انارمگ
۰

اپل نسخه‌ی بتای IOS 14.3 و iPadOS 14.3 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد

قابلیت های ای او اس 14.3

کمتر از یک ماه است که از انتشار نسخه‌ی عمومی iOS 14.2 و iPadOS 14.2 می‌گذرد و هفته‌هاست که اپل بروزرسانی نسخه‌های جدید IOS و iPadOS را انجام می‌دهد. سرانجام در تاریخ ۸ دسامبر اپل نه تنها نسخه‌ی بتای سیستم عامل IOS 14.3 و iPadOS 14.3، بلکه watchOS 7.2 و tvOS 14.3 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. این آخرین تولید نسخه‌ی بتای توسعه دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتای عمومی است و نشان می‌دهد که در آینده ی نزدیک باید منتظر انتشار نسخه‌ی عمومی آنها باشیم.

انتشار نسخه بتای سیستم عامل ios 14.3

اپل نسخه‌ی بتای IOS 14.3 را منتشر کرد

سیستم عامل IOS 14.3 ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید بسیاری را با خود به همراه دارد. از جمله آنها می‌توان به استفاده از قالب ProRAW برای گرفتن عکس با iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max اشاره کرد. همچنین از تنظیمات Ecosia پشتیبانی می‌کند. Ecosia یک موتور جستجو است که می‌توان آنرا بعنوان برنامه‌ی پیش فرض Safari انتخاب کرد. کار زیبای این شرکت این است که با جستجوی کاربران در آن اقدام به کاشت نهال درخت می‌کنند.

IOS 14.3 و iPadOS 14.3 همراه با watchOS 7.2 و tvOS 14.3 همگی از ایرپاد مکس که به تازگی توسط اپل عرضه شده است پشتیبانی می‌کنند. همچنین سرویس +Apple Fitness نیز توسط این سیستم عامل‌ها پشتیبانی و قابل اجرا است.

در ادامه‌ی این مطلب در انارمگ با ما همراه باشید، تا با ویژگیهای جدید بروز رسانی سیستم عامل IOS آشنا شوید.

تغییراتی که در IOS 14.3 خواهید دید

اپل نسخه‌ی بتای IOS 14.3 را منتشر کرد

قابلیتهای نسخه ی ios 14.3

+Apple Fitness

با استفاده از سرویس اپل فیتنس پلاس اپل، تجربه‌ی متفاوتی از تناسب اندام و فعالیت‌های ورزشی را با کمک اپل واچ و دنبال کردن تمرینات استودیویی در آیفون، آیپد و یا اپل TV خود خواهید داشت. می‌توانید تمرینات جدید را در رشته‌های مختلف هر هفته دنبال کنید. تمریناتی مانند یوگا، دوچرخه‌سواری، قایقرانی، تمرینات قدرتی، پیاده‌روی، رقص و موارد دیگر همگی دراختیار شماست. برنامه‌ی این تمرینات هر هفته توسط مربیان ارائه خواهد شد.

اپل نسخه‌ی بتای IOS 14.3 را منتشر کرد

+apple fitness درنسخه ی جدید ios

پشتیبانی از هدفون‌های جدید AirPods Max

این سیستم عامل از مدل جدید هدفون‌های AirPods Max که به تازگی توسط اپل عرضه شده‌است پشتیبانی می‌کند. با این هدفون‌های جدید تجربه‌ی متفاوتی از گوش دادن به صدایی با کیفیت بالا و دلنشین را خواهید داشت. قابلیت Adaptive EQ با کمک بالشتکها صدا را با گوش شما هم شخصی سازی می‌کند.

قابلیت لغو نویز مانع رسیدن سرو صدای محیط به گوش شما می‌شود. برعکس آن قابلیت شفافیت صدا (Transparency Mode) کمک می‌کند تا هنگام گوش دادن به موسیقی از صداها و اعلانهای اطرافتان مطلع شوید. قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) نیز تجربه‌ی متفاوتی از صدای چند بعدی را در هنگام مشاهده‌ی فیلم و ویدئو به شما خواهد داد. به این صورت که با چرخاندن سر به اطراف جهت پخش صدا ها نیز تغییر می‌کند.

اپل نسخه‌ی بتای IOS 14.3 را منتشر کرد

ایرپاد مکس در IOS 14.3

پشتیبانی ازفرمت ProRAW

اپل می‌گوید در بروزرسانی جدید IOS می‌توانید عکس‌هایی با فرمت ProRAW را با گوشی‌های ‌iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max ثبت کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های با این فرمت جدید را در برنامه‌ی Photos ویرایش کنید. دوربین‌ گوشی‌های جدید اپل با کمک این فرمت عملکرد بهتری می‌توانند داشته باشند. برای مثال ضبط ویدئو با سرعت ۲۵ فریم در ثانیه، کاهش نویز و افزایش محدوده‌ی دینامیکی و کاهش حجم عکس‌های گرفته شده عملکرد بهتری را به ارمغان خواهد آورد. امکان فعال کردن این قابلیت در قسمت‌ تنظیمات آیفون ۱۲ وجود دارد.

اپل نسخه‌ی بتای IOS 14.3 را منتشر کرد

پشتیبانی از قابلیت proraw در ios 14.3

TV app

در بروزرسانی جدید IOS یک صفحه‌ی کاملا جدید برای Apple TV طراحی شده تا تماشای نمایش و فیلم‌ را برایتان آسان‌تر کند. با استفاده از جستجوی پیشرفته می‌توانید ژانرهای مختلف را انتخاب و هنگام تایپ جستجوها و پیشنهادهای اخیر را مشاهده کنید. نتایج برتر جستجوها نیز در میان فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، اسامی بازیگران و برنامه‌های ورزشی نشان داده می‌شود.

خرید گیفت کارت ارزان اپل- کلیک کنید

پشتیبانی از App clip

بر اساس گفته‌های اپل ویژگی App clip به نسخه‌ی جدید سیستم عامل IOS 14.3 اضافه شده است. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند با اسکن یک کد و بدون دانلود کامل یک برنامه، قسمت کوچکی از آن را در اختیار داشته باشند.

Health app

یکی از قابلیت‌های جدید نسخه‌ی جدید برنامه‌ی Health است که برای کاربران باردار، مادران شیرده و یا مدیریت پیشگیری از بارداری با پیگیری چرخه‌ی دوران قاعدگی کاربرد دارد.

اپل نسخه‌ی بتای IOS 14.3 را منتشر کرد

برنامه ی health app در IOS 14.3

Weather app

کاربرانی که در کشورهای ایالات متحده امریکا، آلمان، هند، مکزیک و انگلستان زندگی می‌کنند می‌توانند با استفاده از داده های مربوط به کیفیت آب و هوا، توصیه‌های مربوط به سلامت آب و هوایی هر منطقه را دریافت کنند. داده‌های مربوط به کیفیت آب و هوا در حال حاضر در دسترس کاربران کشور چین قرار دارد.

Safari

در بروزرسانی جدید IOS می‌توانید موتور جستجوی Ecosia را بعنوان برنامه‌ی پیش فرض قرار دهید و این موتور جستجو می‌تواند جایگزین خوبی برای گوگل و یاهو باشد. عوایدی که از این موتور جستجو حاصل می‌شود صرف کاشت درخت خواهد شد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت‌ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید، تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *