انارمگ
۰

حذف تلگرام از اپ استور به خاطر محتوای خشونت آمیز

تلگرام ایفون

اپل از سمت ائتلاف فضای مجازی امن مورد شکایت قرار گرفته زیرا نتوانست دسترسی به تلگرام را همزمان با بلوکه کردن اپلیکیشن پارلر , قطع کند . همچنین ادعا می شود که این شبکه ها توسط گروه های نژاد پرست و افراطی برای حمله به کنگره ایالت متحده , استفاده شده اند.

این شکایت در روز یکشنبه در دادستانی منطقه کالیفورنیا شمالی تنظیم شد . بر اساس شکایت سفیر سازمان فضای مجازی مارک گینسبرگ , اتهام وارده به اپل این است که این شرکت اجازه داده بود اپلیکیشن تلگرام همچنان بر روی اپ استور در دسترس باشد با این که اپل می دانست که از تلگرام برای ترساندن و تهدید کردن اعضای جامعه استفاده می شود.

این ائتلاف با عنوان یک ارگان وکالتی غیر متعصب و بدون چشم داشت از منافع آن تشکیل شده است تا هر گونه محتوایی که افراطی گرایانه و یا تروریستی باشند را از روی پلتفورم های مختلف فضای مجازی حذف کند . این ائتلاف ادعا می کند که اپل قوانین و سیاست های خود  را در مورد محتوای اپلیکیشن ها در موضوع اپ تلگرام , رعایت نکرده است . با این کار , اپل به کاربران بد اندیش اجازه داده است تا به فعالیت خود در تلگرام ادامه دهند.

دانلود آخرین نسخه واتس اپ برای آیفون – کلیک کنید

این شکایت در هفته ای انجام شده که در ابتدای آن شرکت های اپل , آمازون و اپل و چند شرکت دیگر تمام فعالیت ها و ارتباطاتشان را با اپ پارلر قطع کردند زیرا این اپ در کنترل محتوای تولید شده توسط کاربران ناکام بود. این اپلیکیشن آیفون متهم شده که از آن برای برنامه ریزی و هماهنگی فعالیت های غیر قانونی در واشینگتن دی سی از جمله یورش به ساختمان کنگره ایالات متحده , استفاده شده است .

در نتیجه این شکایت نامه ، اپل را تحت فشار قرار داده که به صورت جدی موضوع برداشتن این اپلیکیشن پیام رسانی رمزگذاری شده از روی اپ استور را مورد بررسی قرار دهد . این اپ به نظر می رسد برای مقاصدی همچون فعالیت های گفته شده مورد استفاده قرار گرفته باشد.

بر طبق خبری که در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ توسط سازمان حقوق بشری CSW منتشر شد , در شکایت نامه گفته شده که اپ تلگرام به عنوان یک کانال ارتباطی برای دولت روسیه و همبستگان نئو-نازی و گروه های نژاد پرستشان برای تولید خبر های دروغین و رواج نژاد پرستی در ایالات متحده و اروپا استفاده می شود.

همچنین گینسبرگ از طرف CSW در ماه جولای به مدیر عامل شرکت اپل یعنی تیم کوک پیامی داد . او از کوک در خواست کرده بود که به صورت موقت تلگرام را از دسترس خارج کند زیرا این اپ نقشی در تحریک کردن خشونت افراطی گرایان دارد.

همچنین این اتهام وجود دارد که گرو های ضد سیاه پوستان و نژاد پرستی از تلگرام استفاده می کنند بدون این که هیچ گونه فیلتر نظارتی از سوی مدیریت تلگرام برای محتوای منتشر شده آن ها وجود داشته باشد. علی رغم هشدار های CSW و اخبار منتشر شده در رسانه ها , اپل هیچ تصمیمی بر علیه تلگرام در مقایسه با اقداماتی که علیه اپ پارلر انجام داده اند , اتخاذ نکرده است تا تلگرام را مجبور به بهبود قوانین محتوای ضد افراطی کند.

خرید گیفت کارت ارزان اپل – کلیک کنید

این شکایت اپ تلگرام همچنین متهم شده است که از این اپ در راستای تحریک و هماهنگی خشونت افراطی گرایانه پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور انتخاب شده , جو بایدن, استفاده شده است. شکایت نامه ادعا می کند : بعضی کاربران از دیگران در خواست کرده اند تا برنامه برای تظاهرات دوم در واشینگتون را لغو کنند تا بتوانند به صورت کشوری حملاتی را به مراکز حیاتی انجام دهند.

همچنین ذکر شده است که گینسبرگ از اظطراب و استرس به دلیل اطلاعات غلط و تحریک خشونت علیه یهودیان رنج می برد. گینسبرگ یهودی است و در چشم عموم شناخته شده در نتیجه او مجبور به زندگی در شرایطی که دائما ممکن است تحت حملات خشونت آمیز قرار بگیرد , شده است. این موضوع موجب ترس او برای زندگی خانواده و خودش شده است.

اپل به دلیل بی عدالتی در اجرای قوانینش  نیز مورد اتهام قرار گرفته است . اپل اپ پارلر و بازی جهانی Fortnite را از پلتفورم های خود به دلیل تخطی از قوانین اپل حذف کرد در حالی که کاربرد تلگرام از زمان عرضه اش در سال ۲۰۱۳ قوانین اپ استور را در مواقع متعددی زیر پا گذاشته است.

در مورد سازندگان تلگرام نیز CSW مدعی شده که آن ها هیچ اقدام مهم و تاثیر گذاری را برای محدود کردن تخطی های وقیح , سیستماتیک و ادامه دار از قانون از سوی کاربران در این اپلیکیشن مورد اتهام , انجام نداده اند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *