گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra بزرگ ترین و گران قیمت ترین پرچمدار در تاریخ برند سامسونگ است. در نتیجه این گوشی به صورت مستقیم با بزرگ ترین و گران قیمت ترین گوشی برند اپل یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس در رقابت است . هردو گوشی سایز بزرگ و کیفیتی فوق‌العاده دارند و ویژگی‌های خاص آن‌ها مثل قدرت حداکثری پردازنده یکی از چند خصوصیت بی‌شمار آن‌ها است. اگرچه که بسیاری از قابلیت‌های این دو گوشی یکسان است اما تفاوت‌های بی‌شماری نیز باهم دارند که در این مطلب به صورت کامل به مقایسه ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا می پردازیم. 

مقایسه ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا از نظر طراحی 

صفحه سامسونگ گلکسی S21 اولترا اندکی خمیده است و بلوک دوربین خیلی بزرگی در گوشه سمت چپ دارد. در جلو گوشی، طراحی تمام صفحه با حاشیه‌های خمیده را می‌بینیم و دوربین سلفی تک لنزی در بالا، وسط صفحه قرار دارد.

مقایسه 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 از نظر طراحی

اما آیفون ۱۲ پرو مکس هم در جلو و هم در عقب، اندکی صاف‌تر است. مانند S21 اولترا، در پشت‌اش نیز گلس دارد و حاشیه آن اندکی گرد است. با این حال، دوربین سلفی به جای این که جای صفحه نمایش را بگیرد در بخشی از بالای صفحه جای گرفته است. اگرچه دوربین جلوی آیفون ۱۲ پرو مکس از S21 اولترا کوچک‌تر و گردتر‌ است و دوربین S21 اولترا مستطیلی‌شکل است و زاویه‌های قائمه دارد. 

اما باید گفت که سایز آیفون ۱۲ پرو مکس از گلکسی S21 اولترا کوچک‌تر است. سایز آن ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۴ میلی‌متر اما سایز S21 اولترا ۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی‌متر است. در نتیجه گوشی سامسونگ اندکی درازتر است و ضخامت‌ بیش‌تری دارد اما اندکی باریک‌تر است. با این همه، وزن هردو گوشی یکی است؛ هرکدام ۲۲۸g وزن دارند.

خرید و قیمت روز آیفون ۱۲ پرو مکس اپل – کلیک کنید

هر دو گوشی استاندارد IP68 دارند؛ به این معنا که در مقابل گرد و خاک و آب مقاوم‌اند. مقاومت گوشی اپل در برابر آب، ۳۰دقیقه در عمق ۶متری و مقاومت گوشی سامسونگ ۳۰دقیقه در عمق ۱.۵متری است. 

رنگ‌های موجود برای سامسونگ گلکسی S21 اولترا، فانتوم بلک و فانتوم سیلور است (البته اگر از فروشگاه‌های خود سامسونگ خرید کنید، رنگ‌های فانتوم تیتانیوم، فانتوم نِیوی و فانتوم براون نیز موجود است.) رنگ‌های عرضه شده برای آیفون ۱۲ پرو مکس، گرافیت (ذغالی)، سیلور، گلد و آبی اقیانوسی است. 

مقایسه صفحه نمایش۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

اندازه صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S21 اولترا ۶.۸ اینچ است. نمایشگر OLED خمیده با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ و فرکانس ۱۲۰Hz در این گوشی کار گذاشته شده است. برخلاف دیگر پرچم‌داران سامسونگ، شما می‌توانید حداکثر رزولوشن و میزان حداکثری فرکانس را همزمان با هم داشته باشید. 

آیفون ۱۲ پرو مکس نیز صفحه‌ نمایش بزرگی دارد. در واقع این نمایشگر، بزرگ‌ترین نمایشگری است که اپل تا به الان برای گوشی‌های خود تولید و کار گذاشته است؛که اندازه آن اندکی از ۶.۷ کوچک‌تر است.

مقایسه 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 از نظر صفحه نمایش

گوشی اپل نیز از صفحه نمایش OLED بهره‌مند است اما نمایشگر خمیده ندارد و صاف است و رزولوشن ۱۲۸۴×۲۷۷۸ دارد. درمورد تراکم پیکسل باید گفت که گلکسی S21 اولترا ۵۱۵ پیکسل بر اینچ و آیفون ۱۲ پرو مکس ۴۵۸ پیکسل بر اینچ دارد. 

گوشی اپل فرکانس ۶۰Hz دارد که در بررسی‌های‌مان متوجه شدیم که نمایشگر این گوشی، تصویری بسیارعالی و پرنور با تنظیم رنگ‌های فوق‌العاده دارد. صفحه نمایش گلکسی S21 اولترا سامسونگ نیز لقب بهترین صفحه نمایش سامسونگ را در میان دیگر گوشی‌ها دارد در نتیجه کیفیت نمایشگر این گوشی هم شگفت‌انگیز است.

در بررسی‌های‌مان گفتیم با این که آیفون ۱۲ پرو مکس اندازه‌ی بزرگ‌تری از دیگر گوشی‌های این سری دارد اما به لطف گوشه‌های گرد و طراحی نازک‌تر آن، راحت‌تر در دست جای می‌گیرد. 

مقایسه دوربین ۱۲ پرو مکس و گلکسی S21 اولترا

سامسونگ گلکسی S21 اولترا چهار چهار دوربین دارد. اولی ۱۰۸MP f/1.8 همراه با سنسور اصلی، دومی اولترا واید با مشخصات ۱۲MP f/2.2، سومی یک لنز تله‌فوتو ۱۰MP f/2.4 (با قابلیت زوم ۳برابری) و چهارمین دوربین، لنز تله‌فوتویی دیگر با مشخصات ۱۰MP f/4.9 اما با قابلیت زوم ۱۰برابری است. 

آیفون ۱۲ پرو مکس نیز از چهار دوربین بهره‌مند است اما ویژگی‌های آن‌ها اندکی متفاوت است: دوربین اصلی ۱۲MP f/1.6، یک دوربین اولترا واید با مشخصات ۱۲MP f/2.4، یک لنز تله‌فوتو ۱۲MP f/2.2 (با قابلیت زوم ۲.۵برابری) و یک سنسور LiDAR برای اسکن عمق و فاصله اشیا که به ویژه برای AR از آن استفاده می‌شود. 

مقایسه دوربین 12 پرو مکس و گلکسی اس 21

دوربین جلوی سامسونگ گلکسی S21 اولترا ۴۰MP f/2.2 بوده در صورتی که دوربین جلو آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۲MP f/2.2 است. 

با این که اعداد و ارقام مشخصات دوربین‌های آیفون در مقایسه با S21 اولترا خیلی اعداد چشمگیری نیستند اما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که دوربین گوشی اپل بسیار قدرتمند و قابلیت فیلم‌برداری و عکاسی آن در شب محشر است. 

خرید گیفت کارت ارزان اپل – کلیک کنید

 

عمر باتری

باتری حجیم ۵,۰۰۰ میلی آمپری سامسونگ گلکسی S21 اولترا که برتری ظرفیتی بسیار بیش‌تری نسبت به باتری ۳,۶۸۷ میلی آمپری آیفون ۱۲ پرو مکس دارد. 

با این حال، با تست گوشی‌ها به این نتیجه رسیدیم که گوشی سامسونگ با تنظیمات پیش‌فرض بیش‌تر از یک روز روشن می‌ماند اما اگر تنظیمات رزولوشن را روی حالت حداکثری بگذاریم و از نمایش ۱۲۰Hz آن استفاده کنیم، باتری آن به سرعت خالی می‌شود. 

برخلاف سامسونگ، باتری گوشی اپل در حالت تنظیمات پیش‌فرض به راحتی بیش‌تر از یک روز دوام آورد اما به دو روز نمی رسد. پس احتمالا این دو گوشی در بحث عمر باتری قابلیت‌های یکسانی دارند اما اگر خواستار استفاده از قابلیت‌های ویژه S21 اولترا هستید، نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس، باید خیلی زودتر به سمت شارژر خود بروید. 

هردو گوشی پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم را دارند. سامسونگ گلکسی S21 اولترا همچنین از Wireless PowerShare نیز پشتیبانی می‌کند؛ با این ویژگی می‌توانید دیگر دستگاه‌های خود را نیز شارژ کنید. با همه‌ی این‌هایی که گفتیم، هیچکدام از این دو گوشی با شارژر عرضه نمی‌شوند. 

پردازنده‌ها‌ و ویژگی‌های آن‌ها

همانطور که انتظار می‌رود هردوگوشی پردازنده‎‌های قدرتمندی دارند اما ظرفیت‌های آن‌ها متفاوت است. سامسونگ گلکسی S21 اولترا (در آمریکا) چیپ ست Snapdragon 888 و (در اکثر کشورها) Exynos 2100 دارد. از آن سو، آیفون ۱۲ پرو مکس با پردازنده A14 Bionic عرضه می‌شود. البته هرسه پردازنده، قدرتمندترین چیپ ست‌های محدوده‌ی خود هستند. 

گلکسی S21 اولترا در ظرفیت رم از آفرون ۱۲ پرو مکس جلوتر است. در مدل‌ ۱۲۵Gb و ۲۵۶Gb، رم ۱۲Gb و در مدل ۵۱۲Gb رم ۱۶Gb بکار رفته است؛ اما در گوشی‌های اپل (اعم از ۱۲۸GB, 256GB و ۵۱۲Gb) رم ۶ گیگابایتی به کار رفته است. البته باید گفت که با تمام این تفاسیر، آیفون ۱۲ پرو مکس گوشی سریعی است، پس خیلی به این مورد نمی‌پردازیم.

با مقایسه این دو محصول واقعا مشکل است که بگوییم پردازنده کدام گوشی از دیگری بهتر است و سریع‌تر عمل می‌کند؛ هم چیپ ست اپل و هم هردو چیپ ست سامسونگ بسیار قدرتمند‌ اند. 

یکی از ویژگی‌های مشترک این دو گوشی، پشتیبانی از اتصال ۵G است؛ پس با هردو می‌توانید از اتصال داده نسل جدید بهره‌مند شوید اما به سراغ قابلیت‌های متفاوت آن برویم.

 

یکی از تفاوت‌های این دو گوشی فینگر تاچ است. سامسونگ گلکسی S21 اولترا اسکنر fingerprint روی صفحه داشته اما در عوض این ویژگی آیفون ۱۲ پرو مکس تنها به فیس آیدی ختم شده است. 

سامسونگ گلکسی S21 اولترا قابلیت پشتیبانی از قلم Samsung’s S Pen را دارد (اگرچه باید جداگانه خریداری شود) در صورتی که آیفون ۱۲ پرو مکس از اکسسوری‌های مگ سیف پشتیبانی می‌کند که می‌توانید آن را به پشت گوشی بچسبانید.

و این دو گوشی قطعا سیستم‌ عامل‌های بسیار متفاوتی دارند. گلکسی S21 اولترا دارای اندروید ۱۱ و آیفون ۱۲ پرو مکس با iOS 14 کار می‌کند.

قیمت و عرضه بازار

گلکسی S21 اولترا دارای قیمت پایه ۱,۱۹۹ دلار، ۱,۱۴۹ یورو و ۱,۸۴۹ دلار استرالیا است که در اصل قیمت نسخه ۱۲۸گیگابایتی است. مقایسه قیمت‌های این دو گوشی بسیار ساده است؛ قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۲۸گیگابایتی از ۱,۰۹۹ دلار، ۱,۰۹۹ یورو و ۱,۸۴۹ دلار استرالیا شروع می‌شود.

در نتیجه، قیمت این دو گوشی در استرالیا یکی است اما در آمریکا و اروپا، آیفون ۱۲ پرو مکس اندکی ارزان‌تر است که در نوع خود جمله‌ی عجیبی است! 

هر دو گوشی درحال حاضر در بازار موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید. 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *