شب گذشته ( ۱۰ نوامبر ) اپل سومین کنفرانس ۲۰۲۰ را بنام One More Thing بصورت آنلاین و رسمی برگزار کرد. رویدادهای پیشین این شرکت روی محصولات آیپد، اپل واچ و آیفون ۱۲ تمرکز داشت. در کنفرانس جدید که بصورت از پیش ضبط شده بود به بررسی خانواده‌ی مک و انتقال آنها به پردازنده‌های اپل سیلیکون پرداخت. در این مراسم اپل به معرفی مک بوک ایر، مک مینی و مک بوک پرو پرداخت که همگی از تراشه اختصاصی اپل ینام M1 بهره می برند. با ما همراه باشید تا در این مطلب از انارمگ به مروری بر آنچه در این رویداد معرفی شد بپردازیم.

معرفی Mac Book Air جدید ; اولین مک با پردازنده ی اپل سیلیکون M1

بعد از سا‌ل‌ها اولین مک با پردازنده‌ای ساخت شرکت اپل معرفی شد. این مک بوک ۱۶ اینچی تراشه‌ی M1 جدید را پشتیبانی می‌کند. اگر چه این لپ تاب از نظر ظاهری و خارجی شبیه مک‌بوک‌های قبل باشد اما آپدیت‌ها و تغییرات بسیاری در داخلش اتفاق افتاده است.

نمایشگر

این نمایشگر یک صفحه ی ۱۳.۳ اینچی رتینا با رزولیشن ۲۵۶ در ۱۶۰۰ دارد. از طیف رنگی P3 برخوردار است. در نتیجه طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها همراه با فناوری True tone را به شما ارائه خواهد داد. به این صورت که نقاط سفید نمایشگر را با دمای محیط تنظیم می‌کند تا تجربه جدید و بسیار طبیعی از تصاویر داشته باشید.

کارایی و مشخصات

اپل در رابطه با تراشه‌ی M1 اینچنین می‌گوید: M1 دارای سریع‌ترین پردازنده‌ی مرکزی است که تا کنون اپل ساخته است. Mac Book Air با این سرعت در پردازش می‌تواند کارهای فوق العاده پیشرفته‌ای مانند ویرایش های فوق حرفه‌ای و با کیفیت بسیار بالا و بازی‌های پیشرفته را انجام دهد. پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ۳.۵ برابر سریع‌تر از نسل قبل عمل می‌کند. علاوه بر انجام کارهای پیشرفته و حرفه‌ای می‌توانید با یک دهم نیرو کارهای معمول روزانه ‌را انجام دهید.

جالب اینکه تراشه‌ی M1 در همه ی مدل‌های مک بوک ایر یکسان است و هنگام خرید نیازی نیست پردازنده‌های ۴ هسته‌ای و یا ۶ هسته‌ای را انتخاب کنید زیرا همه‌ی مدل‌ها دارای پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای M1 هستند. با این وجود می‌توانید حافظه را به ۱۶GB و فضای ذخیره سازی را به ۲TB ارتقا دهید.

عمر باتری

عمر باتری در مدل‌های جدید Mac Book Air به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اپل می‌گوید با یک بار شارژ لپ تاب می‌توانید ۱۸ ساعت با آن کار کنید که ۶ ساعت بیشتر از مدل‌های قبلی Air است. این‌ها همه به لطف ترکیبی از ویژگی‌های صرفه جویی در مصرف انرژی تراشه‌ی M1 و آخرین نسخه‌ی MAC OS است. این نکته را هم بگوییم که مدل جدید Air فن ندارد و شما میتوانید از همه‌ی کارایی و قدرت آن بدون هیچ صدایی استفاده کنید.

دوربین

اپل دوربین جلو مک بوک ایر را تنها با عنوان FaceTime HD 720P معرفی کرده است. البته اختصاص تنها ۷۲۰P برای دوربین ممکن است موجب نارضایتی برخی از کاربرانی شود که بویژه در شرایط فعلی کرونا در دنیا از داخل منزل کار می‌کنند. لازم به ذکر است که فناوری‌های جدیدی مانند M1’s ISP ( پردازشگر سیگنال‌های تصویر ) همراه با فناوری تشخیص چهره بعلاوه‌ی موتورهای عصبی به شما کمک خواهد کرد تا در مکالمات ویدئویی به بهترین شکل ممکن ظاهر شوید.

همچنین Air جدید دارای ترکیب سه میکروفن است که روی صدای شما متمرکز می‌شود و نه سرو صداهای خارج، این ویژگی می‌تواند روی کیفیت مکالمات ویدئویی و دستورات صوتی شما به siri مفید باشد.

دیگر ویژگی‌ها

Mac Book Air جدید دارای صفحه کلید بروزشده با مکانیزم scissor است. این لپ تاب همچنین مجهز به یک صفحه‌ی لمسی Force Touch بزرگ است که برای استفاده از Touch ID ساخته شده و در بالای سمت راست کیبورد دیده می‌شود. با استفاده از آن می‌توانید قفل مک خود را باز کنید، از Apple Pay برای خرید استفاده کنید و اسناد محافظت شده با رمز عبور را رمزگشایی کنید. از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به پشتیبانی از Wi-Fi6 و دو درگاه Thunderbolt / USB 4 اشاره کرد.

قیمت

اپل قیمت پایه Air را روی ۹۹۹ دلار نگه داشته است. همانطور که در بالا گفتیم هیچ راهی برای ارتقا پردازنده وجود ندارد اما می‌توانید با پرداخت ۲۰۰ دلار دیگر رم خود را به ۱۶GB و پرداخت مبلغی بیشتر، حافظه داخلی را به ۲TB ارتقا دهید. از هم اکنون امکان سفارش و خرید در سایت اپل وجود دارد و از هفته‌ی دیگر اپل نیز فروشگاههای ارائه کننده را معرفی خواهد کرد.

معرفی Mac mini ; با پردازنده ی M1 اپل

در ادامه‌ی کنفرانس، اپل Mac mini با پردازنده‌ی جدید M1 را معرفی کرد و شاهد عملکردی قوی در یک دستگاه کوچک هستیم.

Mac mini جدید هنوز یک جعبه‌ی کوچک است که می‌تواند کنار مانیتور شما روی میز قرار بگیرد و با تجهیز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای تا سه برابرنسل قبل سریع‌تر عمل می‌کند. عملکرد‌های گرافیکی نیز تا ۶ برابر افزایش یافته که به شما این امکان را می‌دهد که بازی‌های پیشرفته‌ی گرافیکی را طراحی کنید. اپل می‌گوید که Mac mini از سایر رقیبانش در بازار پیشی خواهد گرفت.

اپل می‌گوید که مک مینی تا ۵ برابر سریع‌تر از نمونه‌های مشابه‌اش عمل می‌کند. با وجود کوچک بودن اندازه، سرعت یادگیری تا ۱۵ برابر از نسل قبل افزایش یافته است. درگاه USB از USB-4 و Thunderbolt پشتیبانی می‌کند. مک مینی با نمایشگر PRO XDR و رزولیشن فول ۶K ارائه می‌شود.

قیمت

مک مینی جدید با قیمت ۶۹۹ دلار یعنی ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از نسل قبل به بازار می‌آید.

معرفی MacBook Pro ; با پردازنده‌ی M1

 در ادامه‌ی معرفی Mac Book Air و Mac Book Mini با پردازنده‌ی M1، اپل Mac Book Pro را رسما معرفی کرد. این محصول نیز مجهز به پردازنده‌ی ۵ نانو متری M1 می‌باشد.

عملکرد بهتر

پردازنده‌ی جدید اپل قابلیت‌های بسیاری را برای Mac Book Pro به همراه دارد. در اینجا شاهد افزایش چشمگیری در قدرت پردازش و عملکرد هستیم. به گفته‌ی اپل، پردازنده ی M1 سرعت عملکرد CPU را تا ۲.۸ برابر، سرعت عملکرد GPU را ۵ برابر و سرعت یادگیری ماشین را تا۱۱ برابر افزایش داده است.

در کنار همه‌ی اینها مک پرو به موتور عصبی اپل مجهز شده که عملکرد کلی را ارتقا می‌بخشد.

ویژگی‌های جدید

مک پرو ویژگی‌های جدید خوبی ارائه می‌دهد. از جمله دوربین وب‌کم بروزرسانی‌ شده ISP که تشخیص چهره‌ی بهتر و عملکرد بهتری را نیز دارد. Mac Book Pro جدید از Wi-Fi6 پشتیبانی می‌کند، اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد را اجرا می‌کند و از Secure Enclave برای بهبود امنیت دستگاه استفاده می‌کند.

عمر باتری بهبود پیدا کرده و با یک بار شارژ حداکثر ۲۰ ساعت می‌توان با آن کار کرد و به گفته‌ی اپل این بالاترین زمان عمر باتری مک تا کنون است. نمایشگر ۱۳.۳ اینچی مک پرو جدید از پهنای رنگ P3 پشتیبانی می کند و رنگ‌ها در این دستگاه با دقت و کیفیت بیشتری نشان داده می‌شوند. از Touch ID و حداکثر ۱۶GB RAM و ۱ ترابایت SSD پشتیبانی می‌کند.

قیمت

اپل می‌گوید که Mac Book Pro از قیمت ۱۲۹۹ دلار و یا ۱۱۹۹ دلار برای خریداران آموزشی شروع می‌شود. سفارشات از امروز پذیرفته و از هفته‌ی آینده توزیع خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *