انارمگ
۰

ماشین اپل با استفاده از پلتفورم E-GMP شرکت هیوندا ساخته خواهد شد .

آنالیزور شناخته شده شرکت TF Securities , مینگ چی کو , در روز دوشنبه اطلاعاتی در مورد ” ماشین اپل ” منتشر کرد . طبق آخرین اخبار اپل منتشر شده از این تحلیل گر معروف اپلی , اپل با شرکت هیوندای برای طراحی یک مدل اولیه در حال همکاری است و این مدل می تواند شراکت با شرکت خودرو سازی معتبر General Motors و شرکت خورو سازی فرانسوی PSA را در پی داشته باشد .

در یادداشتی برای سرمایه گذاران , کو خبر های مبنی بر همکاری احتمالی اپل با کمپانی هیوندا را تایید کرد و گفت که اولین ماشین اپل بر روی پلتفرم E-GMP ماشین های الکتریکی هیوندا ساخته خواهد شد . شرکت هیوندا موبیس کره ای مسئولیت طراحی اجزاء و تولید عمده را بر عهده دارد . و شرکت زیرشاخه هیوندا , کیا , مسئولیت خط تولید این ماشین در ایالات متحده را بر عهده خواهد داشت .

سیستم E-GMP

E-GMP که از آن در ماه دسامبر رونمایی شد , یک پلتفرم اختصاصی وسایل نقلیه با باتری الکتریکی ( BEV ) است که از دو موتور , سیستم تعلیق پنج پیونده جلویی , محور گرداننده متحد , سلول های باتری , سیستم شارژ و دیگر اجزای شاسی چرخنده , تشکیل شده است . بر طبق گفته های این شرکت , این سیستم با شارژ کامل حداکثر مسافت ۲۱۰ کیلومتر را می پیماید . این ماشین در عرض ۱۸ دقیقه نیز می تواند تا ۸۰ درصد شارژ شود . در تنظیمات بالا ترین عملکرد , این ماشین شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض کمتر از ۳.۵ ثانیه انجام می دهد . سقف سرعت این سیستم , حدودا ۲۵۸ کیلو متر در بر ساعت است .

کمپانی هیوندا قصد دارد از سیستم پلتفرم E-GMP به عنوان اساسی برای ساخت مدل های ماشین مختلف استفاده کند . امسال این پلتفرم هم در ماشین های پرچمدار هیوندا و هم مدل های برند کیا به کار گرفته خواهد شد .

دلایل همکاری اپل با سایر شرکت ها برای ساخت ماشین اپل

مانند شایعاتی که از قبل به گوش می خورد , مینگ چی کو بر این عقیده است که اپل خط تولید قطعات و سر هم کردن اجزای ماشین اپل را به خودرو ساز های معتبر می سپارد .  کو به این موضوع اشاره کرد که وسایل نقلیه الکتریکی ( EV ) حدودا ۴۰ تا ۵۰ برابر از یک گوشی هوشمند بیشتر قطعه دارند . و اگر اپل می خواهد ماشین اپل را به عنوان یک وسیله نقلیه کاربردی در زمان تعیین شده عرضه کند , باید بر منابع خودرو ساز های معروف و برجسته تکیه کند . بدون ایجاد شدن وقفه های بسیار طولانی این غول صنعت تکنولوژی نمی تواند خط تولید ماشین اپل مخصوص خود را همانند خط تولید های محصولات دیگرش مثل آیفون , آیپد و اپل واچ و …, تولید کند.

خرید گیفت کارت ارزان اپل – کلیک کنید

کو در گزارش خود نوشته است : همکاری و شراکت نزدیک اپل برای ساخت ماشین اپل با شرکت خودرو سازی بزرگی مثل هیوندا , جنرال موتورز و PSA که برنامه های توسعه بزرگ , تجربه های زیاد در تولید و محصولات با کیفیت دارند باعث می شود که زمان مورد نیاز ساخت ماشین اپل به مقدار زیادی کاهش پیدا کند و اپل بتواند تمام برنامه های خود را در زمان از قبل تعیین شده , اجرایی کند . ما بر این باور هستیم که اپل از نابع خودرو سازان فعلی نهایت بهره را خواهد برد و بر زمینه های سخت افزار ها و نرم افزار های خودکار , اجسام نیمه هادی , تکنولوژی های مربوط به باتری , فاکتور های شل و طراحی فضا های داخلی , تجربه نوآورانه برای کاربر و تعهد به فضای اصلی محصولات اپل , تمرکز ویژه ای خواهد داشت .

تاریخ عرضه این ماشین

به دلایل زمان توسعه طولانی , ملزومات سفت و سخت برای معتبر شناخته شدن این ماشین , زنجیره توزیع پیچیده تر و خدمات فروش و پس از فروش بسیار متفاوت تر , کو معتقد است که ماشین اپل مورد انتظار در زود ترین حالت ممکن تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد . این تاریخ نیز برای یک شرکت فعال در صنعت تکنولوژی که می خواهد به صنعتی جدید وارد شود , کمی خوش بینانه است .

به احتمال زیاد اپل این ماشین را به عنوان یک مدل بسیار بالا رده و یا بسیار بهتر از سایر خودرو های الکتریکی استاندارد عرضه کند .

اگر اولین ماشین اپل از لحاظ تجاری موفقیت کسب کند , اپل ممکن است با شرکت های جنرال موتورز و PSA شراکت های منطقه ای بکند . شرکت PSA خود سری ماشین ها با مارک های مختلفی مثل پژو , سیتروئن و اوپل تولید می کند .

کو به شایعات مبتنی بر ورود شریک دیرینه تولید , Hon Hai , به این پروژه و تولید و سرهم کردن ماشین شرکت اپل خاتمه داد . شرکت Hon Hai خودش نیز به صف تولید وسایل نقلیه الکتریکی با تولید پلتفورم MIH وارد شده است . کو پیش بینی می کند که ورود شرکت های Pan-International  , Eson, Long Time Tech و G-Tech نیز به به چرخه عرضه این ماشین بسیار دور از انتظار خواهد بود .

خرید و قیمت روز آیفون ۱۲ پرو مکس اپل – کلیک کنید

هیوندا برای شراکت با اپل در ساخت ماشین اپل تردید هایی نیز دارد

پیش بینی های کو در میان سیلی از شایعات در مورد ماشین اپل منتشر شده است . در اوایل ژانویه شرکت هیوندا گزارش هایی در مورد این که آن ها در حال مذاکره برای ساخت پروژه وسیله نقلیه مورد انتظار اپل هستند را تایید کرد اما پس از چندی از موضع خود عقب نشینی کرد . در تازه ترین خبری که در هفته پیش منتشر شد , ادعا می شود که مدیران اجرایی این شرکت خودرو سازی واقع در کره جنوبی در حال سنجیدن تمام ابعاد این موضوع هستند و می خواهند به این نتیجه برسند که همکاری آن ها با بزرگ ترین شرکت عرصه تکنولوژی برای تراز مالی آن ها مفید خواهد بود یا خیر . یکی از مدیران اجرایی که نام او منتشر نشده است به نشریه رویترز در هفته پیش گفت : همیشه کار کردن با شرکتی مثل اپل نتایج بسیار خوبی را در پی نخواهد داشت . شرکت اپل رئیس این پروژه است . تبلیغات شان را انجام خواهند داد , محصولتشان را تبلیغ می کنند و شرکت شان را رونق بیشتری خواهند داد . اما هیوندا هم یک شرکت بزرگ و رهبر است . این که دو شرکت بزرگ به این شکل با هم همکاری داشته باشند شاید فکر خوبی نباشد

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *