انارمگ
۰

قابلیت های جدید iOS 14.5 – قفل‌گشایی با ماسک، ATT, پشتیبانی از دسته بازی و …

 

با انتشار نسخه بتا iOS 14.5 برای توسعه‌دهندگان، دیدیم که اپل قرار است ویژگی‌ها بسیار زیادی در دسترس کاربران خود قرار دهد. در این پست هرچه درباره‌ی قابلیت های جدید iOS 14.5 در آیفون و آیپد می‌دانیم را توضیح داده‌ایم.

تغییرات چشمگیر ios14.5

معمولا تمام آپدیت‌ها شامل تغییراتی در زمینه رفع باگ های نسخه قبلی هستند اما در مورد iOS 14.5 و iPadOS 14.5 باید گفت که تغییرات و قابلیت‌های این نسخه‌ها چشمگیر است. 

ردیابی حریم شخصی

اولین تغییر چشمگیری اپل در این آپدیت، بالا رفتن امنیت حریم شخصی است. تمام برنامه‌ها برای قسمت تبلیغات درون برنامه ای خود باید قبل از استفاده از شناسه‌های تبلیغاتی (Advertisment)، از شما اجازه دسترسی کسب کنند. این قابلیت جدید پیش از  iOS 14.5 نیز وجود داشت اما حالا درخواست اجازه دسترسی برای برنامه‌ها اجباری است.

اگر کاربران به برنامه‌‌ و شرکت آگهی‌کننده اجازه ردیابی ندهند، iOS نمی‌گذارد که این برنامه از IDFA (نمایش آگهی بر اساس ویژگی‌ها خصوصی کاربران) استفاده کند. 

ماه پیش، اپل از این ویژگی iOS 14.5 در روز جهانی «حریم شخصی داده‌ها» (Data Privacy Day) خبر داد. 

پشتیبانی از دسته بازی

طبق نسخه‌های بتای این آپدیت، ظاهرا دستگاه‌های اپل قرار است از دسته‌های کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ پشتیبانی کند.

این نسخه حتی از دکمه share دوال سنس پلی استیشن ۵ نیز پشتیبانی می‌کند. با فشردن و نگه داشتن این دکمه می‌توانید اسکرین شات بگیرید و با دوبار فشردن آن می‌توانید از صفحه خود فیلم بگیرید. 

عملکرد این دکمه و دیگر دکمه‌ها را می‌توانید در بخش جدیدی از Settings برای خود تنظیم کنید. 

قفل فیس آیدی

در دوران پاندمی ویروس کرونا بسیاری از کاربران با قفل‌گشایی فیس آیدی دستگاه خود مشکل دارند. کاربران که ماسک روی صورت دارند مجبور می‌شوند با زدن پسوورد، قفل گوشی خود را باز کنند.

اپل در نسخه‌های قبلی سعی کرد کار را اندکی آسان کند. در نسخه‌های قبلی، وقتی کاربران ماسک به صورت داشتند، صفحه پس کد به طور خودکار برای آن‌ها نمایش داده می‌شد. با این حال، آپدیت iOS 14.6 در این مورد پیشرفت کرده است. 

با بروزرسانی ۱۴.۵ دستگاه و بروزرسانی WatchOS 7.5، کاربرانی که اپل واچ دارند می‌توانند قفل آیفون خود را بگشایند. در این مورد، از اپل واچ به عنوان دستگاهی کمکی استفاده می‌شود که کاربر را شناسایی می‌کند و همچنین توانایی استفاده از تاچ لمسی را نیز دارد. حتی با اپل واچ می‌توانید در صورت لزوم صفحه نمایش را دوباره قفل کنید.

خرید گیفت کارت ارزان اپل – کلیک کنید

قابلیت های جدید iOS 14.5

این آپدیت تغییرات دیگری را نیز با خود به همراه آورده است که پرداختن به آنان خالی از لطف نخواهد بود.

کاربران می‌توانند از سیری بخواهند برای‌شان تماس اضطراری بگیرد. این بروزرسانی همچنین از اتصال ۵G جهانی در هردو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.

کاربران اپل فیتنس پلاس می‌توانند با استفاده از ایرپلی ۲، محتویات رسانه‌ای آیفون‌شان را به نمایشگر تلویزیون خود منتقل کنند. منظور از تلوزیون، اپل تی وی و دیگر دستگاه‌هایی است که از ایرپلی ۲ پشتیبانی می‌کنند. 

قابلیت سرچ در برنامه News دیگر تنها به محدوده‌ی کانال‌های محبوب شما محدود نمی‌شود و پنجره‌ی مخصوص خود را خواهد داشت. در برنامه Music، قسمتی به نام Made For You (برای شما) تعبیه شده است که میکس‌ آهنگ‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد و آیکون لیست پخش جدیدی نیز اضافه شده است.  

دیزاین جدیدی برای صفحه Software Update (بروزرسانی نرم‌افزار) در نظر گرفته شده که طراحی زیباتری دارد. تیک کوچک سبزی نیز به آن اضافه شده که به شما می‌گوید آیا دستگاه‌تان بروز است یا خیر. اپل همچنین برنامه Podcast را به کلی آپدیت کرده است. در بعضی قسمت‌های برنامه پادکست شاهد ظاهری زیباتر و برجسته‌تر هستیم. 

ظاهری جدید به قسمت نوشتن پیام و صفحه‌ی تایپ‌کردن سیری اضافه شده است. لیست Reminders (یادآوری‌ها) قابل دسته‌بندی‌ و قابل چاپ شده‌اند. از حالا صفحه‌ی بوت آیپد قابلیت نمایش افقی نیز دارد. در آپدیت iOS 14.5، در برنامه Home دکمه add اضافه شده است که با یک‌بار لمس کردن آن می‌توانید به راحتی صفحه‌ها، اکسسوری‌ها، اتاق‌ها و افراد را به آن اضافه کنید. قابلیت سرچ ایموجی به iPadOS نیز اضافه شد. 

توسعه‌دهندگان همچنین دریافتند که کدهای iOS 14.5 ارتباطی با اپل کارت دارد؛ بسیاری کاربران توانایی استفاده از اپل کارت را خواهند داشت. با ویژگی‌ای به نام Apple Card Family، کاربران می‌توانند با استفاده از Family Sharing دسترسی به کارت را با دیگر اعضا به اشتراک بگذارند. همچنین شواهدی از ویژگی‌ “امنیت مالی” نیز در دست است. 

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *