شهر تهران شهر بزرگیست و جاذبه ­های گردشگری، تاریخی، طبیعی و تفریحی متعددی دارد. از کاخ ­های بزرگی مانند سعدآباد و نیاوران و گلستان گرفته تا مسیرهای کوهنوری دربند و درکه و دارآباد. از شهربازی و باغ وحش ارم گرفته تا باغ گیاه شناسی و پارک­ های بزرگ غرب تهران. خلاصه که اگر یک یا دو هفته هم در این شهر اقامت و گردش داشته باشید، جاهای زیادی برای بازدید باقی خواهند ماند. حال ما در این مقاله می­خواهیم تعدادی از خانه­ های تاریخی و البته زیبا و معروف تهران را به شما معرفی کنیم تا هر زمان به این شهر سفر کردید، حتما از آن‌ها دیدن کنید. سپس در پایان روشی برای خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خانه موزه مقدم

یکی از معروف­ترین و البته زیباترین خانه­ های تهران و حتی ایران، خانه موزه مقدم می­باشد. این خانه که در حوالی پارک شهر تهران و در خیابان امام خمینی ساخته شده است، معماری بی­نظیری دارد. خانه موزه مقدم یادگاری از دوران قاجار است. این خانه محل زندگی خاندان محمد تقی خان احتساب الملک، از درباریان قاجار بوده است که بعدها توسط دکتر مقدم، باستان شناس ایرانی خریداری شد. یکی از نکات جالب درباره این خانه این است که وقتی شما در اطراف آن قدم می­زنید، با خانه­ های معمولی و امروزی نه چندان زیبا روبرو هستید، اما وقتی وارد این خانه می­شوید، با معماری باشکوه و اصیل ایرانی مواجه می‌شوید که اصلا فکرش را نیز نمی­کردید.

خانه کاظمی

خانه کاظمی یا همان عمارت کاظمی، یکی دیگر از خانه ­های قدیمی تهران است که قدمت آن به بیشتر از ۱۰۰ سال پیش باز می‌گردد. اگر عاشق خانه­ های قدیمی و معماری سنتی و اصیل ایرانی هستید، حتما از این خانه در خیابان ۱۵ خرداد تهران بازدید کنید. این خانه که ۲۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، در گذشته به میرزا سید کاظم که خانوادگی از اشراف حکومت قاجار بودند، تعلق داشته است. این بنا در سال ۱۳۸۶ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

خانه موزه سیمین و جلال

اگر به ادبیات علاقمند هستید، بازدید از خانه موزه سیمین و جلال را به شما حتما پیشنهاد می­کنیم. این خانه که در گذشته متعلق به سیمین دانشور و جلال آل احمد، زوج نویسنده معروف ایرانی بوده است، در منطقه تجریش تهران قرار دارد. جلال این خانه را زمانی که سیمین در دهه ۳۰ برای تحصیل به خارج از کشور رفته بود، طراحی کرد و ساخت.

خرید بلیط هواپیما تهران

برای سفر هوایی به شهر تهران و خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت، می­بایست در ابتدا وارد سایت و یا اپلیکیشن اسنپ تریپ شوید. در ابتدا شهر مبدا خود را انتخاب کرده و سپس شهر تهران را بعنوان مقصد انتخاب می­کنید. بعد از اینکه تاریخ پروازتان را مشخص کردید، اسنپ تریپ بلیط­ های مختلفی را به شما نمایش می­دهد که می­توانید بر اساس ساعت پرواز، ایرلاین، قیمت بلیط و دیگر نکات، بلیط­ ها را باهم مقایسه نموده و در نهایت بلیط مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. مثلا اگر ساکن شهری مانند اهواز باشید که فاصله زمینی زیادی تا تهران دارد، می­توانید با خرید بلیط هواپیما اهواز تهران با بهترین قیمت از اسنپ تریپ به این شهر سفر کرده و از همان ابتدا بلیط خود را دو طرفه مشخص نموده و بلیط هواپیما تهران اهواز را نیز خریداری کنید و هزینه هر دو را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *