انارمگ
۰

 بررسی شارژر MagSafe Duo; نحوه شارژ ایفون ۱۲ و اپل واچ با این شارژ

نقد و بررسی MagSafe Duo

اپل از شارژر MagSafe Duo رونمایی کرد. به کمک این دیوایس می‌توانید گوشی آیفون و اپل واچ خود را بصورت همزمان شارژ کنید. این شارژر دوگانه برای کار با همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۲ و اپل واچ و همه‌ی لوازم جانبی مگ سیف طراحی شده است.

در ادامه‌ی این مطلب با انارمگ همراه باشید تا بررسی شارژر MagSafe Duo را داشته باشیم و با نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

"

بررسی شارژر MagSafe Duo

  • دارای محل شارژ MagSafe-enabled برای مدل‌های آیفون ۱۲
  • قابلیت استفاده از آداپتور برق ۲۰ واتی USB-C برای شارژ بی سیم سریع‌تر تا ۱۱ وات
  • قابلیت استفاده از آداپتور برق ۲۷ وات USB-C یا بالاتر از آن برای شارژ بی سیم و سریع‌تر تا ۱۴ وات
  • دارای قسمت شارژر مخصوص اپل واچ مدل Puck
  • طراحی تاشو برای راحتی در حمل و نقل
  • سازگاری با دستگاه‌های Qi-enabled مانند ایرپادها و یا آیفون ۱۱
  • دارای یک متر کابل تبدیل USB-C به لایتنیگ
  • بدون آداپتور برق
    نقد و بررسی مگ سیف دو

    مشخصات فنی MagSafe Duo

طراحی شارژر MagSafe Duo

 این شارژ با قیمت ۱۲۹ دلار در یک جعبه ی کوچک سفید عرضه می‌شود. شارژر مگ سیف دو دارای یک سطح سیلیکونی سفید رنگ است. وسط این سطح قسمت انعطاف‌پذری‌ وجود دارد که امکان تا شدن را فراهم می‌کند. به این صورت هم حمل و نقل آن آسان بوده و هم جای کمتری میگیرد. دو سطح شارژ مجزا و متفاوت بروی شارژر وجود دارد. یک طرف، قسمت اتصال شارژ بی‌سیم MagSafe و قسمت دیگر شامل رابط چرخان اپل واچ مدل puck می‌باشد. در پشت قسمت شارژر اپل واچ ورودی لایتنینگ را خواهید یافت که برای اتصال USB-C به لایتنیگ است، در زیر مگ سیف نیز لوگوی ظریف و برجسته‌ی اپل حک شده است.

نقد و بررسی مگ سیف دو

مشخصات فنی MagSafe Duo

شارژ بی‌سیم و سریع آیفون ۱۲

شارژر MagSafe Duo برای شارژ بی‌سیم و سریع همزمان آیفون ۱۲ و اپل واچ طراحی شده است. این سیستم بطور هوشمندانه‌ای طراحی شده تا آیفون ۱۲ شما را تا حداکثر توان ۱۴ وات شارژ کند. مگ سیف دو، شارژ بی‌سیم را با استفاده از همسوسازی خودکار سطح شارژر با کمک آهنرباهایی که هوشمندانه کار گداشته شده اند، ارتقا می‌دهد. به زبان ساده‌تر دیگر لازم نیست که تلاش کنید تا آیفون ۱۲ را دقیقا با فنر روی سطح شارژر هم سو کنید.

در کنار کابل تبدیل USB-C به لایتنیگ هیچ آداپتوری برای استفاده وجود ندارد و می‌توانید مدل‌های آداپتور ۲۰ یا ۳۰ واتی جدید اپل را خریداری کنید.

نحوه استفاده از MagSafe Duo برای آیفون

نقد و بررسی مگ سیف دو

نحوه شارژ آیفون با MagSafe Duo

اتصال و استفاده از این شارژر بسیارساده است. کافی است که آداپتور را بوسیله ی کابل به دستگاه متصل کرده و آیفون را روی قسمت شارژ گوشی قرار دهید. بصورت خودکار همسوسازی مغناطیسی انجام می‌شود. پس از نمایش انیمیشن مربوط به مگ سیف و جلوه‌های صوتی مربوطه برای تایید اتصال، آیفون شروع به شارژ شدن می‌کند.

البته دقت کنید که آیفون را در جای مربوطه قرار دهید. با کمک آهنربا این کار راحت‌تر انجام می‌شود. مگ سیف بصورت خودکار انرژی منتقل شده به آیفون را نیز بهینه‌سازی می‌کند.

 این نکته نیز مهم است که قبل از قرار دادن آیفون روی شارژر، مگ سیف را به برق وصل کنیم. این کار به مگ سیف امکان می‌دهد تا حداکثر توان را به آیفون منتقل کند. اگر چنانچه آیفون خود را پیش ازاتصال مگ سیف به برق روی آن قرار دادید، کافیست آیفون را برای زمان ۳۰ ثانیه از مگ سیف جدا کرده و شارژر را به برق متصل کرده و دوباره آیفون را روی آن قرار دهید. علاوه بر آیفون ۱۲ می‌توانید سایر لوازم جانبی را که از شارژ Qi بهره می‌برند، مثل آیفون‌های قدیمی‌تر و یا ایرپادها را در این قسمت قرار داده و شارژ کنید.

نحوه استفاده از MagSafe Duo برای اپل واچ

نقد و بررسی مگ سیف دو

نحوه شارژ اپل واچ با MagSafe Duo

یکی از مزایای شارژر مگ سیف دو، محل شارژر اپل واچ مدل Puck است. محل اتصال اپل واچ در این شارژ می‌تواند صاف شود و یا اینکه تا ۹۰ درجه بچرخد. اپل واچ را روی قسمت مخصوص شارژ قرار داده و به آن متصل کنید. وقتی که قسمت شارژ به اپل واچ متصل می‌شود، نشانگر شارژ روی صفحه نمایش ظاهر شده و اپل واچ بصورت خودکار به حالت خواب ( nightstand ) می‌رود و می‌توانید همزمان از حالت ساعت زنگ‌دار آن استفاده کنید. شما می‌توانید از هر دو قسمت شارژر برای شارژ هم‌زمان اپل واچ و آیفون استفاده کنید، یا آنرا از وسط تا کرده و از یک قسمت برای شارژ تنها آیفون یا اپل واچ استفاده کنید.  

نقد و بررسی مگ سیف دو

شارژ با MagSafe Duo بصورت تاشده

سرعت شارژ

در آزمایش‌هایی که برای مقایسه‌ی سرعت شارژ با آداپتورهای ۲۰ و ۳۰ واتی انجام شده نتایج بدست آمده به صورت زیر است. در نتایج بدست آمده می بینیم که سرعت شارژ در آداپتور ۳۰ واتی بیشتر است اما نه آنقدرکه ارزش پرداخت ۴۹ دلار بیشتر را داشته باشد.

نقد و بررسی مگ سیف دو

مقایسه سرعت شارژ MagSafe Duo با آداپتورهای ۲۰ و ۳۰واتی

جمع بندی

در پایان بعد از بررسی شارژر MagSafe Duo می توان گفت شارژ بی سیم نسبت به شارژ با سیم روشی ناکارآمد است و زمان بیشتری برای شارژ نیاز است. فایده اصلی شارژ بی‌سیم راحتی کار آن است. بسیاری از کاربران هستند که حاضرند کارایی را فدای راحتی کنند تا فقط بتوانند آیفونشان را به جای اتصال به پریز برق، فقط روی یک سطح شارژ قرار دهند.

 این شارژر مناسب کسانی‌ است که به سرعت شارژ چندان بالایی نیاز ندارند و بیشتر در فکر شارژ همزمان آیفون و اپل واچ در قالب یک مجموعه ی زیبا هستند. از طرفی نیز حمل و نقل آسان و شکل ساده آن نسبت به شارژرهای دیگر دوکاره یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *