انارمگ
۰

مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو M1،دو شاهکار جدید اپل

مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو

در چند وقت اخیر که اپل اقدام به معرفی مک بوک‌های جدید خود یعنی مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو کرده‌است، صحبت‌های زیادی در این رابطه در سراسر دنیا می‌شود! برخی از افراد با همان نگاه اول تصویر می‌کنند که مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو ۱۳ اینچی با همان سی پی یو و جی پی یو (CPU & GPU)، پورت‌های ورودی و خروجی مشابه، دوربین مشابه و … تفاوت زیادی ندارند، اما واقعیت چیست؟ امروز می‌خواهیم یک چالش کامل مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو راه بیندازیم! پس تا انتهای این مقاله با انارمگ همراه باشید.

قبل از ادامه مطلب، این نکته را فراموش نکنید!

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنید، رونمایی اپل از مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو کار بی فایده ای بوده چون این دو لپ تاب از لحاظ بسیاری از مشخصات فنی به یکدیگر شبیه اند، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تفاوت ۳۰۰ دلاری قیمت‌های این مک بوک‌ها خود حاکی از تغییرات و تفاوت‌های اساسی بین این دو است که باید در موردشان اطلاع داشته باشید.

مقایسه سخت افزاری مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو M1

هر دوی این دستگاه‌ها دارای ۴ هسته با بازدهی بالا و ۴ هسته با کارایی بالا برای پردازنده و تراشه فوق العاده M1 هستند. البته آن‌ها از لحاظ کارت گرافیکی و GPU دارای تفاوت‌های اندکی هستند، اما فراتر از این موضوع، قابلیتی است که مک بوک پرو دارد و آن هم خنک شدن است! به این طریق شما می‌توانید در مدت زمان‌های طولانی تر از آن برای کارهای سنگین تر استفاده کنیم

از کارت گرافیک و پردازنده که بگذریم، نوبت به بررسی صدا و بلندگوهای این دو مک بوک می‌رسد! مک بوک پرو با بلندگوهای استریو خود، دارای دامنه دینامیکی بالایی است و میکروفون‌هایی در سطح استودیویی دارد. البته هر دو مدل این مک بوک‌ها از تکنولوژی Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند. با این حال، دیدن دوربین ۷۲۰p Facetime هم در آن‌ها قابل توجه و دور از ذهن بود.

اپل در این زمینه ادعا کرده‌است که سیگنال تصویری جدید، کیفیت تصویری بهتری داشته، اما بررسی‌های که تابحال انجام شده، هنوز تغییری را نشان نمی‌دهد. شما می‌توانید این مقایسه‌های سخت افزاری را در جدول زیر خودتان مشاهده کنید:

m1-macbook-air-vs-pro-comparison-hardware-specs

اگر در مورد کارایی RAM 16 گیگابایت این دستگاه‌ها شک و تردید دارید، بهتر است بدانید که هرچقدر هم که انجام فعالیت‌های سنگینی را با این مک بوک ها داشته باشید ، احتمالا نتوانید بیشتر از ۸ گیگ از ظرفیت رم را استفاده کنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده ثابت شده‌است که برای استفاده‌های روزمره هر دوی این مک بوک‌ها، عملکرد بی نظیری داشتند که این گزینه شاید توجیه مناسبی برای کوچ به این مک بوک ها باشد

مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو M1 از لحاظ روشنایی

اگر روشنایی صفحه نمایش برای شما مهم است، احتمالا کیفیت نور این دو مک بوک رضایت شما را بتوانند به اندازه کافی بجلب کند چرا که هر دوی آن‌ها دارای صفحه نمایشی با رزولوشن قدرتمندی هستند. در جدول زیر می‌توانید مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو M1 از لحاظ روشنایی را مشاهده کنید:

m1-macbook-air-vs-macbook-pro-comparison-display

مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو M1 از لحاظ I/O

تنها تفاوتی که می‌توان در مقایسه این دو مک بوک بدست آورد، تفاوت آن‌ها در داشتن یک نوار لمسی که مختص مک بوک پرو است و ردیف اختصاصی کلیدهای عملکرد و دسترسی سریع که در مک بوک ایر وجود دارد. با تمام این اوصاف هر دوی این مک بوک‌ها دارای خصوصیات زیر به صورت مشترک هستند:

  • Magic Keyboard
  • Touch ID
  • Touch Bar
  • USB-C/Thunderbolt Ports 2 عدد
  • ۵mm Headphone Port
  • Bluetooth نسل ۶

اندازه ، وزن و جمع بندی نهایی

مک بوک ایر دارای وزن ۱.۲۹ کیلوگرمی و مک بوک پرو دارای وزن ۱.۴ کیلوگرمی است. ابعاد مک بوک ایر ۱.۶۱*۳۰.۴۱*۲۱.۲۴ سانتی متر و مک بوک پرو دارای ابعاد ۱.۵۶*۳۰.۴*۲۱.۲۴ سانتی متر است. مک بوک پرو در رنگ‌های Silver و Space Gray به بازار عرضه شده که در مک بوک ایر علاوه بر این دو رنگ شاهده رنگ گلد نیز هستیم.

مقایسه عمر باتری

اپل همیشه به تولید محصولاتی با باتری‌های قدرتمند، مشهور بوده و این دو مک بوک هم از این قاعده مستثنی نیستند! بر اساس گزارشات مک بوک ایر تا ۱۵ ساعت و مک بوک پرو M1 تا ۱۷ ساعت می‌تواند، نیازهای روزمره شما را پاسخگو باشند. در جدول زیر به صورت دقیق تر این مسئله بررسی شده‌است:

m1-macbook-air-vs-macbook-pro-comparison-battery-life

مقایسه مک بوک ایر M1 و مک بوک پرو M1 از لحاظ قیمت

باتوجه به قیمت گذای انجام شده قیمت مک بوک ایر با تراشه M1 جدید، ۹۹۹ دلار و قیمت مک بوک پرو M1 جدید ۱۲۹۹ دلار است. در حال حاضر مدل‌های موجود در بازار دارای ظرفیت‌های رم و حافظه متفاوتی هستند که همین موضوع باعث تغییرات قیمتی شده است. با این حال اگر صفحه نمایش قدرتمندتر، حافظه بیشتر، رم بالاتر و … نیاز دارید، شاید بهتر باشد بجای خرید مک بوک ایر M1 به فکر خرید مک بوک پرو M1 باشید.

در این رابطه نظر شما چیست؟ آیا این دو مک بوک با تفاوت قیمتی کمی که دارند، می‌توانند برای نیازهای روزمره شما هم مفید باشند؟ در بخش نظرات، می‌توانید تجربیات و سوالات خود را با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *