انارمگ
۰

اخبار  منتشر شده درباره مشخصات دوربین آیفون ۲۰۲۲

به گفته ی تحلیل گر سیستم های اپل، “مینگ چی کو” اپل در حال برنامه ریزی برای ارتقا ماژول دوربین اصلی آیفونهای ۲۰۲۲ است. زیرا انتظار می رود که پرچمدار گوشیهای آن سال از یک دوربین ۴۸ مگا پیکسلی برخوردار باشد. در ادامه این مطلب در انارمگ با ما همراه باشید تا مشخصات دوربین آیفون ۲۰۲۲ آشنا شوید.

مشخصات دوربین آیفون ۲۰۲۲ چیست؟

“کو” در یادداشتی پیش بینی کرد که مدلهای سطح اول آیفون ۱۴ اپل دارای یک سنسور ۱/۱.۳ با ۴۸ مگاپیکسل CMOS هستند که وظایف ماژول دوربین wide را انجام می دهد. مزایایی که در سالهای بعد به سبستم Tele Photoو ultra wide اضافه می شود.
جالب اینکه این سنسور می تواند از عملکردهای ترکیبی پشتیبانی کند. تا اندازه پیکسل را به حداقل برساند و از قابلیت جمع آوری نور سخت افزار استفاده کند.
دوربین ۴۸ مگا پیکسلی علاوه بر ارائه تصاویر با این رزولیشن، با استفاده از ترکیب ۴ پیکسلی، عکسهای ۱۲ مگا پیکسلی هم میگیرد.
با این قابلیت اپل می تواند اندازه پیکسل را به ۲.۵میکرومتر برساند که خیلی بیشتر از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ و حتی رقبای اندرویدی اش است. به گفته ی “کو” کیفیت آیفون ۱۴ عکاسی با موبایل را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

“کو” به این نکته اشاره کرد که دوربین سری های بالای آیفون ۱۴ می تواند ویدئوهایی با کیفیت ۸k ثبت کند که بیش از حد ۴k آیفون های فعلی است. با توجه به این موارد گرچه نرخ فریم در این گزارش ذکر نشده اما آیفون های ۲۰۲۲ می توانند تصویر و ویدئوهای بهتر و مناسب تر برای دستگاههای واقعیت افزوده و ترکیبی ضبط کنند و تجربه کاربری افراد را ارتقا بخشند.
“کو” می گوید که در حال حاضر سونی سنسور پیش رو را تولید می کند و LG نیز روی ماژول دوربین کامپکت (CCM). پیش بینی می شود که اپل با انتقال دوربین به ۴۸ مگا پیکسل به ازای هر ماژول دوربین هزینه بیشتر پرداخت خواهد کرد.
در انتها “کو” پیشنهاد می دهد که اپل در سال ۲۰۲۲ تولید مدلهای مینی را متوقف کرده و فقط نمونه های ۶.۴ و ۶.۱ اینچی سری پایه و مدل های پرو  را ارائه دهد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *