انارمگ
۰

خالق لینوکس ،خواهان خرید مک M1 است، اما از اپل گله دارد!

خالق لینوکس و گله آن از اپل

یکی از خبرهایی که به تازگی  جنجال برانگیز شده‌است، نظرات خالق لینوکس ،لینوس توروالدز راجع به مک M1 است! او ادعا کرده که از این محصول جدید اپل خوشش آمده و قصد دارد که یکی از آن‌ها را برای خود خریداری کند. امروز در مجله اناردونی به شرح بیشتر این خبر و ناراحتی‌های لینوس راجع به این موضوع خواهیم پرداخت!

لینوس نظر خود راجع به مک M1 را در یک تالار گفتمان به نام Real World Tech بیان کرده‌است. متنی که توروالداز در این زمینه منتشر کرده‌است به شرح زیر می‌باشد:

بدون هیچ تردیدی، من هم دوست دارم که یک مک M1 بخرم، البته به شرطی که لینوکس در آن قابل اجرا باشد! به شخصه من، خاطرات زیادی با مک بوک ایر ۱۱ اینچی که ۱۰ سال پیش خریدم و تا الان از آن استفاده می‌کرده‌ام، دارم، اما شاید باتوجه به شرایط موجود و سخت تر شدن کار با لینوکس در دستگاه‌های اپل، شاید لپ تاب مورد استفاده خودم را تغییر دادم!

قبل از این ادعا، او بیان کرده بود که از مک بوک ایر اپل ۱۱ اینچی قدیمی خود با توزیع لینوکسی فدوراک استیشن استفاده می‌کرده‌است که به خاطر سخت شدن کار با آن‌ها، تصمیم گرفته از یک لپ تاب مبتنی بر لینکوس استفاده کند. طبق گفته‌های لینوس، او منتظر یک لپ تاپ ARM است که با استفاده از آن قادر باشد، برای مدت طولانی از لینکوس استفاده کند.

گله و شکایت خالق لینوکس از اپل

البته او سخت افزار قدرتمند لپ تاب‌های عامل و سیستم عامل خوب آن یعنی MacOs را زیر سوال نمی‌برد و تنها ناراحتی و گله او برای انرژی زیادی است که صرف متقاعد سازی شرکت‌های مختلف برای پشتیبانی از لینکوس کرده‌است. او دلیل ناراحتی خود از شرکت اپل را اینگونه بیان کرده‌است که چرا شرکت بزرگی مانند اپل که از سرورهای لینوکسی برای ارائه خدمات ابری (آیکلاود) استفاده می‌کند به کاربران و استفاده کنندگان مک بوک‌های خود، اجازه استفاده از لینوکس را نمی‌دهد؟

بدون شک بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهندگان علاقه دارند که با مک بوک‌های اپل از سیستم عامل لینوکس استفاده کنند، اما با تمامی این اوصاف، اپل تابحال راجع به این موضوع تصمیم خاصی نگرفته‌است!

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا روزی می‌رسد که بتوان با مک بوک‌های اپل به سیستم عامل لینوکس هم دسترسی داشت؟

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *