می‌توان گفت که در حال حاضر اپل واچ شگفت‌انگیزترین محصول پوشیدنی اپل است و مخصوصا اپل واچ سری ۶ بهترین مدل آن به حساب می‌آید. اگر کمی افق دیدتان را گسترش دهید می‌بینید که چقدر اپل واچ و برنامه‌هایش در بهبود روند زندگی روزمره‌ شما می‌تواند مفید باشد. برنامه‌های کاربردی و مفید زیادی در اپل واچ وجود دارد. بعضی از آن‌ها رایگان و برخی هزینه‌بر هستند. با این وجود، ارزش این را دارند که برای شناخت هر کدام وقت بگذارید. در ادامه‌ این مطلب از انارمگ با ما همراه باشید تا شما را با اپلیکیشن های مهم اپل واچ آشنا کنیم.

معرفی اپلیکیشن های مهم اپل واچ

در ادامه با برترین‌های اپل واچ آشنا می‌شوید.

AutoSleep برنامه‌ای برای تنظیم خواب

معرفی اپلیکیشن های مهم اپل واچ
معرفی اپلیکیشن های مهم اپل واچ

سرانجام دیدیم که اپل برنامه‌ی sleep tracking (ردیاب خواب) را به واچ او اس اضافه کرد، اما این برنامه آن‌طور که باید کارکرد مفیدی ندارد؛ زیرا که تنها ساعات خواب را نشان می‌دهد و چیزی از کیفیت و جزئیات خواب به ما ارائه نمی‌کند. خوشبختانه اگر مایل به پیگیری و بهبود ساعات خواب شبانه‌روز خود هستید با افزودن چند برنامه مانند AutoSleep و Sleep Watch و Sleep++ و یا Pillow می‌توانید این کار را انجام دهید. این‌ها برنامه‌های خوبی هستند، اما اکثرا برای استفاده از کارکردهای بهتر به خریدهای درون برنامه‌ای یا اشتراک نیاز دارند که باعث بالارفتن هزینه‌ها می‌شود.

از میان این برنامه‌ها پیشنهاد ما به شما AutoSleep است. چون علاوه بر این‌که داده‌های خوبی را در رابطه با خواب شما ارائه می‌دهد بلکه هزینه‌ی کمتر و معقول‌تری دارد. در میان اپلیکیشن های مهم اپل واچ، Auto Sleep بدون خریدهای مخفی درون‌برنامه‌ای، بدون اشتراک و بدون تبلیغات در خدمت کاربران است.

Carrot Weather در میان اپلیکیشن های مهم اپل واچ

Carrot Weather یکی از اپلیکیشن‌های اپل واچ
Carrot Weather یکی از اپلیکیشن‌های اپل واچ

برنامه‌های پیش‌بینی آب و هوای زیادی برای اپل واچ در هر اپ استور ایرانی وجود دارند، اما Carrot Weather برنامه‌ی پیشنهادی ما برای اپل واچ شماست. این برنامه ترکیبی از بهترین موارد (با داده‌های هواشناسی که از Weather Underground یا Dark Sky بدست می‌آورد)، برای اعلام وضع آب و هواست. در این برنامه امکانات خوبی برای سفارشی کردن در اختیار شماست به علاوه، داده‌های با کیفیت و مفیدی دارد. صدای شیطانی رباتی در زمان نوتیفیکیشن، این برنامه را سرگرم کننده می‌کند.

پشتیبانی از اپل واچ در این برنامه قوی‌تر شده و قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی برای استفاده وجود دارد. در کنار این‌ها شما می‌توانید همزمان از چندین عارضه مختلف با watchOS7 و ویجت‌های آی او اس ۱۴ استفاده کنید. Carrot Weather اولین برنامه‌ی جانبی است که از عارضه‌های کناری Watch Series 4 استفاده کرده است و به شما یک بخش در واچ فیس Siri می‌دهد.

تنها نکته‌ی منفی این برنامه، هزینه‌ی بالای آن به علاوه اشتراک در Premium Club است تا آپدیت‌های پس‌زمینه و نوتیفیکیشن‌ها را در اپل واچ دریافت کنید. البته این هزینه اشتراک نیز برای استفاده و پوشش بیشتر از داده‌های API جهت ویژگی‌هایی مانند نوتیفیکیشن بارش‌ در زمان واقعی است و حتی خیلی از قابلیت‌ها در ردیف اشتراک‌های گران‌تر قفل شده است.

۱Password اپلیکیشنی برای مدیریت پسورد

برنامه‌های کاربردی اپل واچ
برنامه‌های کاربردی اپل واچ

اپل در زمینه‌ی ایجاد Keychain و iCloud که با سافاری و برنامه‌های مدیریت پسورد کار می‌کنند، پیشرفت کرده و بهتر شده است، اما اگر به هر دلیلی و برای هر کاری از اکوسیستم اپل خارج شدید واقعا لازم است که از یک برنامه‌ی مدیریت پسورد جانبی استفاده کنید.

اهمیت این مساله زمانی افزایش می‌یابد که شما خانواده‌ای دارید و اعضای خانواده باید از یک مدیریت پسورد استفاده کنند و بدین ترتیب رمز مشترک را در دستگاه‌ها و سرویس‌های مختلف استفاده می‌کنند.

یکی از اپلیکیشن های مهم اپل واچ که در این زمینه وجود دارد ۱Password است که امنیت و سهولت استفاده و کار شما را در دستگاه‌ها و سرویس‌های مختلف تامین می‌کند.

در اپل واچ برنامه‌ی ۱Password به سرعت می‌تواند پسوردها، جزئیات کارت اعتباری، یادداشت‌ها و رمزهای یکبار مصرف را به شما نشان دهد. یک دوره ۳۰ روزه رایگان برای آزمایش وجود دارد، اما بعد از پایان دوره رایگان باید هزینه‌ای برای برنامه‌ی شخصی و برنامه‌ی خانوادگی پرداخت کنید که با این تفاسیر ارزشش را دارد.

Tiny Armies یک بازی هیجان‌انگیز

Tiny Armies از اپلیکیشن‌های اپل واچ
Tiny Armies از اپلیکیشن‌های اپل واچ

تا به این لحظه، به دلیل این‌که نمی‌توان بازی‌های کوچکی ساخت که در صفحه اپل واچ جا گیرد، بازی‌های زیادی برای اپل واچ تولید نشده است. در این میان Tiny Armies یک استثناء خوب به حساب می‌آید. این بازی برای آیفون است، اما طراحی ساده و جمع و جور و استراتژی هوشمندانه‌‌ی آن باعث جذابیت آن در اپل واچ شده است. هر زمان که در صف یا مکانی در انتظار بودید و نمی‌خواهید آیفون خود را از از جیب خارج کنید، Tiny Armies در اپل واچ می‌تواند شما را سرگرم کند.

PB: Lost Phone Alert از اپلیکیشن های مهم اپل واچ برای جلوگیری از ربوده شدن آیفون

PB: Lost Phone Alert بهترین برنامه اپل واچ
PB: Lost Phone Alert بهترین برنامه اپل واچ

اگر می‌خواهید هر زمان که از آیفون خود دور شدید نوتیفیکیشنی در اپل واچ به شما اطلاع دهد، در میان اپلیکیشن های مهم اپل واچ، این برنامه را انتخاب کنید. با PB: Lost Phone Alert می‌توانید محدودیت‌های بلوتوثی تعیین کنید تا بدین وسیله دور شدن اپل واچ از آیفون را اعلام کند. این برنامه از گم شدن آیفون و یا ربوده شدن آن جلوگیری می‌کند. در این برنامه می‌توانید یک آستانه‌ی بلوتوثی و یا محدودیت‌های دیگری، مانند میزان قدرت زنگ ساعت و یا غیرفعال شدن آن هنگام استفاده از وای فای خانگی، را تعریف کنید. واقعیت این است که PB: Lost Phone Alert از شما هزینهای برای اشتراک درخواست می‌کند، در صورتی که اپل باید این ویژگی را قبلا در WatchOS و iOS ایجاد می‌کرد.

برای استفاده از این قابلیت، باید در نظر بگیرید که آیا این برنامه ارزش پرداخت این هزینه را دارد یا نه. اگر فردی پر مشغله هستید که مرتب گوشی آیفون خود را جا میگذارید یا گم می‌کنید، قطعا این برنامه برای شما مفید است، اما اگر عادت دارید همه جا آیفون خود را به همراه ببرید و آن را گم نمی‌کنید، احتیاجی به این برنامه نخواهید داشت.

Things برنامه‌ای برای مدیریت وظایف

Things در دسته برنامه‌های اپل واچ
Things در دسته برنامه‌های اپل واچ

Things یکی از برنامه‌های مدیریت وظایف است که بسیار مورد استقبال کاربران قرارگرفته و دلیلش هم واضح است؛ زیرا یک برنامه‌ی ساده، واضح و آسان برای استفاده عموم است. هر آن چیزی را که یک برنامه‌ی مدیریت وظایف باید انجام دهد در خود دارد. به آسانی، یک کار جدید را یادداشت می‌کند، وظیفه امروزش را اجرا می‌کند و در زمان‌های استراحت مزاحم شما نمی‌شود.

Things در اپل واچ خیلی خوب عمل می‌کند. به سرعت موردی را که در حال انجام آن هستید، اضافه می‌کند تا بعداً بتوانید در آیفون آن‌را برنامه ریزی کنید. به راحتی به وظایف و کارهای امروز نگاهی بیندازید، در حین انجام کار آیتم‌ها را بررسی کنید و یا انجام کاری را به بعد موکول کنید. همچنین این برنامه از واچ فیس Siri پشتیبانی می‌کند که جای مناسبی برای یادآوری وظایف روزانه است.

Things به عنوان یکی از اپلیکیشن های مهم اپل واچ، برنامه‌ی ارزانی نیست و در نوع خود یکی از گران‌ترین برنامه‌های آیفون به حساب می‌آید، اما در عوض یک برنامه‌ی مدیریت وظایف خوب است که بدون احساس ناامیدی و خستگی در زمان کاربر صرفه جویی می‌کند و آن‌ها را در انجام بهتر کارها کمک می‌کند.

Streaks، ساخت عادت برای رسیدن به هدف

Streaks برنامه کاربردی برای رسیدن به اهداف طولانی مدت
Streaks برنامه کاربردی برای رسیدن به اهداف طولانی مدت

اگر می‌خواهید لاغر شوید و وزن کم کنید، تغذیه سالم داشته باشید، یک مهارت جدید یاد بگیرید و یا یک عادت خوب جدید را پیدا کنید، رمز موفقیت در همه‌ی این‌ها تکرار است. رفتن یک بار در هفته به باشگاه بدنسازی شما را تغییر نمی‌دهد، مگر اینکه به سختی تمرین کنید. هیچ وقت بدون تمرین و تکرار زیاد گیتار یاد نخواهید گرفت. پس رمز موفقیت در هر کار تکرار و تمرین مداوم است.

Streaks یک برنامه‌ی خوب برای ایجاد یادآوری‌های روزانه با هدف انجام کاری است که می‌خواهید هر روز تکرار کنید و به عادت تبدیل شود. این برنامه می‌تواند تا ۱۲ کار را در روز یادآوری کند. به شما اعلام می‌کند که چه موقع زمان انجام آن کار یا فعالیت است. حتی کارهایی مربوط به داده‌های برنامه‌ی Health را بررسی می‌کند و در صورت نیاز یادآوری می‌کند. این برنامه قابلیت‌های زیادی برای شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد. قابلیت‌هایی مانند اعلان‌های مختلف و استفاده از آیکن‌ها و رنگ‌های متعدد را ارائه می‌کند تا در انجام کارهای سفارشی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

Citymapper از اپلیکیشن های مهم اپل واچ در زمینه حمل و نقل

Citymapper برنامه حمل و نقل در اپل واچ
Citymapper برنامه حمل و نقل در اپل واچ

Citymapper در میان اپلیکیشن های مهم اپل واچ، یک برنامه‌ی حمل و نقل شگفت‌انگیز است. این برنامه زمان حرکت اتوبوس و مترو را در اختیار شما می‌گذارد؛ در صورت قطع خدمات، هشدار می‌دهد و در سفرها و حمل و نقل کاربرد زیادی دارد. همه این کارها با استفاده از اطلاعات ده‌ها آژانس و شرکت حمل و نقل شهری انجام می‌گیرد.

این برنامه در اپل واچ خیلی بهتر است. با یک نگاه به مچ دست خود می‌توانید به مکان بعدی بروید، بدانید که باید سوار کدام اتوبوس یا مترو شوید و از زمان حرکت وسایل نقلیه مطلع شوید. در وسایل حمل و نقل عمومی شلوغ، خیلی دشوار است که گوشی تلفن را چک کنید، اما با استفاده از برنامه Citymapper در ساعت خود، متوجه ایستگاه مقصد می‌شوید.

نکته منفی Citymapper این است که به دلیل متکی بودن به داده‌های حمل و نقل شهری تنها در تعداد محدودی از شهرها قابل استفاده است. در صورتی که در یک منطقه‌ی بزرگ شهری زندگی می‌کنید و یا به شهری با این خصوصیات سفر می‌کنید، این برنامه بسیار مفید و کاربردی خواهد بود، در غیر این صورت نیازی به آن ندارید.

Spotify بهترین سرویس پخش موسیقی

اسپاتیفای سرویس موزیک در اپل واچ
اسپاتیفای سرویس موزیک در اپل واچ

برنامه‌ای مانند Spotify در میان اپلیکیشن های مهم اپل واچ، نیازی به معرفی ندارد. مسلما یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش موسیقی در جهان Spotify است که امروزه به مکانی برای گوش دادن به پادکست‌ها تبدیل شده است. پیش از این، استفاده از Spotify برای کاربران اپل واچ سخت بود، زیرا نمی‌توانستند موسیقی یا پادکست را به تنهایی در اپل واچ پخش کنند و حتماً باید از گوشی تلفن خود استفاده می‌کردند و فقط برای کنترل پخش، از اپل واچ استفاده می‌شد.

اما اکنون، تا زمانی که شما کاربر Spotify Premium هستید (در صورت پرداخت اشتراک ماهیانه خود) می‌توانید موسیقی و پادکست‌ها را مستقیما از اپل واچ پخش کنید، بدون این‌که به آیفون نیاز داشته باشید. تنها با اپل واچ و بدون همراه داشتن آیفون به پیاده‌روی، دویدن و یا سواری رفتن و همزمان به موسیقی و پادکست مورد علاقه‌ گوش سپردن از قابلیت‌های اسپاتیفای در اپل واچ است. علاقه‌مندان به تناسب‌اندام و ورزش با این برنامه به خواسته خود می‌رسند.

Night Sky برنامه‌ای برای ستاره‌شناسی

Night Sky یکی از اپلیکیشن‌ های مهم اپل واچ
Night Sky یکی از اپلیکیشن‌ های مهم اپل واچ

Night Sky یکی از برنامه‌های پر طرفدار در آیفون و آیپد است. اگر همیشه به آسمان نگاه می‌کنید و می‌پرسید این کدام سیاره یا ستاره است پس Night Sky می‌تواند برای شما جذاب باشد. در این برنامه چندین حالت جذاب AR وجود دارد، زمانی که یک ایستگاه فضایی در بالای سر کاربر در حال پرواز است، این برنامه با نوتیفیکیشن به او اطلاع می‌دهد تا آن‌را تماشا کند. قابلیت‌های این برنامه و بهره‌مندی از Siri و میانبرهای دیگر، کاربران را در هر سطحی از علم، به نجوم علاقمند می‌کند.

حالا با این برنامه در اپل واچ خود کافی است تا مچ دست را به سمت آسمان گرفته و به اطراف بچرخانید تا اجرام آسمانی را به سرعت پیدا و شناسایی کنید. زمانی که ساعت شما خراب باشد به نوعی قطب نمای آسمانی تبدیل می‌شود تا شما را به سمت چیزهایی که باید برای مسیر‌یابی نگاه کنید هدایت کند.

اکنون که با اپلیکیشن های مهم اپل واچ آشنا شدید، بهتر است برای اطلاع از ترفندهای کار با اپل واچ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *