انارمگ
۰

طراح بعدی اپل جف ویلیامز است

جف ویلیامز-اپل
وال استریت ژورنال از نقش پر رنگ جف ویلیامز در طراحی محصولات اپل می‌گوید. با اعلام کناره گیری جانی آیو از اپل، نامی که این روزها بسیار شنیده می‌شود، جف ویلیامز است. جف در چارت سازمانی جدید اپل آنقدر قدرت پیدا کرده که برخی وی را اصلی ترین گزینه هدایت امپراتوری اپل پس از تیم کوک می‌دانند.
طراح بعدی اپل جف ویلیامز

طراح بعدی اپل جف ویلیامز

هفته گذشته اپل پس از انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جانی آیو از شغل خود در اپل انصراف داده است. به جای آن اپل اعلام کرد جف ویلیامز، مدیر ارشد بخش عملیات این شرکت، مدیریت تیم طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزار اپل را بر عهده گرفته است.

گزارش وال استریت ژورنال

روزنامه‌ی وال استریت ژرونال در گزارشی، ابعاد تازه‌ای از نقش ویلیامز در اپل را مشخص کرده است. جف ویلیامز دو دهه از عمر حرفه‌ای خود را در اپل سپری کرده و مدت‌هاست که به عنوان یکی از بازیگران بزرگ در پشت صحنه شناخته می‌شود. او از سال ۲۰۱۰ به عنوان معاون ارشد بخش عملیات کار کرده و از ۴ سال پیش، مدیریت این بخش را در دست گرفته؛ جایگاهی که تا قبل از مرگ جابز در اختیار تیم کوک بود، اما از سال ۲۰۱۱ خالی مانده بود. روزنامه‌‌ی وال استریت ژورنال در گزارش خود می‌نویسد:

اپل به آقای ویلیامز اجازه نداد درباره‌ این موضوع اظهار نظر کند، اما افرادی که با او کار کرده‌اند، می‌گویند نقش او در بخش طراحی محصولات از آقای کوک هم پر رنگ‌تر بوده است. آن‌ها معتقدند ویلیامز نسبت به ظاهر و احساس کاربری محصولات علاقه‌مند بوده و رهبری او به اپل واچ کمک کرده از یک محصول متمرکز روی مد و تناسب اندامِ متصل به آیفون، به یک محصول بی‌سیم تبدیل شود که امکانات برمبنای سلامت یکی از اولویت‌های اصلی آن است.

گزارش‌ها می‌گویند نقش ویلیامز در طراحی و گسترش محصولات اپل در ده سال گذشته بیشتر شده است. براساس این گزارش‌ها، او همراه جانی آیو بخشی از تیمی بود که مسئولیت توسعه‌ آیفون ۴ را برعهده داشت. ویلیامز زمانی‌ که عضو این تیم بود، توانایی‌های مهندسی خود را نشان داد. گفتنی ست که آیفون ۴ برخلاف مدل‌های قبلی که قاب پشتی پلاستیکی داشتند، از یک قاب پشتی گلس مشکی برخوردار بود.

نظر همکاران جف ویلیامز

آقای ویلیامز در جریان یک جلسه‌ مرتبط با مهندسی حرارت، مهندس‌ها را با سوالاتی درباره‌ میزان تأثیر این جنس بدنه روی میزان عملکرد دستگاه، به چالش انداخت. یکی از همکاران ویلیامز می‌گوید او برای بررسی این تأثیرات نمونه‌گیری اولیه هم انجام داده است. او می‌گوید:

«برای کسی که کارش مذاکره و کاغذ بازی بود، این یک حرکت چشمگیر محسوب می‌شد. به نظرم این کار در خون او بود.» 

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود می‌نویسد برای مدیران ارشد اپل، انتخاب جایگزین جانی آیو خارج از مجموعه‌ این شرکت کار بسیار سختی بوده است. در نهایت میشه نتیجه گیری کرد که جف ویلیامز بعد از از جانی آیو لایق این پست است، اما سوال اینجاست که سیاست‌های او نیز مانند جانی آیو پیش میرود و یا روند دیگری را در طراحی‌های اپل به کار خواهد برد…

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *