سامسونگ در کنار معرفی گلکسی S21 خود، سری جدید هندزفری های بی سیم خود را هم معرفی کرد. فرصتی فراهم آمده تا مقایسه ایرپاد پرو اپل و گلکسی بادز پرو را برای شما ارائه دهیم

وقتی گلکسی بادز لایو را بررسی کردیم، واقعا از عملکرد آن نا امید شدیم. کیفیت تماس‌ها چندان خوب نبود، ANC به خوبی کار نمی‌کرد و طراحی آن برای قرار گرفتن داخل گوش چندان مناسب نبود. سامسونگ حالا سعی دارد تا با عرضه گلکسی بادز پرو این کاستی‌ها را جبران کند.

سامسونگ به منظور طراحی استایلی سنتی‌تر، طراحی لوبیا شکل هندزفری ها را کنار گذاشته است. همچنین این کمپانی ویژگی‌های جدیدی و جالبی مانند ارتقای کیفیت صدا، و تکنولوژی صدای ۳ بعدی که در ایرپاد وجود دارد، در طراحی این محصول قرار داده است.

مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو در کیفیت صدا و حذف نویز

کیفیت صدا در هردو محصول باورنکردنی است. ایرپاد پرو اپل برخلاف اندازه کوچک‌تر، بیس قوی‌تری دارد. ایرپاد پرو همچنین در بکارگیری تکنولوژی mids موفق‌تر است. میکروفون‌های گلکسی بادز پرو فقط اندکی از ایرپاد پرو قوی‌تر‌اند.

در مورد آپشن حذف نویز در گلکسی بادز پرو باید بگوییم که به کلی عملکرد ضعیف گلکسی بادز لایو را کنار می‌گذارد. با این حال، اپل درمورد این آپشن ویژه همچنان حکم فرمایی می‌کند.

در ایرپاد پرو هم، همانند ایرپاد مکس تکنولوژی صدای ۳ بعدی را می‌بینیم که در پلتفرم‌های مشخصی می‌تواند افکت صدای چندگانه به ما ‌بدهد. چندی از این پلتفرم‌ها، HBO Max، دیزنی پلاس و اپل تی وی هستند. همچنین API هم برای توسعه‌دهندگان وجود دارد تا بتوانند تکنولوژی صدای ۳ بعدی را روی برنامه‌ها و بازی‌های خود پیاده کنند. سامسونگ این تکنولوژی را از اپل قرض گرفته و اسم آن را صدای ۳۶۰ گذاشته است. صدای ۳۶۰ بسیار مشابه صدای ۳ بعدی در اپل است با این تفاوت که تنها با آپدیت اندروید OneUI 3.1 کار می‌کند که هنوز منتشر هم نشده است.

سامسونگ به کاربران خود آپشن‌های تنظیم EQ بیش‌تری نسبت ایرپادهای اپل می‌دهد. اپل به شما تنها در اپل موزیک اجازه تنظیم EQ را می‌دهد و این آپشن در دیگر پخش‌کننده‌های موسیقی غیرفعال است.

ویژگی‌های قابل توجه در مقایسه ایرپاد پرو و گلکسی بادز پرو

هر سری از ایربادها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که واقعا سر و صدا به پا می‌کنند. اول با گلکسی بادز پرو شروع می‌کنیم.

ویژگی‌های گلکسی بادز پرو

سامسونگ خیلی روی هندزفری جدید خود کار کرده، طراحی کاملا جدید تا ویژگی ضد عرق این هندزفری . گلکسی بادز پرو شناسه IPX7 برای مقاومت در برابر عرق و آب دارد. دربرابر آب تا عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است. ایرپاد اپل با شناسه IPX4 مقاومت کم‌تری نسبت به آب دارد.

ما واقعا دوست داریم ویژگی تشخیص صدای هندزفری سامسونگ را در ایرپاد پرو داشته باشیم. در تکنولوژی تشخیص صدا، ایرپاد دائما درحال گوش دادن به شما است و زمانی که شما شروع به صحبت می‌کنید،تنظیمات به طور خودکار از ANC به حالت شفافیت صدا تغییر می‌کند. با این ویژگی شما می‌توانید بدون در آوردن ایرباد از گوشتان یا خاموش کردن آن به طور دستی، با طرف مقابلتان شروع به صحبت کنید. این ویژگی گلکسی بادز پرو سامسونگ خیلی خوب کار می‌کند و متاسفانه در ایرپاد پرو از آن بهره‌مند نیستیم.

گلکسی بادز پرو سامسونگ می‌تواند به طور خودکار با دستگاه‌های مختلف جفت شود، دسترسی‌های قابل شخصی‌سازی دارد، می‌توان EQ آن را تنظیم کرد، با یک ضربه قابل کنترل است و دسترسی سریع به اسپاتیفای دارد. بادز پرو همچنین برخلاف ایرپاد پرو اپل که تنها ۱ رنگ دارد در ۳ رنگ عرضه شده است.

ویژگی‌های ایرپاد پرو اپل

پیشرفت چشمگیر سامسونگ در طراحی ایرباد تاثیر خیلی خوبی داشته اما ایرپاد پرو، جدای بحث حذف نویز، همچنان در بعضی موارد عملکرد بهتری دارد.

مزیت‌های ایرپاد از زمانی که جعبه را باز می‌کنید قابل مشاهده است. شما با اپل فیت تست مطمئن خواهید بود که هنگام استفاده از ایرپاد پرو از گوشیِ مناسبی استفاده می‌کنید. ممکن است این ویژگی خیلی به چشم شما نیاید اما این پیشرفت بزرگی است. فیت تست اپل به شما می‌گوید که آیا ایرپاد ها درست در گوش قرار گرفته‌اند یا خیر.

اپل همچنین در ایرپاد پرو از تراشه صدای H1 استفاده کرده که باید گفت هنوز رقیب جدی‌ای برای‌اش پیدا نشده است. این تراشه قدرتمند به کاربران اجازه می‌دهد تا فاصله ۱۰۰ فوتی (۳۰.۵۰ متری) از ایرپاد خود استفاده کنند که این عدد تقریبا سه برابر محدوده دسترسی رقیب خود است.

در ایرپاد پرو همچنین از اتصال Bluetooth درجه اول استفاده شده که به ما سیگنال قدرتمندتر و قطعی‌های کم‌تری می‌دهد. یکی از ویژگی‌هایی که این تراشه به ما می‌دهد، اشتراک‌گذاری صدا Audio Sharing است. با این تکنولوژی کاربران می‌توانند هدفون‌های H1 خود را به یک دستگاه وصل کنند و باهم به یک موسیقی گوش و یا یک فیلم را تماشا کنند.

خرید اشتراک ارزان اپل موزیک – کلیک کنید

در ایرپاد پرو متاسفانه نمی‌توانید خودتان تنظیمات EQ را تغییر دهید. اما اپل از یک میکروفون درون گوشی در این محصول خود استفاده کرده که در شرایط مختلف به طور خودکار صدا را برای گوش شما تنظیم می‌کند.

یکی دیگر از مزیت‌های اپل قابلیت تنظیمات پیشرفته ایرپاد در سیستم‌های آن است. هر لحظه می‌توانید ایرپاد پرو را با دستگاه‌های اپلی مختلف، مثل اپل تی وی جفت کنید. در ویجت باتری، می‌توانید شارژ آن‌ها را ببینید و حتی سیری Siri می‌تواند عمر باتری را به شما بگوید. در کنترل سنتر آیفون، آی پد و مک بوک می‌توانید حالات مختلف ANC ایرپاد را تنظیم کنید.

دیگر ویژگی‌های ایرپاد عبارت‌اند از: ویژگی Force Stem برای کنترل هدفون‌ها، پشتیبانی بی‌سیم از سیری و پشتیبانی از Find my App.

کدام یک را انتخاب کنیم؟

سری‌های قبلی گلکسی بادز سامسونگ تفاوت چندانی در عملکرد روی پلتفرم‌‌های مختلف نداشتند و برروی IOS به خوبی اندروید قابل استفاده بودند. اما در مورد گلکسی بادز پرو باید گفت که این سری برروی اندروید عملکرد بسیار بهتری نسبت به IOS دارد.

ویژگی صدای ۳۶۰، دسترسی‌های قابل شخصی‌سازی، EQ قابل تنظیم و ردیابی دستگاه در ایرباد پرو همانند ویژگی‌های خاص ایرپاد پرو اپل که تنها برروی IOS اجرا می‌شوند، تنها برروی دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده‌اند.

اگر شما کاربر آیفون باشید – انتخاب گلکسی بادز پرو اصلا منطقی نیست و اگر کاربر گوشی‌های سامسونگ هستید، ایرباد پرو به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد اش روی دستگاه‌های اندرویدی قطعا انتخاب بهتری خواهد بود.

می‌توانید از ایرپاد پرو اپل روی دستگاه‌های سامسونگ و بلعکس استفاده کنید. اما باید گفت که قطعا بهره‌وری از ویژگی‌های “پرو” هر هدفون را از دست می‌دهید.

قیمت‌های ایرباد پرو سامسونگ و ایرپاد پرو اپل

قیمت ایرباد پرو معمولا از ۱۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شود اما سامسونگ برای مدت کوتاهی یک تخفیف ۵۰ دلاری به مشتریان خود عرضه کرده است. آمازون هم طبق MSRP (قیمت تایین شده تولیدکننده) ایربادها را به فروش می‌رساند.

خرید و قیمت ایرپاد پرو اپل – کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *