انارمگ
۰

موبایل‌های پروفروشی که اروپا را تسخیر کرده‌اند

اگر از شما بپرسند پرفروش‌ترین گوشی‌‌ها در اروپا در سال ۲۰۲۱ چه گوشی بوده است، احتمالا پاسخ خواهید دهید سامسونگ یا اپل. دلیلتان هم شاید نوع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپایی با کشورهای تولیدکننده این دو برند معروف است. اما اگر بگوییم پاسختان اشتباه بوده و جواب، گوشی شیائومی است حتما متعجب خواهید شد. اما واقعیت همین است. شیائومی به پرفروش‌ترین گوشی اروپا در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ تبدیل شد و بازار بسیاری از این کشورها را تسخیر کرد. با این حال اگر دوست دارید بدانید به جز شیائومی، چه گوشی‌های دیگری جز گوشی‌های پرفروش اروپا هستند و یا در کل مدل گوشی‌های پرفروش چیست، با این نوشته همراه شوید تا با گوشی‌هایی که در صدر گوشی‌های پرفروش اروپا هستند آشنا شوید.

 

پروفروش‌ترین گوشی در اروپا و دلایل محبوبیت آن

طبق آخرین آمارها که مربوط به سال ۲۰۲۱ است، برند چینی گوشی‌های هوشمند شیائومی به سرعت در حال صعود به رتبه‌های صنعت گوشی‌های هوشمند است و اخیراً از اپل پیشی گرفته و به دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است.

بر اساس آمارهای جدید، این برند از نظر تعداد فروش در اروپا نیز به برند شماره یک گوشی هوشمند تبدیل شده است. شیائومی با فروش ۱۲.۷ میلیون گوشی به قاره در سه ماهه دوم، از سامسونگ پیشی گرفت. در مقابل، سامسونگ شاهد کاهش ۷ درصدی فروش خود در اروپایی بود، اگرچه این برند همچنان جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در سراسر جهان حفظ کرده است.

 

فروش گوشی‌های هوشمند در اروپا در دوره بهبودی COVID-19 افزایش یافت، که طی آن اپل نیز شاهد افزایش ۱۵.۷ درصدی در فروش بود، به خصوص برای آیفون ۱۲. با این حال شیائومی نیز طی این دوره بیکار نمانده و به تصویر برند خود تنوع بخشید. اقداماتی که در نهایت منجر به جذابیت گسترده این گوشی در بازار اروپا شده است.

 کشورهایی که شاهد افزایش محبوبیت شیائومی بودند عبارتند از روسیه، اوکراین، ایتالیا و اسپانیا. بر اساس گزارش‌ها، مصرف کنندگان اروپایی علاقه خاصی به خط تلفن‌های هوشمند Mi و Redmi ابراز کرده‌اند.

 

دلایل احتمالی محبوبیت شیائومی

محبوبیت نام تجاری گوشی‌های شیائومی همزمان با کاهش محبوبیت و فروش هوآوی صورت گرفت. کاهش محبوبیت هوآوی بعد از آنکه این برند دسترسی به خدمات گوگل را از دست داد، آغاز شد و در مقابل این مسیر برای افزایش محبوبیت شیائومی هموار شد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، شیائومی در بسیاری از موارد نمره قابل قبول را دریافت کرده است و پرچم‌داردر این بین Mi 11 در بین کاربران گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار بوده است. مهمترین دلایل این محبوبیت نیز ارزش و قیمت‌های رقابتی گوشی بوده است.

 

 شیائومی و Mi 11 و Xiaomi 12

Mi 11 قیمت بسیار کمتری نسبت به گلکسی S21 دارد و برخی از کاربران حتی آن را به S21 Ultra مقایسه کرده‌اند که به دلیل قیمت‌های مقرون به صرفه، برتری رقابتی نسبت به سامسونگ دارد. این شرکت که از موفقیت خود در اروپا دلگرم شده است، اکنون در نظر دارد به زودی وارد بازار آمریکا شود.

شیائومی Xiaomi 12 نیز از دیگر برندهای محبوب شیائومی است که با استقبال خوب اروپاییان همراه بود. این گوشی که در سال ۲۰۲۲ عرضه شده است، با قیمت ارزان خود و دوربین با کیفیت، توانسته است نظر کاربران را به خود جلب کند. شیائومی Xiaomi 12 دارای یک صفحه نمایش ۶.۲۸ اینچی است و دوربین‌های سه گانه آن نیز بسیار قدرتمند است.

آیفون ۱۳

علاوه بر شیائومی، برخی از مدل‌های اپل و سامسونگ نیز جز پر فروش‌ترین گوشی‌ها در اروپا بودند. در میان گوشی‌های اپل، سری آیفون ۱۳ جز گوشی‌های پرفروش در اروپا بوده است. آیفون ۱۳ دارای یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی با رزولوشن بسیار بالا است و پوشش سرامیکی آن، باعث زیبایی فوق‌العاده آن شده است. البته آیفون ۱۳، با قیمت بالایی عرضه شده و شاید یکی از دلایل پایین بودن سطح فروش آن نسبت به سامسونگ و شیائومی، موضوع قیمت آن باشد.

 با این حال قیمت بالای آیفون به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد آن است. چنانچه در ایران نیز آیفون ۱۳، جز گران‌ترین گوشی‌ها محسوب می‌شود. البته خوشبختانه در ایران امکان خرید قسطی موبایل آیفون ۱۳ فراهم است و علاقمندان به این گوشی زیبا می‌توانند به راحتی آن را خریداری نمایند.

 

سامسونگ و گلکسی s21

سامسونگ علیرغم آنکه بخشی از بازار خود در اروپا را به شیائومی واگذار کرده است، اما همچنان رتبه اول فروش موبایل در جهان را به خود اختصاص داده است. از طرفی بسیاری از کارشناسان معتقدند رهبری شیائومی در اروپا موقت است و سامسونگ مجددا بازار اول اروپا را از آن خود خواهد کرد. با این حال نقش سامسونگ در اروپا هنوز هم مهم و پررنگ است و بخش مهمی از این بازار بر دوش سری گلکسی S21 بوده است.

سری  گلکسی S21 که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد دارای یک صفحه نمایش ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، ۲۰:۹ است. فریم آلومینیومی با طرح شیشه جلو و پشت نیز از ویژگی‌های خوبی است که بر زیبایی این گوشی افزوده است. دوربین‌های با کیفیت و قدرتمند نیز از دیگر نقاط قوت این گوشی است که نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است و باعث شده است تا این گوشی در رده خود به عنوان دومین گوشی محبوب و پرفروش در میان اروپاییان تبدیل شود. امروزه برای خرید حتی نیازی به مراجعه حضوری نبوده و افراد می‌توانند با انجام کارهای لازم و کارت به کارت کردن به بانک سپه، گوشی خود را در درب منزل دریافت کنند.

 

 

سخن نهایی

در میان گوشی‌هایی که به آنها اشاره شد، علاوه بر سه برند شناخته شده شیائومی، سامسونگ و اپل، برندهایی چون OnePlus نیز به چشم می‌خورد. با این حال سه برند فوق، جز اصلی‌ترین برندهای رقیب در اروپا و حتی جهان محسوب می‌شوند. تا جایی که گاه پیشتازی آنها مدت زمان کمی رخ می‌دهد و رقیب دیگر سریعا جایگزین آن می‌گردد. در هر صورت، در میان این سه برند و مطابق با آخرین آمارها، شیائومی توانست پیشتازی خود نسبت به دو رقیب دیگر را به دست آورد. هر چند انتظار می‌رود سامسونگ دوباره این جایگاه را از آن خود نماید.  

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *