اپل در روز چهارشنبه از میزان تعامل کاربران با سرویس‌هایش در سال ۲۰۲۰ خبر داد و به برنامه‌های این شرکت در سال ۲۰۲۱ صحبت کرد. طبق آخرین اخبار اپل به خاطر شرایط پاندمی کرونا مردم مجبور شدند در خانه‌های خود بمانند در نتیجه «کاربران بیش‌تر از سرویس های اپل از جمله برنامه‌ها، اخبار، موسیقی‌ها، پادکست‌ها، سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها استفاده می‌کنند تا خود را سرگرم کنند، چیزی بیاموزند، به دنیای بیرون در ارتباط و مراقب سلامت خود باشند.»

ادی کیو Eddy Cue ، مدیر سرویس های اپل گفت:« درحال حاضر، مشتریان Apple Services بیش‌ از هرزمان دیگر کیفیت بالا و اثربخشی سرویس‌های اپل را دریافته‌اند که همین بر تمام جنبه‌های کوچک و بزرگ زندگی روزمره‌ی آنان تاثیر گذاشته است.»طبق گفته اپل توسعه‌دهندگان App Store نسبت به سال ۲۰۰۸، ۲۰۰ میلیون دلار بیش‌تر درآمد داشته‌اند.

در تعطیلات زمستانی، مشتریان اپ استور حدود ۱.۸ میلیارد دلار در بازه زمانی بین عید کریسمس و عید سال نو هزینه کردند که بیش‌تر این مبلغ صرف بازی‌های این فروشگاه شده است. در روز عید سال نو، رکورد بیش‌ترین فروش روزانه با رقم ۵۴۰ میلیون دلار شکسته شد.

اپل همچنین از تاثیرگذارترین برنامه‌های Third-party امسال نام برد. Zoom و +Disney دو اپلیکشنی هستند که بیش‌ترین دانلود را داشتند و بازی‌هایی مثل Among us و Roblox پرمخاطب‌ترین‌های ۲۰۲۰ بودند.

همچنین این کمپانی افزود اپلیکیشن هایی مانند ShareTheMeal، Facetime و !Wakeout «مردم را به مهربانی با یکدیگر تشویق کرده، موجب شده که از حال عزیزان خود با خبر باشند و حواسشان به سلامتی خودشان باشد.»

تعامل کاربران با اپل موزیک در سال ۲۰۲۰ دوبرابر شده و بیش‌تر از %۹۰ کاربران IOS 14 از ویژگی‌های جدید این نسخه مثل Listen Now و ایستگاه‌های رادیویی شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنند. به دلیل استفاده و بهره‌وری حداکثری کاربران از سرویس‌های استریم موسیقی، اپل سال ۲۰۲۰ را سال رکورد‌شکن خود نامید.

خرید اشتراک اپل موزیک apple music – کلیک کنید

اپل می‌گوید سرویس‌های تلویزیونی این شرکت هم قدم‌های بزرگی در سال ۲۰۲۰ برداشته است. برنامه Apple TV بر روی پلتفرم‌هایی از جمله LG, Sony, Vizio, Playstation و Xbox قابل اجرا است. از سال ۲۰۲۱، برنامه‌های Apple TV برروی بیش‌ از ۱میلیارد دستگاه پخش شده و در ۱۰۰ کشور و ناحیه قابل مشاهده است.

سرویس استریم +Apple TV همچنین نامزد ۱۵۹ جایزه شده و ۴۵ جایزه را برای اپل کسب کرده است: جایزه پرایم تایم امی، جایزه دِیتام امی، جایزه SAG، جایزه تصویر NAACP، جایزه Peabody، جایزه اثر برگزیده منتقدان، جایزه مستند برگزیده منتقدان، جایزه انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس، جایزه چشم سینما، جایزه تصاویر کودک و …

همچنین اپل از برنامه‌های آینده پخش فصل‌های جدید چند سریال مثل Dickinson، Servant و For All Mankind خبر داد. به علاوه، چند فیلم و سریال جدید مانند Losing Alice، Palmer و Cherry نیز قرار است به نمایش درآید.

پلتفرم Apple Books نیز همچنین شاهد رشد و ارتقا در سال ۲۰۲۰ بوده است. اپل می‌گوید ماهانه ۹۰ میلیون نفر کاربر فعال از این پلتفرم استفاده می‌کنند. سرویس Apple News هم به کاربران اجازه گلچین کردن اخبار محلی و شخصی‌سازی ایستگاه‌های رادیویی را می‌دهد.

کیو می‌گوید:« ما خیلی به مسیری که پیش‌رو داریم خوش‌بین هستیم و معتقدیم که فرصت‌ برای توسعه‌دهندگان و کارمندان خلاق ما بی‌شمار بوده و این فرصت‌ها برای کاربرانمان نیز سودمند و پرفایده است از جمله سرویس های اپل فیتنس پلاس و اپل وان که سال ۲۰۲۰ شاهد رونمایی از آن ها بودیم.

خرید اشتراک فمیلی سرویس اپل وان – کلیک کنید

 

در ذیل برخی از دستاوردهای سرویس های اپل را باهم می‌خوانیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *