در طول ده سال گذشته، استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل در سراسر جهان به طور شگرفی افزایش یافته است. این افزایش گسترده، منجر به افزایش تقاضا برای برنامه‌های تلفن همراه در میان اکثر شرکت‌ها و مشاغل بزرگ شده است. در این مقاله از انارمگ به معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی اپلیکیشن (اپمون) موبایل می‌پردازیم که فرآیند طراحی شما را بسیار آسان‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند.

بهترین نرم افزارهای ساخت اپلیکیشن موبایل

Sketch

نرم افزارهای طراحی اپلیکیشن

به زبان ساده، Sketch یک نرم افزار طراحی ساده و در عین حال قدرتمند UI/UX بر پایه macOS است. این نرم افزار طراحی اپلیکیشن بیشتر شبیه Adobe Photoshop است، اما در درجه اول برای نمونه سازی برنامه‌ها ساخته شده است.

مزایا:

معایب:

پلتفرم‌ها: MacOS

کاربران: اپل، فیس بوک، گوگل، استریپ، نینتندو و …

فیگما (Figma)

Figma یک ویرایشگر گرافیک برداری و ابزار نمونه‌سازی است که با کروم، فایرفاکس، سافاری و اج سازگار است. بر طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربر با تأکید بر همکاری بلادرنگ بین طراحان تمرکز دارد.

مزایا:

معایب:

پلتفرم: وب

کاربران: Microsoft، Uber، Slack، Braintree و …

Mockplus

Mockplus یک ابزار نمونه‌سازی ساده و سریع برای برنامه‌های موبایل Android/iOS با اجزای طراحی رابط کاربری برنامه‌های تلفن همراه و کتابخانه‌های نمادهای غنی و جامع است. به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی با یک کلیک از حالت طراحی به حالت اولیه سوئیچ کنید و سپس وایرفریم‌ها را بین تابلوهای هنری/صفحات/کامپوننت‌ها بکشید تا وایرفریم‌های خود را در کمترین زمان به نمونه‌های اولیه تعاملی تبدیل کنید.

همچنین می‌توانید طرح‌‌های مختلفی از Figma، Sketch، PS و موارد دیگر را آپلود کنید تا آن را به یک طرح قابل کلیک تبدیل کنید، همچنین می‌توانید با اعضای تیم خود همکاری کنید و کار انتقال را به صورت آنلاین انجام دهید.

مزایا:

معایب:

پلتفرم: وب

کاربران: IBM، Microsoft، Oracle، Huawei و …

Invision

Invision بستری برای همکاری فراگیر در طراحی و توسعه محصول دیجیتال است. Invision Studio یک پلتفرم جدید برای طراحان است که می‌توانید بر روی آن طراحی، نمونه اولیه و متحرک سازی کنید.

مزایا:

معایب:

پلتفرم: MacOS، Windows

کاربران: Airbnb، Amazon، HBO، Lyft و …

مارول (Marvel)

بهترین برنامه طراحی اپلیکیشن
بهترین برنامه طراحی اپلیکیشن

مارول یک ابزار طراحی است که بر همکاری تأکید دارد. این نرم افزار طراحی اپلیکیشن موبایل، طرح‌های ساده روی کاغذ را به نمونه‌های اولیه تعاملی و قابل لمس تبدیل می‌کند که به شما امکان می‌دهد ایده‌‌های برنامه خود را نمایش دهید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

مزایا:

معایب:

پلتفرم: وب

کاربران: Buzzfeed، IBM، Stripe، Deliveroo و …

Adobe XD

Adobe XD یک ابزار طراحی تجربه کاربری، مبتنی بر برداری است که راهی سریع برای طراحی، نمونه ‌سازی اولیه و اشتراک‌ گذاری رابط‌‌ها و تجربیات کاربر ارائه می‌دهد. با یک کلیک می‌توانید به راحتی از حالت Design به Prototype بروید و سپس خطوط را بین تابلوهای هنری بکشید تا وایرفریم‌ها را به نمونه‌های اولیه تعاملی تبدیل کنید.

مزایا:

معایب:

پلتفرم: Windows، MacOS، iOS و Android

Proto.io

نرم افزارهای طراحی اپلیکیشن

اگر یک طراح و توسعه دهنده مبتدی هستید، نرم افزار ساخت اپلیکیشن Proto.io ممکن است گزینه ایده آلی برای پروژه شما باشد، زیرا ابزاری ساده است که به شما امکان می‌دهد نمونه‌های اولیه قابل کلیک را به راحتی برای برنامه‌های iOS و Android خود بسازید.

مزایا:

معایب:

پلتفرم: وب

کاربران: PayPal، Disney، ESPN، Amazon و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *