انارمگ
۰

مقایسه آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل و سرفیس پرو۷ مایکروسافت

مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷

طرفداران آیپدهای نسل پرو شرکت اپل،روز به روز در حال افزایش هستند و حالا به نظر می رسد که تبلت های شرکت های مایکروسافت و اپل توانسته اند با پیشرفت و محبوبیت بالا،جایگزین دیگر لپ تاپ ها شوند! تبلت های مایکروسافت همواره در حال رقابت با بهترین لپ تاپ های دنیا بوده اند و آخرین نسخه آنها،یعنی سورفیس پرو ۷ نیز از این قاعده مستثنی نیست. سورفیس پرو ۷ ویندوز ۱۰ دارد و از کیبورد انتخابی شما پشتیبانی می کند. همان طور که ذکر کردیم،چند سالی است که مایکروسافت در حال رقابت با دیگر لپ تاپ ها است،اما حالا به نظر می رسد که سری مجموعه سرفیس رقیبی جدید و قدرتمند به نام آیپد پرو پیدا کرده است! به همین دلیل،تصمیم گرفتیم مقاله ای با موضوع مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷  در مجله خبری اپلی انارمگ برای شما تهیه کنیم تا بتوانید راحت تر تبلت مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

جدول مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷ 

 

آیپد پرو ۲۰۲۰

سرفیس پرو۷ 

شروع قیمت  از  ۹۹۹ دلار  ۷۴۹ دلار 
اندازه صفحه نمایش  ۱۲.۹ اینچ  ۱۲.۳ اینچ 
مدت زمان نگه داری شارژ باتری ۱۰:۱۶  ۷:۵۲ 
حافظه ۱۲۸GB تا ۱TB ۱۲۸GB/256GB/512GB/1TB SSD
قلم  Apple Pencil نسل دو Surface Pen
دیمانسیون  ۱۱x  ۸.۴ x 0.2 اینچ  ۱۱.۵x  ۷.۹ x 0.3 اینچ 
پردازنده  تراشه A12Z Bionic به همراه موتور عصبی  نسل ۱۰ Intel Core i3, Core i5, Core i7
وزن  ۶۰۰ گرم  ۷۰۰ گرم 

 

مقایسه طراحی آیپد پرو و سرفیس پرو۷ 

طراحی آیپد پرو دقیقا مانند نسخه قبلی آن است، این به این معناست که همچنان دستگاهی سبک،باریک و ساخته شده از مواد با کیفیت بالا می باشد. پوشش آیپد پرو از جنس آلومینیوم است و صفحه پشت آن از جنس شیشه. 

در پشت آیپد پرو،همانند دیگر محصولات اپل،لوگوی این شرکت قرار دارد. همچنین ماژول دوربین جدید آن که لنز های دو گانه و سنسور LIDAR دارد نیز در پشت آیپد قرار دارد. بلندگو های دو گانه این دستگاه در قسمت بالا و پایین آن هستند و دکمه های مربوط به کنترل صدا در سمت راست قرار دارند. حاشیه های نازک و یک نوار مغناطیسی که در سمت راست این دستگاه قرار دارد،از پیشرفت های چشم گیر آیپد پرو در چند سال اخیر هستند. لازم به ذکر است که این نوار مغناطیسی می تواند یک قلم اپل را نگه دارد و حتی شارژ کند! 

سورفیس پرو ۷ از دسته تبلت هایی است که ظاهر زیبایی دارند،اما با این وجود باز هم ظاهر این لپ تاپ به مقداری به روز رسانی نیاز دارد. به عنوان مثال،این لپ تاپ هنوز حاشیه های ضخیم زیادی دارد که اطرف صفحه نمایش آن را احاطه کرده است. درست است که پایه این تبلت طرفداران زیادی دارد اما امیدواریم که شرکت مایکروسافت راه حل بهتری در آینده منتشر کند. 

تبلت مایکروسافت نسبت به اپل ضخیم تر است و وزن بیشتری نیز دارد. با توجه به اطلاعاتی که در قسمت های قبلی ذکر کردیم،می توانیم بگوییم که آیپد پرو برنده این قسمت از مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷ است. 

مقایسه درگاه های اتصال آیپد پرو و سرفیس پرو۷ 

اگر استفاده زیادی از فلش یا دیگر وسایل این مدلی دارید،به هیچ عنوان آیپد پرو اپل برای شما مناسب نیست. به طرزی که می توان گفت این دستگاه اصلا درگاه اتصال ندارد. جمله قبلی مقداری مبالغه داشت ولی این تبلت فقط یک درگاه اتصال USB برای تایپ C دارد! 

این در حالی است که سورفیس پرو ۷ یک USB 3.1 Type-A و یک درگاه مغناطیسی Surface Connect در کنار ورودی USB Type-C در سمت راست خود دارد. در سمت چپ جک هدفون قرار دارد و شکاف کارت microSD در پشت پایه سورفیس پرو ۷ پنهان شده است. کاملا مشخص است که سورفیس پرو ۷ برنده این قسمت از مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷ است. 

مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷: صفحه نمایش 

مشاهده سریال تلویزیونی محبوتان یا وبگردی در هر دو تبلت می توانید بسیار لذت بخش باشد. اما اگر قرار باشد خود من میان این دو دستگاه یکی را انتخاب کنم،قطعا آیپد پرو را انتخاب می کنم! زیرا صفحه نمایش آیپد بزرگتر،روشن تر و همچنین واضح تر است. 

اما اگر بخواهیم رزولوشن این دو دستگاه را مقایسه کنیم،به جرئت می توان گفت که هردو شرایط یکسانی در این زمینه دارند.صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو دارای رزولوشن ۲۷۳۲x۲۰۴۸ برای (ppi) 264 است در حالی که صفحه نمایش سرفیس پرو ۷ دارای صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی،۲۷۳۶x۱۸۲۴ پیکسلی با رزولوشن ۲۶۷ ppi است.

طبق رنگ سنج ما، صفحه نمایش آیپد به روشنایی کور کننده ۵۵۹ نیت می رسد که باعث می شود رادیانت بیشتری نسبت به صفحه نمایش ۳۹۵ نیتی سرفیس پرو ۷ داشته باشد. آیپد پرو طیف رنگی بیشتری نیز نسبت به رقیب خود،سورفیس پرو ۷،دارد. می توانیم بگوییم که آیپد پرو برنده این قسمت از مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷ است.

خرید و قیمت روز آیپد پرو اپل – کلیک کنید

 

مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷: صفحه کلید،صفحه لمسی و قلم 

در حالی که سرفیس پرو ۷ بهترین صفحه کلید جدا شونده موجود در بازار را دارد،صفحه کلید آیپد پرو بسیار گران قیمت بوده و کار کردن با آن اصلا راحت نیست! صفحه کلید Type cpver سورفیس به معنای واقعی کلمه فوق العاده می باشد و از نظر خیلی از کاربران این تبلت،جزو لوازم جانبی ضروری است. البته شایان ذکر است که باید این صفحه کلید را به صورت جداگانه بخرید که قیمت آن نیز ۱۳۰ دلار است! قیمت آن برای کاربران خارجی منطقی به نظر می رسد اما با توجه به شرایط دلار در کشور ما، باید بهای هنگفتی برای این صفحه کلید فوق العاده بپردازید. 

کلید ها،دلیل اصلی محبوبیت بالای صفحه کلید Type cover هستند. تایپ کردن با این صفحه کلید بسیار آسان است،همچنین مایکروسافت یک جلد ویژه از این صفحه کلید با رنگ های قرمز خشخاشی و آبی یخی نیز ارائه می دهد که ۱۵۹ دلار قیمت دارد.در مقابل،صفحه کلید هوشمند آیپد پرو،صفحه لمسی ندارد و برای آیپد ۱۱ اینچی ۱۷۹ دلار و برای تبلت ۱۲.۹ اینچی ۱۹۹ دلار قیمت دارد. کلیدها نسبت به Type Cover کم عمق تر هستند و پوشش عجیب پارچه ای روی صفحه کلید هوشمند، احساس ارزان بودن را به کاربران  می کند. 

به نظر می رسد که صفحه کلید Magic نیز که قرار است در ماه می منتشر شود،قرار نیست شرایط را برای آیپد پرو عوض کند. زیرا قیمت این صفحه کلید مخصوص که صفحه لمسی نیز دارد از ۳۰۰ دلار شروع می شود! پس از انتشار آن ما به صورت منصفانه سعی می کنیم این صفحه کلید را برای شما بررسی کنیم،ولی با توجه به قیمت آن مشخص است که افراد زیادی این صفحه کلید را نمی خرند.

قلم هر دو تبلت فوق العاده هستند و تفاوت زیادی در قیمت ندارند،اما خود من قلم اپل را ترجیح می دهم. اگر به خاطر داشته باشید در قسمت های قبلی گفتیم که آیپد پرو نواری مغناطیسی دارد که قلم می تواند به آن متصل و شارژ شود. قیمت قلم سورفیس ۹۹ دلار و قیمت قلم آیپد پرو ۱۲۹ دلار می باشد. کاملا مشخص است که سورفیس پرو ۷ برنده این قسمت از مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷ است.

خرید گیفت کارت ارزان گوگل پلی – کلیک کنید

مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷: عملکرد 

به جرئت می توان گفت که سرفیس پرو۷ می تواند مانند لپ تاپ ها عملکرد داشته باشد. به هر حال، پردازنده مرکزی  Intel Core i5-1035G4 و  ۸GB رم از ویژگی های یک نوت بوک ممتاز هستند. 

آیپد جدید اما از تراشه A12Z Bionic استفاده می کند، که در واقع همان تراشه نسخه قبلی است،با این تفاوت که یک هسته GPU بیشتر دارد. آیپد پرو توانست در آزمایش عملکرد Geekbench 5، نمره ۴,۷۲۰ را بدست آورد که از نمره ۴,۴۴۳ سورفیس پرو ۷ بیشتر است.با این وجود، مدل های سطح بالاتر سرفیس پرو ۷ با پردازنده های Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم، از آیپد پرو بهتر هستند. 

البته ما هنوز به طور دقیق نمی دانیم که قدرت گرافیکی این دو تبلت در چه حدی هست. اما با توجه به اطلاعات منتشر شده مطمئن هستیم که از نسخه های قبلی خود بهتر هستند. با توجه به اینکه آیپد پروی قبلی قدرت فوق العاده ای داشت می توان گفت که این نسخه جدید نیز همان طور،چه بسا بهتر نیز خواهد بود.

مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو۷:عمر باتری 

طول عمر باتری یا مدت زمان نگهداری شارژ، در هردو تبلت نسبت به نسخه های قبلی افت شدیدی داشته است. نسخه سال ۲۰۱۸ آیپد پرو تا ۱۳ ساعت شارژ نگه می داشت در صورتی که نسخه جدید در تست ما توانست به ۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه برسد! با این وجود اما باز هم مدت زمان نگه داری شارژ باتری توسط آیپد پرو از سرفیس پرو ۷ بیشتر است. در سرفیس پرو،این مدت زمان از ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه به ۷ ساعت و ۵۵ دقیقه،کاهش یافته است. 

برنده مقایسه آیپد پرو و سرفیس پرو ۷ 

همان طور که از تصویر بالا مشخص است،آیپد پرو توانست با اختلاف بسیار کمی، برنده این مقایسه بشود. آیپد پرو طراحی بهتری دارد همچنین صفحه نمایش آن بزرگتر،روشن تر  واضح تر است. البته این موضوع به این معنا نیست که این دستگاه برای شما مناسب است. توجه داشته باشید که همیشه در خرید این محصولات باید شرایط خود را در نظر بگیرید. درست است که در این مقایسه آیپد پرو توانست برنده شود اما ما در قسمت های مختلف این مقاله ذکر کردیم که سرفیس پرو صفحه کلید بهتر و درگاه های اتصال بیشتری دارد. حال اگر شما فردی باشید که از لوازم جانبی زیادی استفاده می کنید یا مانند یک مترجم در طول روز زمان زیادی را صرف تایپ کردن می کنید، سرفیس پرو ۷ برای شما می تواند گزینه بهتری باشد. 

  آیپد پرو ۲۰۲۰ سرفیس پرو۷
طراحی (۱۰) ۹ ۸
درگاه های اتصال (۱۰) ۴ ۷
صفحه نمایش (۱۵) ۱۴ ۱۲
صفحه کلید(۱۵) ۱۰ ۱۲
عملکرد(۲۰) ۱۸ ۱۸
عمر باتری(۲۰)  ۱۷ ۱۴
در کل (۹۰) ۷۳ ۷۲
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *