انارمگ
۰

مقایسه آیپد ایر ۳ با آیپد ایر ۴ ؛ تفاوت‌هایی که باید بدانید

مقایسه ایپد ایر 4 و ایپد ایر 3

اپل چندی پیش از چهارمین نسل تبلت‌های سری iPad Air خود رونمایی کرد. طراحی آیپد ایر ۴ در واقع مشابه طراحی تبلت‌های گران قیمت نسل سوم آیپد پرو است. همین می‌تواند یکی از جذابیت‌ها برای مهاجرت به نسل چهار تبلت آیپد ایر باشد و بهانه خوبی برای مقایسه آیپد ایر ۳ با آیپد ایر ۴ است.

مقایسه آیپد ایر ۳ با آیپد ایر ۴

ما در این مقاله با مقایسه آیپد ایر ۳ با آیپد ایر ۴ شما را با تفاوت‌هایی بین این دو مدل که باید بدانید، آشنا خواهیم کرد. در نهایت می‌توانید برای خرید یکی از آن‌ها تصمیم گیری کنید.

طراحی

چهارمین نسل آیپد ایر به حسگر اثر انگشت تاچ آیدی در زیر دکمه بالایی خودش تجهیز شده تا مزاحمتی برای حضور یک نمایشگر با حاشیه‌های کمتر وجود نداشته باشد. این درحالیست که آیپد ایر ۳ از دومین نسل تاچ آیدی در زیر کلید هوم مشهور محصولات قدیمی اپل برخوردار است.

دو اسپیکر در قسمت زیری آیپد ایر ۳ قرار دارد. درحالی که هر اسپیکر در یک طرف آیپد ایر ۴ قرار گرفته تا صدا به شکل بهتری پخش شود. و هنگامی که آیپد ایر ۴ را در حالت Landscape در دست بگیرید، صدا به صورت استریو پخش می‌شود.

مقایسه آیپد ایر ۳ با آیپد ایر ۴

مقایسه آیپد ایر ۳ با آیپد ایر ۴

این تبلت در رنگ‌بندی بیشتری نسبت به نسل قبل خودش عرضه می‌شود. رنگبندی ان شامل نقره‌ای، خاکستری فضایی، رزگلد، سبز و آبی آسمانی می‌شود،‌ در حالی که آیپد ایر نسل ۳ فقط در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری فضایی و گلد به فروش می‌رسد. ضمن آنکه اپل سرانجام در این نسل، درگاه USB-C را برای شارژ و انتقال اطلاعات از آیپد ایر ۴ جایگزین کانکتور لایتنینگ در نسل قبلی کرده است.

دوربین

اپل در پشت قاب آیپد ایر جدید خود از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 استفاده کرده، در حالی که دوربین نسل پیشین آن ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جدید اپل از Live Photos با لرزشگیر، فوکوس خودکار با Focus Pixels و Smart HDR برای تصاویر بهره می‌برد. در آن سو، نسل سوم از فوکوس خودکار معمولی و Auto HDR برای تصاویر استفاده می‌کند. برای حالت پانوراما هم آیپد ایر ۴ با ارتقاء تصاویر ۴۳ مگاپیکسلی نسل قبلی، از تصاویری ۶۳ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

اما بیشترین تفاوت بین این دو دوربین، در امکانات فیلمبرداری آنهاست. iPad Air 4 قادر به فیلمبرداری ۴K با نرخ ۲۴، ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای است. اما iPad Air 3 حداکثر با رزولوشن ۱۰۸۰p HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای فیلمبرداری می‌کند. به فیلمبرداری با رزولوشن بیشتر در مدل ۴ باید قابلیت لرزشگیر ویدیویی سینمایی و فوکوس خودکار ممتد را هم اضافه کرد، در حالی که مدل ۳ لرزشگیر ویدیویی معمولی و فوکوس ضربه‌ای را در بر می‌گیرد.

دوربین جلو هر دو تبلت مشخصات یکسانی را ارائه می‌کند. اپل از دوربین سلفی FaceTime HD در هر دو تبلت استفاده کرده که می‌تواند عکس‌های ۷ مگاپیکسلی ثبت کند.

نمایشگر

نمایشگر نسل سوم آیپد ایر با اندازه ۱۰.۵ اینچی (رزولوشن ۲۲۲۴ در ۱۶۶۸ پیکسل) رتینا کمی کوچک‌تر از نمایشگر ۱۰.۵ اینچی (رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل) لیکوئید رتینا در نسل چهارم است.

پردازنده

در قلب تپنده آیپد ایر جدید، چیپست A14 Bionic با یک موتور عصبی قرار گرفته است. این درحالیست که آیپد ایر نسل قبلی از چیپست A12 Bionic (که البته موتور عصبی هم دارد) قدرت می‌گیرد. A14 حدود ۴۰ درصد سریع‌تر از A12 است.

اندازه/ وزن

ابعاد سومین نسل آیپد ایر برابر با ارتفاع ۹.۸ اینچ در عرض ۶.۸ اینچ در عمق ۰.۲۴ اینچ است. این ابعاد در نسل قبلی هم برابر با ارتفاع ۹.۷۴ اینچ در عرض ۷ اینچ در عمق ۰.۲۴ اینچ است. از نظر وزن، مدل وای فای هر دو دقیقاً ۴۵۰ گرم است. این درحالیست که وزن نسل چهارم ۴۵۸ گرم و نسل سوم ۴۶۲ خواهد بود.

قیمت روز آیپد در فروشگاه اینترنتی بینهایت کالا

حافظه

هر دو حداکثر حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی دارند. نسخه پایه مدل وای فای و سیم کارت خور این دو تبلت اپل هم ۶۴ گیگابایتی است.

مقایسه آیپد ایر ۳ با آیپد ایر ۴

مقایسه آیپد ایر ۳ با آیپد ایر ۴

باتری

هر دو تبلت از عمر باتری یکسانی بهره می‌برند. تبلت‌های نسل ۳ و ۴ آیپد ایر تا ۱۰ ساعت وب‌گردی در شبکه وای فای و ۹ ساعت در شبکه موبایل را ارائه می‌کنند.

سازگاری

آیپد ایر ۴ از هر دو قلم نسل یک و دو اپل پنسل پشتیبانی می‌کند. این درحالیست که آیپد ایر ۳ فقط از نسل اپل پنسل پشتیبانی می‌کند. همچنین نسل چهارم تبلت iPad Air با Magic Keyboard و Smart Keyboard Folio سازگار است و نسل سوم آن هم با Smart Keyboard سازگاری دارد.

نسخه‌های Wi-Fi و سیم کارت‌خور

تفاوت جزئی در مشخصات فناوری بی‌سیم این دو تبلت وجود دارد. آیپد ایر ۴ از فناوری وای فای ۶ (۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax) استفاده می‌کند. حداکثر سرعت در این فناوری ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه است. این فناوری در نسل سوم آیپد از نوع وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac) است. حداکثر سرعت در این فناوری نیز ۸۶۶ مگابیت بر ثانیه است. دو باند همزمان ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز در هر دو مدل یکسان است. ضمناً آیپد ایر ۴ از ۳۰ باند و آیپد ایر ۳ نیز از ۲۸ باند برای شبکه LTE کلاس گیگابیت پشتیبانی می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *