌کند و یا مدل قدرتمند تر از آن، هنوز اطلاع دقیقی نداریم.

گفته می‌شود آی مک جدید از طراحی مدرن و حاشیه‌های بسیار باریک مانند آیپد پرو بهره مند است و از فناوری Mini LED در صفحه نمایش استفاده خواهد کرد.

مینگ چی کو حدس می‌زند که آی مک ۲۴ اینچی با تراشه‌ی مبتنی بر ARM در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. با توجه به معماری کم مصرف آرم و تغییر در سایز، فرصت های مختلفی برای ایجاد تغییرات در طراحی این آی مک، برای اپل فراهم می‌کند. برای مثال امکان طراحی آی مک بدون فن را فراهم است .البته می‌تواند از سیستم خنک کننده مانند طراحی‌های مدیریت حرارتی آی مک پرو و مک پرو استفاده کند.

عرضه آی مک 24 اینچی در سال 2021

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱ – imac -24inch

 Apple TV 6

از ارائه آخرین نسخه‌‌ی اپل تیوی موسوم به Apple TV 4K در سال ۲۰۱۷ تا کنون خیلی گذشته و انتظار میرود اپل مدل جدید آن را در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار کند و طبق شایعات آنرا Apple TV 6 بنامد.

گفته میشود اپل تیوی جدید از ریموت کنترلی مبتنی بر دستیار سیری بهره می‌برد و این ریموت قابلیت پشتیبانی در برنامه‌ی Find Mind را دارد تا در صورت گم شدن بتوان آنرا یافت. احتمال میرود در این دستگاه جدید از پردازنده ی بسیار قوی A12X یا A14X استفاده شود که این کار باعث بهبود در عملکرد گرافیکی آن می‌شود.

فضای ذخیره سازی نیز یکی از مواردی است که امکان ارتقا آن در این مدل جدید پیش بینی می‌شود. احتمال زیاد حافظه‌‌ی داخلی ۶۴ گیگا بایتی به ۱۲۸ گیگا بایت ارتقا پیدا خواهد کرد. پیش بینی شده از فناوری Ultra-Wideband نیز در این تلویزیون جدید استفاده خواهد شد. باتوجه به قیمت مدل‌های کنونی احتمال می‌رود برچسب قیمتی حدود ۱۷۹ و ۱۹۹ دلار داشته باشد.

عرضه اپلتی وی 6 در سال 2021

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱ – apple tv 6

iPad mini 6

اپل آخرین بار آیپد مینی را در مارس ۲۰۱۹ بروزرسانی کرد و بنابراین انتظار برای ارائه بروزرسانی در سال جدید دور از انتظار نباشد. با این حال شایعات و حدس و گمان‌های کمی در مورد عرضه چنین مدلی وجود دارد.

طبق گفته‌های مینگ چی کو ( که درماه می سال ۲۰۲۰ منتشر کرد) احتمال می‌رود آیپد مینی جدید درنیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ ارائه شود و ظاهرا اپل می‌خواهد از آخرین پردازنده‌ی سری A در آن استفاده کند. صفحه نمایش کوچک ۷.۹ اینچی نیز با توجه به حذف حاشیه ها جای خود را به نمایشگر ۸.۹ یا ۹ اینچی خواهد داد. پیش بینی می‌شود اپل مانند آیپد پرو و آیپد ایر ۴ ، درگاه لایتنینگ را کنارگذاشته و از درگاه استاندارد USB-C در آیپد مینی جدید استفاده کند.

عرضه آیپد مینی 6 در سال 2021

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱ – ipad mini 6

ایرپاد ایکس – AirPods X

یکی دیگر ازمحصولاتی که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ می‌تواند رونمایی شود AirPods X است. این هدفون جدید اپل می‌تواند نمونه‌ی مقرون به صرفه‌ای از ایر پاد پرو باشد، با این تفاوت که بجای طراحی بدون سیم، از کابل اتصال سیمی بهره می‌برد.

این طراحی ممکن است است برای بعضی کاربران مفیدتر و در عین حال ارزان‌تر باشد. برای مثال مدل باسیم برای استفاده در باشگاه ورزشی و حین دویدن کاربردی‌تر است. زیرا که در صورت عدم استفاده می‌توان آنرا به راحتی دور گردن نگه داشت و از گم شدن آن جلوگیری کرد.

از قابلیت ‌های جدید آن اطلاعی در دست نیست اما احتمال دارد قابلیت حذف نویز در آن به رفته باشد. احتمال می‌رود این یک مدل مفید و باارزش و با برچسب قیمت پایین‌تر و قابلیت‌های کمتر نسبت به ایرپاد پرو باشد. اما هنوز هم امکان دارد قیمت بالایی داشته باشد. قیمت تخمینی آن حدود ۲۰۰ دلار پیش بینی شده است.

عرضه ایرپاد ایکس در سال 2021

پیش بینی محصولات جدید اپل در سال ۲۰۲۱-air pods x

AirPods Pro Lite

شایعاتی از معرفی مدل جدیدی از ایر پاد بنام AirPods Pro Lite در سال جدید وجود دارد. این ایر پاد مدلی مابین AirPods استاندارد و AirPods Pro است. اما با قیمت مقرون به‌صرفه تری عرضه خواهد شد. از ویژگی‌های دقیق آن اطلاعی نداریم اما امکان وجود حالت حذف نویز وجود دارد. طراحی بدون سیم، ساقه‌ی کوتاه همراه با کیس شارژ موارد قابل پیش بینی در این ایرپاد جدید است. قیمت تقریبی آن ۲۰۰ دلار پیش بینی شدهاست.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *