انارمگ
۰

مقایسه و بررسی مشخصات سخت افزاری و ظاهری آیفون ۱۲مینی و SE 2020

مقایسه آیفون 12مینی و SE 2020

همانطور که می‌دانید کمپانی اپل طی رویداد بزرگ Hi speed در تاریخ ۱۳ اکتبر از  از خانواده آیفون ۱۲ رونمایی کرد. در بین این گوشی‌ها یک مدل کوچک به نام آیفون ۱۲ مینی وجود دارد که برای افرادی که به دیوایس های کوچک و قدرتمند علاقه دارند یک گزینه ی ایده‌آل است. اما اپل یک گوشی کوچک دیگر به نام آیفون SE 2020 نیز دارد. گویا این دسته از دیوایس ها مجدداً در حال رونق گیری هستند که ما در انارمگ مقایسه کاملی از آیفون ۱۲مینی و SE 2020 را برای شما ارائه دادیم تا انتخاب بهتری در خرید داشته باشید.

مقایسه آیفون ۱۲مینی و SE 2020

تفاوت های اصلی بین آیفون ۱۲ مینی و آیفون SE 2020:

  • نمایشگر ۵.۵ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ در برابر نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با وضوح ۷۵۰ × ۱۳۳۴
  • تراشه ی ۵ نانومتری A14 Bionic در برابر تراشه ی ۷ نانومتری A13 Bionic
    ۴ گیگابایت رم در برابر ۳ گیگابایت رم
  • مودم ۵G در برابر ۴G LTE
  • دوربین دوگانه واید و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در برابر دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی
  • ۱۳۱.۵ × ۶۴.۲ × ۷.۴ میلی متر در برابر ۱۳۸.۴ × ۶۷.۳ × ۷.۳ میلی
  •  ۶۹۹دلار در برابر ۳۹۹۹ دلار

طراحی و نمایشگر

  • نمایشگر ۵.۵ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ در برابر نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD با وضوح ۷۵۰ × ۱۳۳۴

در بین این دو گوشی کوچک یک تفاوت عمده وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز نمایشگر. آیفون SE 2020  از یک نمایشگر ۴.۷ اینچی LCD بهره می‌برد و با اینکه این نمایشگر روشنایی و رنگ‌های قابل قبولی را تولید می‌کند، اما OLED نیست. همچنین تراکم پیکسلی این نمایشگر نیز ۳۲۶ ppi است که پایین تر از استانداردهای مدرن است. اما آیفون ۱۲ مینی به یک نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED مجهز شده است که تراکم پیکسلی آن به ۴۷۶ ppi می‌رسد. این نمایشگر قطعاً تصاویر زیباتر و مطلوب تری را نمایش می‌دهد.

خرید و قیمت روز آیفون ۱۲ مینی – کلیک کنید

آیفون SE 2020 بابت طراحی قدیمی و داشتن حاشیه های بسیار ضخیم مورد انتقادات فراوانی قرار گرفت. این یکی دیگر از تفاوت های بزرگ این دو دیوایس است. آیفون ۱۲ مینی از همان زبان طراحی ای برخوردار است که اپل برای اولین بار در آیفون X از آن استفاده کرد. این یعنی اگر میخواهید گوشی شما از طراحی مدرن برخوردار باشد بهتر است که آیفون ۱۲ مینی را خریداری کنید.

با نگاهی به نتایج تست هایی که بر روی نمایشگر این دو گوشی اعمال شده است متوجه شدیم که هر دو نمایشگر عملکرد قابل قبولی دارند و تفاوت اصلی در تکنولوژی های OLED و LCD است. آیفون SE 2020  میتواند حداکثر روشنایی بهتری را ارائه دهد اما آیفون ۱۲ مینی با خاموش کردن پیکسل ها میتواند عمیق ترین رنگ مشکی را نمایش دهد. لازم به ذکر است که دقت رنگ در نمایشگر آیفون SE 2020  مقداری بهتر است اما در کل دمای رنگ در نمایشگر آیفون ۱۲ مینی گرم‌تر و طبیعی تر است.

با اینکه آیفون ۱۲ مینی به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز شده است، ابعاد آن از آیفون SE 2020  کوچکتر است.

 

عملکرد پردازنده

  • تراشه ی ۵ نانومتری A14 Bionic در برابر تراشه ی ۷ نانومتری A13 Bionic
  • ۴ گیگابایت رم در برابر ۳ گیگابایت رم
  • مودم ۵G در برابر ۴G LTE

 

تراشه ی A13 Bionic در گوشی آیفون SE 2020  یک هیولا است و همچنین رزولوشن نمایشگر نیز کارها را برای این تراشه سبک تر کرده است. همه چیز در این گوشی به سرعت پردازش می‌شود و شاید شما تصور کنید که اصلا به تراشه ی قوی تر نیاز نخواهید داشت. اما اپل اینطور فکر نمی‌کند. آیفون ۱۲ مینی درست مانند برادران بزرگتر خود به تراشه ی ۵ نانومتری A14 Bionic مجهز شده است که در آیپد ایر ۴ نیز به کار رفته است و از هر لحاظ عملکرد بهتری نسبت به تراشه ی ۷ نانومتری A13 Bionic دارد که در سری آیفون ۱۱ به کار رفته بود.

مقایسه و بررسی مشخصات آیفون 12 مینی و آیفون SE 2020

تولید کننده ی این تراشه ها یعنی TSMC یک سری اعداد و ارقام در خصوص اعلام تفاوت های این دو تراشه اعلام کرده است. تراشه ی ۵ نانومتری اپل به میزان ۱۵ درصد سریعتر و ۳۰ درصد بهینه تر از نمونه های ۷ نانومتری از جمله اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس است. بر اساس گفته های اپل، پرفورمنس پردازنده ی اصلی و گرافیکی این تراشه ی جدید به میزان ۳۰ درصد از تراشه ی A13 Bionic که در آیپد ایر ۳ به کار رفته بود بهتر است. همچنین بنچمارک ها میگویند که پردازنده ی مرکزی و گرافیکی در A14 Bionic به ترتیب ۱۹ و ۲۷ درصد عملکرد پرفورمنس بهتری را نسبت به A13 Bionic ارائه می‌دهند.

آیفون SE 2020  به هیچ وجه ضعیف نیست، اما اگر شما قوی ترین گوشی موجود در بازار را میخواهید باید آیفون ۱۲ مینی را خریداری کنید. ناگفته نماند که آیفون ۱۲ مینی از رم بیشتری برخوردار است.

یکی دیگر از تفاوت های بزرگ این دو گوشی پشتیبانی از ۵G است. مودم ۵G به کار رفته در آیفون ۱۲ مینی از تمام سیگنال های mmWave و سایر سیگنال های اپراتور ها پشتیبانی می‌کند. این یعنی اگر میخواهید تا چند سال نسبت به خرید گوشی جدید اقدام نکنید، آیفون ۱۲ مینی گزینه ی مناسب تری است. این در حالی است که آیفون SE 2020  به مودم ۴G LTE مجهز شده است.

 

دوربین

  • دوربین دوگانه واید و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی در برابر دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی
  • لنزهای ۷ لایه در برابر ۵ لایه
  • سنسور بزرگ‌تر برای عملکرد بهتر در شرایط نوری ضعیف
  • دیافراگم F/1.6 در برابر F/2.4

آیفون SE 2020 ۲۰۲۰ به یک دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است که از سیستم لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار است و همچنین به لحاظ نرم افزاری نیز آپشن Smart HDR را دارد. این در حالی است که در این چند سال شاهد حضور دوربین های چندگانه در گوشی‌ها بوده ایم. اپل گفته است که این بهترین سیستم دوربین تکی است که تا به حال در یک آیفون به کار رفته است. اما آیفون ۱۲ مینی از سیستم دوربین دوگانه برخوردار است.

اپل در آیفون های جدید خود از لنزهای ۷ لایه استفاده کرده است. آیفون ۱۲ مینی به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین آیفون SE 2020  هر چقدر هم که خوب باشد، انتظار می‌رود که آیفون ۱۲ مینی بتواند تصاویر و ویدیوهای بهتری را به ثبت برساند. همچنین شایان ذکر است که دوربین تله فوتو و سنسور لیدار به گوشی های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس محدود شده اند.

خرید و قیمت آیفون SE 2020 – کلیک کنید

مقایسه باتری و شارژدهی آیفون ۱۲مینی و se 2020 باتری و شارژدهی

  • باتری ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعتی در برابر باتری ۱۸۲۱ میلی آمپر ساعتی

آیفون SE 2020 به دلیل داشتن باتری ضعیف به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ظرفیت این باتری فقط ۱۸۲۱ میلی آمپر بر ساعت است و با در نظر گرفتن تراشه ی A13 Bionic، می‌بینیم که این باتری نمی‌تواند شارژدهی قابل قبولی را ارائه دهد. تمام تست های شارژدهی نیز حاکی از عملکرد ضعیف باتری آیفون SE 2020 بودند.

اما آیفون ۱۲ مینی از یک باتری ۲۲۲۷ میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد. حال باید به نمایشگر OLED نیز اشاره کنیم که به لحاظ مصرف انرژی به مراتب بهینه تر از نمایشگر LCD در آیفون SE 2020 ۲۰۲۰ است. از طرفی تراشه ی A14 Bionic نیز به واسطه‌ی معماری پیشرفته تری که دارد می‌تواند به باتری این گوشی کمک کند.

تست های شارژدهی تمام پیش بینی های ما از عملکرد باتری آیفون ۱۲ مینی را تأیید کردند. شارژدهی این گوشی قطعاً از آیفون SE 2020  بهتر است. باتری بزرگتر، نمایشگر OLED و پردازنده ی کم مصرف A14 Bionic قطعاً به ماندگاری طولانی تر منجر می‌شوند. البته آیفون ۱۲ مینی همچنان در زمینه ی گیمینگ شارژدهی مطلوبی ندارد.

 

قیمت

 

  • ۶۹۹ دلار در برابر ۳۹۹ دلار

درست است که آیفون SE 2020  در سایر بخش ها ضعیف تر بوده است، اما این گوشی به لحاظ قیمت گزینه ی ایده‌آل هر کاربری است. آیفون ۱۲ مینی قدرتمند و کامپکت است و همچنین از نمایشگر OLED، سیستم دوربین بهتر، رم بیشتر، تراشه ی جدید و … برخوردار است. اما قیمت پایین تر آیفون SE 2020 ۰ میتواند برک برنده ی این گوشی باشد.

آیفون SE 2020  با قیمت ۳۹۹ دلار ارزانترین دیوایسی است به تراشه ی A13 Bionic مجهز شده است. این در حالی است که آیفون ۱۲ مینی با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد که به مراتب گران‌تر است.

در نهایت باید بگوییم که اگر قوی ترین گوشی کوچک بازار را می خواهید که از طراحی مدرن، نمایشگر OLED، باتری خوب و دوربین باکیفیت برخوردار است، در خرید آیفون ۱۲ مینی شک نکنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *