انارمگ
۰

دوربین iPhone 12 ،رکورد آزمون‌های DXMORAK را شکست!

همه ما می‌دانیم که امسال، شرکت اپل در مراسمی به نام Hi Speed از نسل جدید موبایل‌های هوشمند خود یعنی سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد! دوربین این موبایل هوشمند بی نظیر مانند نسخه‌های Pro و Pro Max از حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما در اینجا یک تفاوت بزرگ وجود دارد که احتمالا شما هم از آن اطلاعی نداشتید. دوربین iPhone 12 برای ثبت تصاویر و عکس برداری از حسگر لایه دار و دوربین تله فوتو هم بهره می‌گیرد که خبر بسیار خوبی در این زمینه است! به تازگی وبسایت DXMORAK که به عنوان یک مرجع معتبر در زمینه بررسی و سنجش، دوربین موبایل‌های هوشمند، فعالیت می‌کند، تست‌هایی را از دوربین این موبایل هوشمند گرفته‌است که نتیجه خارق العاده ای داشته‌است! امروز با ما در مجله انارمگ همراه باشید تا در این زمینه، اطلاعات کامل تری در اختیار شما قرار دهیم!

بررسی دوربین iPhone 12 توسط وبسایت معتبر DXMORAK

همانطور که اشاره کردیم، DXMORAK یک سایت معتبر در زمینه بررسی و سنجش دوربین‌های گوشی هوشمند است که به تازگی با بررسی دوربین iPhone 12 در سنجش‌های خود، نمره ۱۲۲ را به این گوشی هوشمند اطلاق کرد! همانطور که خودتان هم احتمالا در تصاویر منتشر شده این گوشی موبایل دیده‌اید، آیفون ۱۲ در قسمت پشتی خود به یک دوربین دوگانه مجهز است که مشخصات سخت افزاری آن عبارت اند از:

  • لنز واید ۲۶ mm
  • اندازه پیکسل ۱.۷ میکرومتر
  • قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل
  • لرزش گیر اپتیکال تصویر
  • دیاگفرام ۱.۶ f
  • لنز اولتراواید ۱۳ mm با پوشش ۱۲۰ درجه
  • حسگر ۱/۳.۶ اینچی
  • دیاگفرام f/2.4

احتمالا شما هم با توجه به همین مشخصات می‌توانید حدس بزنید که این دوربین، می‌تواند بی نظیر باشد، اما این حدس و گمان را DXMORAK به اثبات رسانده‌است!

دوربین آیفون ۱۲، نوت ۲۰ اولترا را شکست داد

بر اساس برررسی‌های این سامانه اعتبارسنجی و سنجش میزان کیفیت دوربین موبایل‌های هوشمند، دوربین iPhone 12 توانسته رقیب کره ای خود یعنی Note 20 اولترا را پشت سربگذارد و در جایگاه بالاتری قرار بگیرد، اما همچنان از دوربین بی نظیر نسل قبلی خود یعنی iPhone 11 Promax عقب تر است! بر اساس گزارشات DXMORAK، دلیل آن که آیفون ۱۲ نتوانسته مانند آیفون ۱۱ پرومکس، امتیاز ۱۲۴ را از آن خود کند، دوربین سومی است که این گوشی دارد! (به تبع همین موضوع، دوربین iPhone 12 از تله فوتو، محروم است.)

بر اساس سیستم امتیازدهی DXMORAK، دوربین آیفون ۱۲ توانسته امتیازات زیر را کسب کند:

  • امتیاز ۱۳۲ در بخش عکاسی
  • امتیاز ۱۱۲ در بخش فیلم برداری
  • امتیاز ۴۱ در بخش بزرگ نمایی

این امتیازات برای یک موبایل هوشمند پیشرفته، نشان دهنده عملکرد قابل قبول دوربین آیفون ۱۲ است!

بیانیه رسمی DXMORAK راجع به بررسی دوربین آیفون ۱۲

این سامانه سنجش و اعتبارسنجی در رابطه با عملکرد این دوربین گوشی موبایل، بیانه زیر را منتشر کرده‌است:

باتوجه به آزمایشات انجام شده در محیط آزمایشگاهی بر روی دوربین iPhone 12 این موبایل هوشمند توانست در بخش عکاسی امتیاز ۱۳۲ را را از آن خود کند که آن را در میان رده ده موبایل برتر در دنیا قرار می‌دهد. این موبایل هوشمند به خوبی توانست از همه آزمایش‌های لازم در این زمینه برآید و تجربه یک عکاسی دقیق با داینامیک گسترده و رنگ‌های دلپذیر را به نمایش بگذارد! از جمله مزایای دوربین آیفون ۱۲، فوکوس خودکار، قفل شدن بر روی هدف، سرعت بالای فوکوس و دقت در وضعیت‌های نوری مختلف است!

بر اساس آزمایشات، نویز تصاویر گرفته شده با این گوشی موبایل کمی بیش از حد معمول بوده که کمی ما را ناامید کرد! البته این را هم نباید در نظر گرفت که امکان بزرگ نمایی زیادی با این دوربین وجود ندارد! در نهایت با جمع بندی‌های انجام شده، دوربین آیفون ۱۲ با امتیاز ۱۱۲ توانست در یک رده پایین تر از آیفون ۱۲ پرومکس قرار بگیرد. در رابطه با فیلمبرداری و تجربه آن با این محصول به این نتیجه رسیدیم که جزئیات نور در فیلم‌های گرفته شده دقیق و راضی کننده بود و با کاهش نور محیط، جزئیات کاهش پیدا می‌کنند که امری طبیعی است.

در نهایت تنها نقطعه ضعف اصلی دوربین iPhone 12 که باید به آن توجه داشته باشید، نویز تصاویر است که حتی در میزان نور مناسب بازهم وجود دارد! 

با توجه به این گزارش و قرارگیری آیفون ۱۲ در میان ۱۰ موبایل برتر از لحاظ کیفیت تصاویر، می‌توان این محصول را همچنان یک پیشرو در این زمینه دانست! نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا تجربه عکاسی با دوربین آیفون ۱۲ را داشته‌اید؟ 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *