انارمگ
۰

بروزرسانی جدید اپلیکیشن Zoom از مک‌های مبتنی بر اپل سیلیکون پشتیبانی می‌کند

بروزرسانی جدید اپلیکیشن Zoom

در ۲۱ دسامبر بروزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن Zoom (برنامه محبوب تماس تصویری و کنفرانس‌های ویدئویی ) منتشر شد که باعث دسترس پذیر بودن هر چه بیشتر این اپلیکیشن برای کابرانش خواهد شد. این طور که به نظر می‌رسد این بروزرسانی کاربران رایانه‌های مک را مد نظر داشته چرا که پشتیبانی از مک‌های مبتنی بر اپل سیلیکون ( فناوری اختصاصی اپل سیلیکون) به این برنامه اضافه شده است.

بنابراین قابل استفاده و بروزرسانی برای کاربران مک های مبتنی بر تراشه M1 می‌باشد از جمله : مک بوک پرو ۲۰۲۰ ، مک بوک ایر ۲۰۲۰ و مک مینی ۲۰۲۰

بروزرسانی جدید اپلیکیشن Zoom

بروزرسانی جدید اپلیکیشن Zoom

در یادداشت‌ منتشر شده برای این بروزرسانی آمده که Zoom یک نصب‌کننده‌ی جداگانه برای برنامه‌ی ویدئوکنفرانس برای مک‌های اپل سیلیکون منتشر کرده است:

“پشتیبانی از پردازنده‌های اپل سیلیکون- کاربران دکستاپ Zoom پشتیبانی بهتری از رایانه‌های مبتنی بر پردازنده‌های مبتنی بر Arm خواهند داشت. همچنین یک نصب کننده‌ی جداگانه در مرکز دانلود برای بارگیری در دسترس است.”

دانلود اپلیکیشن Screen Mirroring برای آیفون – کلیک کنید

با توجه به رشد محبوبیت برنامه‌ی Zoom در سال جاری به دلیل گسترش و همه‌گیر شدن ویروس کرونا در جهان و تغییر شکل کارها از حالت حضوری به دورکاری، این بروزرسانی از اهمیت بسیاری در بین کاربران مک برخوردار است. نسخه‌ی اینتل اپلیکیشن Zoom با اینکه در مک‌های مجهز به تراشه‌ی M1 روی حالت ترجمه‌ی Rozetta2 اجرا می‌شد باز هم عملکرد قابل توجهی داشت.

بروزرسانی جدید اپلیکیشن Zoom

بروزرسانی جدید اپلیکیشن Zoom

می‌توان گفت که این بروزرسانی Zoom را به یک اپلیکیشن جهانی تبدیل خواهد کرد. چرا که می‌توان از آن روی مک‌های اینتلی و هم مک‌های اپل سیلیکونی استفاده کرد. پردازنده‌ی M1 به شما این امکان را می‌دهد تا سه نوع برنامه‌ی مختلف را در مک خود اجرا کنید:

  • نصب و اجرای برنامه‌های آیفون و آیپد در مک، از طریق Mac App Store.
  • اپل می‌گوید ترجمه‌ی Rozetta2 به شما امکان می‌دهد تا بتوانید اپلیکیشن‌های ساخته شده برای مک‌های اینتلی را در روی مک‌های با پردازنده‌ی اپل سیلیکون اجرا کنید. همچنین گفته می‌شود گاهی برنامه‌ها در Rozetta روی M1 عملکرد بهتری نسبت به همان اجرا در اینتل دارند.
  • برنامه‌های جهانی برنامه‌هایی هستند که برای پردازنده‌‌های اپل سیلیکون و اینتل ساخته شده‌اند و از طریق Mac App Store و یا وب قابل دانلود هستند.

جزئیات کامل این بروزرسانی را می‌توانید از release notes for this Zoom update here بیابید. این بروزرسانی از ۲۱ دسامبر در دسترس و قابل دانلود برای کاربران بوده است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *