انارمگ
۰

برای نورپردازی از کدام لوازم روشنایی استفاده کنم؟

امروزه استفاده از ریسه ال ای دی میان مردم رواج قابل توجهی پیدا کرده است. ریسه های ال ال دی خود به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. ممکن است فکر کنید این ریسه تنها در مکان هایی مانند کافه و رستوران و . مورد استفاده قرار میگیرند. این در حالی است که از تجهیزات روشنایی ال ای دی برای نورپردازی ماشین نیز استفاده می شوند. ریسه های ال ای دی از نظر ولتاژ و اندازه و حتی سایز چیپ های نوری در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.

پر استفاده ترین لوازم روشنایی در اماکن مسکونی و ….

همانگونه که گفتیم ریس های ال ای دی امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. این ریسه ها خود انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • ریسه شلنگی
  • ریسه خطی
  • ریسه تزئینی
  • ریسه نواری

بد نیست درباره هریک از موارد فوق برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه کنیم.

ریسه شلنگی

احتمال می دهیم ریسه شلنگی با کیفیت را در اماکن مختلف بیشتر از سایر موارد دیده باشید. این ریسه ها از نظر مصرف برق و هزینه گزینه مناسب تری نسبت به بسیاری دیگر از تجهیزات روشنایی هستند. در ریسه های شلنگی ال ای دی نسبت به ریسه شلنگی معمولی برخی از عیوب برطرف شده اند. برای نمونه به کاریری ال ای دی به جای لامپ سبب شده است تا مصرف برق کاهش یابد. ریسه های شلنگی از نظر طولی حدود دو متر می باشند. ریسه شلنگی باید به صورت دستی تنظیم شود و استفاده از ریوت درباره آن مطرح نیست. از طرف دیگر این ریسه ها از تنوع رنگی بسیار زیبایی بهره مند هستند. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که به دلیل انعطاف پذیری این ریسه می توانید آن‌ها را در هر مکان که بخواهید نصب کنید.

اما نوع ال ای دی و نیز نوع معمولی تنها انواع ریسه شلنگی نیستند. بلکه ریسه شلنگی دارای انواع فلکسی و البته اس ام دی نیز می باشد. نوع فلکسی مشخصه ای که دارد تابش نوری نقطه ای می باشد. به بیان بهتر نور این ریسه ها به همه جهات پرتاب نشده و به صورت نقطه ای و یکنواخت منتشر می شود و همین ویژگی سبب جذابیت این ریسه ها می شود. این ریسه ها را نمی توان به عنوان نور مخفی استفاده کرد. ریسه ال ام دی نیز اخرین نوع ریسه شلنگی است که از مزایای ویژه ای برخوردار است. از جمله می توان به مصرف برق پایین اشاره کرد. برخی از این ریسه ها می توانند نور ثابت داشته باشند و برخی دیگر قابلیت تبدیل رنگ را دارا هستند.

ریسه خطی

ریسه خطی به نام های ال ای دی خطی و نیز ال ای دی شاخه ای نیز شناخته می شوند. این ریسه ها از نظر سایز چیپ های نوری به دسته های مختلفی دسته بندی می شوند. این ریسه ها با هدف پوشش دادن عیب های ریسه های نواری تولید شدند. طوری که مصرف برق کمتری داشته باشند و از طرف دیگر انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند. به دلیل انعطاف پذیر بودن این ریسه ها شاهد آن هستیم که طرح های نوری بسیار جذاب و مختلفی از سوی این ریسه ها تولید می شوند. این ریسه ها در عین مزایا معایب خود را نیز دارند. برای نمونه باید به مصرف برق پایین و انعطاف پذیری به عنوان مزیت اشاره کرد. اما در مقابل اتصال سری در این ریسه ها سبب می شود تا سوختن یک ال ای دی سبب این اتفاق برای بقیه شود. از طرف دیگر این ریسه ها از نظر امنیتی نیز در سطح مناسبی قرار ندارند.

ریسه شلنگی مراد برقی

ریسه های نواری و تزئینی

ریسه تزئینی هم درست مانند نامش برای زیبا سازی اماکن مختلف به کار می روند. این ریسه می توانند در مکان هایی مانند زیر کابینت و قفسه و … به دلیل باریکی خود مورد استفاده قرار گیرند. ریسه های تزئینی هم مزایای خود را دارند. در این باره میتوان به بازدهی نور عالی و نص آسان اشاره کرد. همچنین به متراژ دلخواه می توان آن ها را برش داده و البته که این ریسه ها به محیط زیست آسیبی نخواهند رساند. همچنین ریسه های تزئینی دارای طول عمر بسیار بالایی می باشند.

ریسه های نواری هم که به استریپ لاین شهرت دارند می توانند در اماکن مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. این ریسه ها را هم می توان در نمای بیرونی ساختمان و هم نمای درونی مورد استفاده قرار داد. این در حالی است که درجات حفاظت برای این ریسه ها با توجه به کاربرد آن‌ها مختلف است. شاید جالب باشد بدانید این ریسه ها در برخی از گلخانه ها برای فتوسنتز استفاده می شوند. از طرف دیگر باید بدانید که این ریسه ها از طریق ریموت هم قابل کنترل هستند.

نورپردازی خودرو

نورپردازی خودرو همیشه مدنظر افراد خوش ذوقی که صاحب خودرو بوده اند قرار گرفته است. این نورپردازی هم بخش های بیرونی خودرو را در بر می گیرد هم بخش های داخلی. اگر بخواهیم درباره تجهیزات نورپردازی بیرون ماشین مثالی بزنیم باید به مه شکن ها اشاره کنیم. تجهیزاتی که نمی توانند در شرایط اب و هوایی عادی مورد استفاده قرار گیرند. این پروژکتور ها فقط در شرایطی می توانند استفاده شوند که شرایط محیطی دید راننده را محدود کند. یکی دیگر از تجهیزات نورپردازی خودرو که کاربرد نسبتا گسترده ای هم دارد لایت بار ها می باشند. این لایت بار ها در انواعی از اتوموبیل ها می توانند استفاده شوند. از اتوموبیل های نظامی گرفته تا آمبولانس و … . همچنین می توان این لایت بار ها را در اسکله ها و نی محل فرود هواپیما نیز نصب نمود.

یکی دیگر از مواردی که باید درباره نورپردازی خارج خودرو مثال بزنیم نورپردازی اطراف چراغ های ماشین است. این بخش ها را می توان با استفاده از ریسه شلنگی تزئین کرد. باید رنگ ریسه را طوری انتخاب کنید که حاشیه ای زیبا برای نور چراغ های ماشین باشد.

در داخل خودرو هم بسیاری از افراد با استفاده از نوار ال ای دی می توانند بخش های مختلف خودرو را زیباسازی کنند. در این باره می توان به زیر داشبورد و البته بخش پدال های گاز و ترمز اشاره کرد. استفاده از ریسه شلنگی نیز در این باره از سوی برخی از افراد دیده شده است.

پروژکتور ارزان مراد برقی

خرید بهترین تجهیزات نورپردازی از مراد برقی

اگر به دنبال خرید بهترین تجهیزات نورپردازی با مناسب ترین قیمت هستید، فروشگاه مرادبرقی در خدمت شماست. می توانید در میان تنوع گسترده ای از محصولات فروشگاه ما مناسب ترین مورد را برای خانه، محل کار و یا خودروی خود انتخاب کنید. انواعی از ریسه و پروژکتور را می توانید در آرشیو فروشگاه ما بیابید. مراد برقی را می توان مناسب ترین گزینه برای افراد سخت پسندی دانست که به دنبال کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند. بهترین ها را از ما بخواهید. ریسه شلنگی با کیفیت یا انواع پروژکتور ارزان یا هر کالای باکیفیت دیگری را فقط از ما بخواهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *