انارمگ
۰

تنظیمات اطلاعات شخصی برای بالا بردن امنیت حساب کاربری خود در اینستاگرام

تنظیمات اطلاعات شخصی برای بالا بردن امنیت حساب کاربری خود در اینستاگرام

اینستاگرام توسط کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کریگر (Mike Krieger) در سال ۲۰۱۰ برای سیستم عامل iOS ساخته شد. ورژن اندرویدی آن دو سال بعد در آوریل ۲۰۱۲ عرضه شد. نسخه تحت وب آن در نوامبر ۲۰۱۲ با امکانات کمتری در اختیار کاربران قرار گرفت. صفحه اینستاگرام کاربران، قطعاً بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگری اطلاعات شخصی آن‌ها را به دیگران نشان می‌دهد. برای افزایش امنیت حساب اینستاگرام خود در ادامه این مطلب از انارمگ با ما همراه باشید.

شما می‌توانید به راحتی با تغییر تنظیمات پروفایل خود ، اطلاعات شخصی را قفل‌گذاری کنید و امنیت حساب اینستاگرام را افزایش دهید که در این مطلب نکات امنیتی دیگری هم برای شما گذاشته شده است که می‌توانید همزمان که اکانت‌ شما در حالت عمومی (Public) قرار دارد، از اطلاعات شخصی خود نیز محافظت کنید؛ همچنین می‌توانید به تنظیمات حالت Private اکتفا نکنید و حساب کاربری خود را تا حد امکان شخصی‌سازی کنید.

دانلود اینستاگرام راکت Instagram rocket برای آیفون – کلیک کنید

چگونگی تغییر حالت Public به Private

Private کردن پیج اینستاگرام، راحت‌ترین کاری است که می‌توانید برای حفاظت از حساب کاربری‌ اینستاگرام خود انجام دهید. شخصی‌ کردن صفحه به این معنا است که به کسی اجازه دسترسی نمی‌دهید تا استوری‌ها و پست‌های شما را ببیند.

در حالت Private، افراد فقط می‌توانند اسم و عکس پروفایل شما را ببینند که در این حالت، کاربران ابتدا باید به شما درخواست دنبال کردن بدهند و بعد از قبول کردن درخواست توسط شما، آن‌ها قادر خواهند بود که عکس‌ها و استوری‌های شما را ببینند.

برای فعال کردن این گزینه:

  • ابتدا باید به منوی تنظیمات اینستاگرام بروید که این گزینه در قسمت پروفایل شما، در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد. با لمس این گزینه، صفحه‌ای با چند آپشن برای شما باز می‌شود. به پایین‌ترین قسمت تنظیمات بروید.
  • از آن‌جا، ابتدا به Privacy و بعد به Account Privacy بروید و گزینه Private Account را فعال کنید.

چگونگی تغییر حالت Public به Private در اینستاگرام

اخطار مهم: هر کاربری که قبل از تغییر این تنظیمات شما را دنبال می‌کرده، جز دنبال‌کنندگان Private شما قرار می‌گیرد. پس اگر می‌خواهید دسترسی کسی را به صفحه‌ خود محدود کنید و امنیت حساب اینستاگرام خود را افزایش دهید، باید او را از لیست فالورهای خود حذف کنید.

برای این کار باید:

  • به پروفایل خود بروید، گزینه Followers یا دنبال کنندگان را لمس کنید.
  • و دکمه Remove که جلوی اسم هرکسی وجود دارد را لمس کنید.

چگونگی محدود کردن بیننده‌های استوری

در اینستاگرام می‌توانید فقط به افراد خاصی اجازه دیدن استوری‌های خود را بدهید و همچنین جلوی انتشار آن را توسط دیگران بگیرید.

در جهت پنهان (Hide) کردن استوری‌‌ها برای افراد خاص باید:

  • ابتدا به Setting، سپس به Privacy و بعد به قسمت Story بروید.
  • گزینه “مخفی‌ کردن استوری از” یا همان Hide Story From را لمس کنید. بعد از آن لیست فالورهای شما باز می‌شود و می‌توانید با لمس دایره جلوی اسم هر شخص، استوری را از دید او پنهان کنید.

محدود کردن بیننده های استوری ایسنتاگرام

همچنین می‌توانید جلوی انتشار استوری‌های خود را توسط دیگران بگیرید. برای این کار باید:

  • ابتدا به Setting، سپس به Privacy و بعد به قسمت Story بروید. به پایین که می‌روید گزینه اشتراک‌گذاری یا همان Sharing را مشاهده می‌کنید.
  • در آن قسمت آپشنی به اسم Allow Sharing مشاهده خواهید کرد. با غیرفعال کردن این گزینه، دنبال کنندگان شما نمی‌توانند استوری شما را برای دیگران بفرستند.
  • همچنین می‌توانید گزینه Allow Resharing to Stories را هم غیرفعال کنید تا دیگران نتوانند پست‌های شما را استوری کنند.
  • برای این‌ که از اشتراک‌گذاری استوری‌های خود در فیسبوک جلوگیری کنید، آپشن Share Your Story to Facebook را غیرفعال نمایید. با غیرفعال کردن این گزینه، استوری‌های شما تنها در اینستاگرام قابل اشتراک‌گذاری است.

و حتی می‌توانید از آپشن ویژه دوستان نزدیک یا Close Friends اینستاگرام استفاده کنید تا دسترسی به استوری‌ها را به افرادی خاص محدود کنید. برای این کار باید:

  • ابتدا به Setting، سپس به قسمت Privacy و بعد به Story بروید تا افراد خاص را مشخص کنید.
  • زیر گزینه Close Friends را لمس کنید و افراد را به این قسمت اضافه کنید.

نحوه بلاک کردن افراد مزاحم برای امنیت حساب اینستاگرام

در بحث دسترسی به صفحه اصلی حساب کاربری باید گفت که برخلاف آپشن‌های مختلف استوری که در موارد بالا بیان کردیم، کاربران یا به صفحه شما دسترسی دارند و یا ندارند که اگر نمی‌خواهید صفحه خود را Private کنید، می‌توانید افراد خاصی را بلاک کنید که برای این کار باید:

  • ابتدا به صفحه شخصی کاربر بروید. در صفحه اول، روی سه نقطه گوشه بالا، سمت راست کلیک کنید.
  • دکمه بلاک Block را لمس کنید.

در نظر داشته باشید که: از همین منو می‌توانید دسترسی بعضی کاربران را محدود نمایید. با این کار، آن‌ها همچنان می‌توانند محتویات صفحه شما را ببینند، اما نظراتشان فقط برای شما نشان داده می‌شود و Status شما را نخواهند دید.

محدود کردن دسترسی دیگران از طریق اطلاعات شخصی

برای پنهان کردن اطلاعات خود از دسترسی دیگران یا حفاظت از اطلاعات شخصی‌، در زمینه امنیت حساب اینستاگرام چند کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید.

اولا، می‌توانید دسترسی اینستاگرام را به مخاطبین خود محدود کنید. ممکن است در ابتدای استفاده از این برنامه، به برنامه اجازه دسترسی به مخاطبین را داده باشید تا دوستان شما را پیدا کند، اما با این کار، اینستاگرام می‌تواند مخاطبین تلفن شما را که با همان شماره، حساب کاربری خود را ساخته‌اند پیدا کند. برای غیرفعال کردن این گزینه باید:

  • ابتدا به Setting، بعد به Account و سپس به Contacts Syncing بروید.
  • آپشن Connect Contacts را غیرفعال کنید.

اینستاگرام به طور خودکار حساب کاربری شما را به دیگران پیشنهاد می‌کند و اغلب هم زمانی که کاربر جدید وارد اینستاگرام می‌شود، این اتفاق صورت می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید از این پیشنهاد فالور جلوگیری کنید. اینستاگرام به صورت اتوماتیک صفحه شما را طبق الگوریتم‌های خود به کسانی که ممکن است شما را بشناسند پیشنهاد می‌دهد. برای غیرفعال کردن این گزینه نمی‌توانید از اپلیکیشن تلفن همراه استفاده کنید، بلکه باید:

  • به وب‌سایت اینستاگرام رفته و وارد اکانت خود شوید.
  • بر روی گزینه Edit Profile کلیک کنید.
  • گزینه Similar Account Suggestions را که در پایین صفحه قرار دارد، غیرفعال کنید.

در انتها، بد نیست بدانید که آیا پست‌های شما در صفحه گوگل نمایش‌ داده می‌شوند یا نه! به طور پیش فرض، اینستاگرام اجازه دسترسی به گوگل را نمی‌دهد، اما اگر احیاناً به صفحه Third-party وارد شدید (که نسخه وب Instagram در قدیم این‌گونه بود)، امکان دارد که سایت از اطلاعات شخصی شما استفاده کند و آن‌ها را در معرض نمایش عموم بگذارد.

اگر یک یا چند پست شما در سرچ نشان داده می‌شود، اولین قدم این است که به سایت‌های Third-party دسترسی ندهید. در برنامه تلفن همراه باید:

  • ابتدا به Settings، سپس به Security و Apps and Websites رفته و بعد بر روی Active کلیک کنید.
  • هر برنامه‌ای که از آن استفاده نمی‌کنید را پاک کنید.

نکات امنیتی پیج اینستاگرام

چگونگی محافظت از اطلاعات خود در برابر دیگر کاربران

با محدود کردن اطلاعات حساب کاربری‌ خود می‌توانید حتی بیش‌تر از این‌ها از دید کاربران مخفی بمانید.

یکی از کارهایی که می‌توانید در این راستا انجام دهید، غیرفعال کردن Status است. (البته در نظر داشته باشید که با غیرفعال کردن این گزینه، متقابلا Status دیگر کاربران را نیز نمی‌توانید مشاهده کنید) برای این کار ابتدا باید:

  • به قسمت Setting، بعد به Privacy و سپس به Activity Status بروید.
  • گزینه Show Activity Status را غیرفعال کنید.

شما همچنین می‌توانید قبل از پست‌ شدن عکس‌های خود توسط دیگران، آن‌ها را مشاهده کنید. اگر اکانت شما عمومی Public است، با بازبینی تمام تگ‌ها می‌توانید از اسپم شدن جلوگیری کنید و اگر هم اکانت‌ Private است، می‌توانید جلوی دوستان خود را بگیرید تا پشت سرهم در عکس‌های موجود، شما را تگ نکنند. برای این کار باید:

  • ابتدا به Setting، بعد به بخش Privacy و سپس به قسمت Tags بروید.
  • گزینه Manually Approve Tags را فعال کنید.

امنیت حساب اینستاگرام با محدود کردن اطلاعات

جلوگیری از ذخیره کردن پست‌ها و استوری‌ها

احتمالا شما علاقمند به Save کردن عکس‌ها و فیلم‌هایی که در اینستاگرام پست می‌کنید (به ویژه استوری‌های موقت)، نباشید. برای جلوگیری از Save شدن پست‌ها و استوری‌ها و بالا بردن امنیت حساب اینستاگرام چند راهکار وجود دارد.

برای ذخیره نکردن استوری‌ها باید:

  • ابتدا باید به Setting، سپس به قسمت Privacy و بعد به بخش Story بروید.
  • دو آپشن‌ را غیرفعال کنید. در iOS اولی Save to Camera Roll و در اندروید Save to Gallery نام دارد که استوری‌های شما را در گوشی ذخیره می‌کند. دومی Save to Archive نام دارد که غیرفعال کردن‌ آن باعث می‌شود اینستاگرام دیگر شما را وادار نکند تا استوری‌های قبلی خود را بازبینی کنید.
جلوگیری از ذخیره کردن پست‌ها و استوری‌ها برای بالا بردن امنیت حساب اینستاگرام

جلوگیری از ذخیره کردن پست‌ها و استوری‌ها برای بالا بردن امنیت حساب اینستاگرام

با تغییر این تنظیمات پست‌های شما دیگر برروی گوشی ذخیره نشده و تنها نسخه‌ی آن‌ها فقط در اینستاگرام موجود است.

در صورتی که مایل به استفاده از اینستاگرام پلاس هستید با مراجعه به لینک مذکور می‌توانید آن را از اپ استور اناردونی بر روی آیفون خود دانلود و نصب کنید.

چگونه از شر تبلیغات شخصی‌سازی شده در امان باشید

تبلیغات اینستاگرام بر اساس وب‌سایت‌هایی که می‌بینید و برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید برای شما شخصی‌‌سازی می‌شود. اگر می‌خواهید از شر این آپشن راحت شوید، باید پروسه‌ی پیچیده‌تری را طی کنید. در واقع اول باید به سراغ مالک اینستاگرام یعنی فیسبوک بروید.

برای غیرفعال کردن شخصی‌سازی تبلیغات ابتدا باید به تنظیمات تبلیغات فیسبوک بروید:

  • بر روی تلفن همراه و در برنامه Facebook، منوی گوشه بالا و سمت راست را لمس کنید و بعد به Settings & Privacy و Settings بروید، سپس به قسمت Ad Preferences و در نهایت به بخش Ad Settings بروید.
  • در نسخه وب برای ورود به صفحه Your Ad Preferences کلیک کنید و بعد روی Ad settings ضربه بزنید تا تنظیمات برای شما نشان داده شود.
  • باید ۲ آپشن روبرو را غیرفعال کنید: گزینه Ads based on data from partners و Ads based on your activity on Facebook Company Products that you see elsewhere.

با خاموش کردن این تنظیمات دست فیسبوک از دسترسی به اطلاعات شما توسط برنامه‌های غیر از اینستاگرام کوتاه می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *